מבחן דרכים: וולוו C40

וולוו c40 החדשה

הצטרפו אלינו לנסיעת מבחן עם הוולוו ה"בסיסית" הכי נדירה בישראל. נסענו מפתח תקווה ועד לים המלח כדי לבחון את איכות הנסיעה, רמת הגימור, ביצועי המנוע וטווח הנסיעה האמיתי של וולוו C40 החדשה.

וולוו C40
וולוו C40

בשנת 2021 הוצגה לעולם גרסת קופה מעוצבת יותר לוולוו XC40. שנה לאחר מכן החל השיווק שלה בישראל רק בגרסה חשמלית. למרות העיצוב הנאה ויחידות ההנעה העוצמתיות, וולוו C40 לא מצליחה להימכר כמו אחותה XC40. לקחנו את וולוו C40 החדשה למבחן דרכים כדי לבדוק האם היא שווה את המחיר ובעיקר לגלות מה הסיבה לכך שדווקא אחותה השמרנית יותר הפכה לוולוו הנמכרת ביותר בישראל.

וולוו XC40 החדשה
וולוו XC40

מידות צנועות והנעה קדמית

קיבלנו לנסיעת מבחן את הגרסה בעלת הנעה קדמית P6. יצאנו לדרך ממתחם המסירות של קפיטל מוטורס הנמצא באזור סגולה בפתח תקווה. על לוח המחוונים המספר החשוב ביותר היה טווח הנסיעה שנותר לנו – 505 ק"מ עד לגמר הסוללה. הסוללה הייתה טעונה כמעט עד הסוף (94%) וזה גרם לנו לנסוע בביטחון לכיוון ים המלח על מנת לבחון את וולוו C40 בכל תנאי הדרך. למרות הפקקים, היציאה מפתח תקווה הייתה קלה שכן ה-C40 זה רכב קומפקטי במידות שלו: אורך כולל של 4.4 מטר, רוחב 1.87 מטר, בסיס גלגלים של 2.7 מטר. אלה מידות דומות לקרוסאובר החשמלי פולקסווגן ID 5. נפח תא המטען של C40 הוא 413 ליטרים – יחסית קטן אבל אמור להספיק לשתי מזוודות או עגלת תינוק עם מרחב נוסף לתיק ושקיות. איכות הנסיעה בעיר הפתיעה אותנו לטובה בגלל שאין לה מערכת מתלים אדפטיביים. ובכל זאת, את השיבושים בכביש היא סופגת בקלות וכן גם פסי האטה היא צולחת לא רע בהתחשב בכך שמדובר בקרוסאובר חשמלי במשקל עצמי של 2.1 טון.

וולוו C40
וולוו C40

ביצועים

ברגע שירדנו לכביש 5 והמערכת לניתור תמרורים הציגה לנו שמהירות הנסיעה המותרת היא עד 110 קמ"ש הדבקנו את דוושת התאוצה לרצפה. לא להרבה זמן בגלל אחרי כמה שניות בודדות כבר עברנו את המהירות המותרת. המנוע של וולוו C40 נמצא מקדימה ומניע את הגלגלים הקדמיים בתמסורת ישירה. המנוע מייצר הספק של 252 כוח סוס ו-42.8 קג"מ. כמו בכל דגמי וולוו החדשים, המהירות המרבית של C40 מוגבלת ל-180 קמ"ש. בירידה ממחלף קסם אל כביש 6 נתקלנו בעומס תנועה טיפוסי לאזור הזה. הפעלנו את בקרת השיוט האדפטיבית של וולוו שכמובן גם כוללת מערכת אוטונומית לזחילה בפקקים.

וולוו C40
וולוו C40

תא נוסעים יוקרתי

בזמן הפקקים ועד שיצאנו מכביש 6 לכביש 1 בחנו את הפיצ'רים של וולוו C40 ואת תא הנוסעים שלה. נזכיר לכם שקיבלנו לנסיעת מבחן את הדגם הבסיסי מכיוון שנדהמנו מאיכות מערכת השמע של מותג HARMAN KARDON הבנויה מ-13 רמקולים ופונקציית בידוד רעשים אקטיבית כפי שאנחנו מכירים מאוזניות אלחוטיות. זה מקנה גם שקט מופתי בתא הנוסעים וגם איכות שמע שגרמה לנו להרגיש באולם קונצרטים. תא הנוסעים של וולוו C40 זהה לזה שב-XC40 וזה מצוין. איכות החומרים, הנדסת האנוש, ובחירת הצבעים מרגישה מאוד יוקרתית כפי שמצופה מוולוו. ידית ההילוכים, מסך אנכי בגודל 9 אינץ', פתחי מיזוג ענקיים, הכל נותן תחושה יוקרתית גם במראה שלו וגם במגע וזה מה שגורם לחוויה להיות מענגת באמת.

וולוו C40
וולוו C40

עיצוב חיצוני

אחרי שחצינו את ירושלים עצרנו להפסקת קפה בפארק שמיר בכניסה למעלה אדומים. מרחק הנסיעה שנותר לנו, אחרי שעה וחצי נסיעה, על פי מחשב הרכב, הוא 401 ק"מ. את טווח הנסיעה המרשים הזה מספקת סוללה בקיבולת של 82 קוט"ש. יחד עם כוס הקפה עברנו על החלק החיצוני של הרכב. מלפנים החזית דומה מאוד לזו של וולוו XC40 מלבד העובדה שהגריל אטום. פנסי החזית הם מסוג LED עם מנגנון הפנייה בסיבוב, מתחת יש פנסי ערפל ויש לא מעט נגיעות של פלסטיק שחור מבריק אשר מקבלים רק בוולוו C40. תא המטען בפתיחה חשמלית, הגלגלים הינם בגודל 19 אינץ' ומאחור החלונות מושחרים. בגלל שתא המטען הינו בתצורת קופה יש בו פחות מרחב מזה שיש בוולוו XC40 אבל זה בהחלט תורם לעיצוב ואנחנו בהחלט מעדיפים אותו על פני העיצוב הקובייתי שמזוהה כל כך עם וולוו.

וולוו C40
וולוו C40

מערכות אוטונומיות

המשכנו בדרכנו בירידות ים המלח. הפעלנו את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית עד הסוף עדי לבחון האם באמת נוכל לשחזר אנרגיה ולהטעין מעט את הסוללה לפני שניסע בחזרה למרכז. ניסינו גם שלא להתערב למערכות האוטונומיות בנהיגה כדי שוולוו C40 תשמור על מרכז הנתיב העצמה, תשמור מרחק מהרכב מלפנים, ותבלום בעת הצורך. איפה שהכביש היה מעט מעוקל מידי ומאתגר הייתה הרגשה שעוד רגע אנחנו סוטים מהנתיב והיינו צריכים לעזור להגה לשמור על חיינו.

וולוו XC40 החדשה

מסקנות

כשהגענו לחוף קליה בים המלח נשארנו עם 377 ק"מ טווח. זה אומר שיכולנו לחזור לפתח תקווה מבלי לטעון את הרכב ועדיין להשאיר טווח ספייר לכל מקרה שיבוא. בסיכום הנסיעה ניסינו להבין מדוע וולוו הייתה צריכה בכלל את הדגם הזה אם יש כבר את ה-XC40. חוץ משינויים קלים בעיצוב החיצוני אין באמת הצדקה לדגם במיוחד כשהוא מגיע רק בהנעה חשמלית ללא אפשרות לבחור בפלאג-אין היבריד או טורבו בנזין ועוד במחיר גבוה ביחס לדגמים אחרים, כולל של וולוו כמו וולוו EX30 בעלת ביצועים מרשימים יותר ובמחיר נמוך יותר. ניתן להסיק מכך שאם אתם מעוניינים בוולוו עם מנוע בעירה פנימית אז אין ספק שה-XC40 תתאים לכם מאוד. אבל אם אתם מעוניינים בוולוו חשמלית, EX30, למרות המידות הקטנות שלה, זו הבחירה החכמה בעינינו. לכן, לדעתנו, וולוו C40 זה רכב שכנראה מיועד רק למי שרוצה להיות שונה ולנהוג בוולוו נדירה יחסית בישראל.

וולוו EX30
וולוו EX30