השוואת רכבי פנאי יוקרתיים: ב.מ.וו X3, אאודי Q5, וולוו XC60

קחו 3 רכבי פנאי שטח יוקרתיים, בעלי תג מחיר גבוה במיוחד, עם רזומה עשיר ומכובד של יצרני רכב מהמובילים בעולם ותנו לנו להשוות את הביצועים של כל אחד מהם. שתי גרמניות ואחת שבדית. נשמעת כמו חוויה מעניינת? אתם מוזמנים להישאר ולקרוא את המסקנות…

 

ב.מ.וו X3

מחיר התחלתי: 336,500 שקלים.

נפח מנוע: 2000 סמ"'ק עד 3000 סמ"ק בדגמים השונים. 

הספק: 184 עד 354 כ"ס בדגמים השונים. 

ב.מ.וו X3 הוא רכב הפנאי שטח היוקרתי של חברת ב.מ.וו שמגיע עם מפרט אבזור ומערכות בטיחות מרשימים בהחלט. קווי מתאר הרכב דומים לקווי המתאר המוכרים של חברת ב.מ.וו – ארוכים ואלגנטיים. בגרסת המנוע הבכירה 3000 סמ"ק נוכל להגיע לתאוצת מהירות מעמידה ל – 100 קמ"ש ב – 4.8 שניות (בדגמים הבכירים) עם סגירת מהירות מרבית של 250 קמ"ש. 

אחד הדברים שמייחדים את הדגם הזה לעומת מתחריו הוא איכות טובה של מתלי הרכב בעת נסיעה, ה – X3 יודע לספוג בצורה מרשימה כל פגם בדרך ומשלב רמה טובה בין נוקשות המתלים לטובת ריסון וספיגת מכות הדרך.  

מדובר בדגם הצעיר ביותר מבין שאר המתחרים וייחודו בכך שהוא גם היחיד שמבוסס על הנעה אחורית. עיצוב הפנים והחוץ לא השתנו בהרבה לעומת הדגם הקודם, אך להבדיל מהמקבילה הגרמנית השנייה מבין שלושת המתחרות כאן, האאודי Q5, רמת הגימור ואיכות החומרים מרגישה טובה יותר, הגישה לכל פעולה ברכב קלה וברורה, אך החיסרון לעומת ה – Q5 הוא באבזור וכאן חברת ב.מ.וו הורידה הילוך והכניסה את מה שהיא חייבת להכניס, אמנם זה לא פוגע באיכות אך לצורך הדוגמה, מסך מולטימדיה גדול יותר עם הסתנכרנות למספר פלטפורמות היה יכול לשנות הרבה לחווית הנהיגה ברכב.

בטיחות: ישנה חלוקה ברורה בחלוקת רמות הבטיחות ברכב בין הרמות השונות כאשר בדגמים הבכירים יותר יתווספו שתי מערכות בטיחות נוספות: בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. 

אבזור: ה – X3 מציעה שתי רמות אבזור: רמת האבזור Executive כוללת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשלושה אזורים, גג פנוראמי ותאורת LED עם חשוקים 18 ו- 19 אינץ' או 20 ו- 21 אינץ' (בדגם M40i), כניסה והנעה ללא מפתח וחיישני חניה היקפיים עם מצלמת רוורס. כל הגרסאות כוללות חניה אוטומטית.   

BMW X3

 

וולוו XC-60

מחיר התחלתי: 334,583 שקלים.

נפח מנוע: 2000 סמ"ק עד 2200 סמ"ק בגרסאות ההיברידיות.

הספק: 235 כ"ס עד 407 כ"ס בגרסאות ההיברידיות.

וולוו XC-60 מגיעה לתחרות עם תואר רכב השנה העולמי לשנת 2018 וכבר פותחת פער בין שאר המתחרות לה עם הספק כ"ס מטורף שמגיע עד ל – 407 כ"ס בגרסאות ההיברידיות הבכירות של הדגם. רוצים עוד תואר? היא גם קיבלה את ציון הבטיחות הגבוה ביותר אי פעם במבחני הריסוק שנערכים על ידי ארגון הבטיחות האירופי, יורו NCAP. 

הרכב מגיע בכמה גרסאות ששודרגו במגדש טורבו ומגדש על והיא מציעה לנוהגים בה 407 כ"ס ברמה הבכירה שלה שעוברת את כל המתחרים למרות כובד משקלה.   

אבזור: גם מבחינת עיצוב הפנים והחוץ שלה, הוולוו XC-60 מביאה רוח רעננה. מבפנים, כל סביבת הנהג מצליחה לייחד ולבדל את עצמה ביחס למתחרותיה, עם עיצוב שונה ומרענן שכולל מבחר רב של פריטים בסביבת הנהג ובין כולם בולט מסך המולטימדיה המאובזר והענק ביותר מבין כולם אבל מעט מסורבל לתפעול ויש ללמוד אותו מעט יותר ביחס לתפעול המולטימדיה של המתחרים לו. 

בדגמי הרכב ניתן להתפנק במושבי חימום וקירור שכוללים כיסוי עור, כך שבעת הישיבה עליהם ניתן ליהנות גם ממערכת האודיו המשובחת והאיכותית שקיבל ה- XC-60. עוד דבר מיוחד של החברה השבדית הוא בעיצוב האחורי שמגלם בתוכו מרווח גדול ותוספת עיצוב מעניינת בפתחי האוורור שממוקמים בצידי הרכב ולא באמצע התחתון כפי שמצוי ברוב הרכבים. ליושבים מאחור ניתנת גם אפשרות הטענה לנייד עם שקע 12 וולט.  

חווית נסיעה: XC-60 מצליחה להעביר תחושת נהיגה מעולה לנוהגים בה, מתלי הרכב מצוינים, הן בנסיעה עירונית והן בנסיעה בין-עירונית. בירידה לשטח היא מספקת תמורה למחיר כאשר כל עוד נוסעים בשבילי כורכר ולא בנהיגת שטח אקסטרימית. 

וולוו XC60 החדשה

 

אאודי Q5

מחיר התחלתי: 351,500 שקלים.

נפח מנוע: 2000 סמ"ק

הספק: 190 כ"ס עד 252 כ"ס בדגמים השונים.

אאודי Q5 הוא אחד הרכבים המוכרים והידועים של יצרנית הרכב הגרמנית הוותיקה אאודי. בגרסת מנוע 2000 סמ"ק שהוא מגיע איתה הוא מצליח לספק האצת מהירות מעמידה ל- 100 קמ"ש ב – 6.3 שניות, שזה לא רע כלל לרכב שמשקלו הכולל מגיע לטון ו – 830 קילו.

הדור החדש די מזכיר את הדור הקודם לו אבל זה אינו מפחית מתחושת הרושם וחווית הנהיגה המענגת שמקבל הנוהג ברכב. דגם זה אולי נראה מיושן מעט ביחס לדגמי האאודי האחרים שקיימים כיום בשוק, אך זהו עניין יחסי לחלוטין. ה – Q5 יפיפייה בפנים ובחוץ עם איכות גימור טובה למדי, קצת חסרים שם פיצ'רים שונים כמו חימום מושבים שאולי נמצאות אצל המתחרות שלה.

אחד הדברים הטובים אצל אאודי הוא לוח המחוונים הדיגיטלי שלהם שגם פה פשוט נראה טוב ומבחינת מרחב פנים הרכב היא כוללת פתחי מיזוג אחוריים עם שליטה דיגיטלית ושקע 12 וולט לשימוש. 

בטיחות: מבחינת בטיחות, אאודי הצליחו להכניס בדגם זה את אותן מערכות בטיחות שלא נופלות מדגמים מובחרים אחרים שלהם ואולי אף יותר מכך. ניתן לראות כיצד חשבו על שיפור הבטיחות ב – Q5 בפרטים הקטנים כמו התקנת חיישנים לנהיגה לילית שמזהים אוטומטית רכבים אחרים ומשנים את זווית פנסי הרכב בכדי למנוע סנוור. 

אבזור: ניתן לקבל מה – Q5 כמה וכמה מערכות אבזור שמפנקות את הנוהג בה ומספקות מענה לחסרונות אחרים שאולי לא בנמצא: אין חימום מושבים קדמיים? לא נורא, תקבלו מושבים חשמליים בשילוב של עור ועור תעשייתי עם חבילת עור מורחבת אף יותר ברמת אבזור Luxury.

בנוסף, תיהנו כבר ברמת הבסיס ממערכת אקלים מפוצלת לנוסעים מקדימה ומאחור וחלון גג פנוראמי ענק שמאפשר פתיחה והטיה אנכית.

Audi Q5

 

לסיכום

אאודי Q5 מציע מרחב אחורי טוב עם אפשרות טעינה לנייד, איכות החומרים פחות טובה ביחס לשאר אך עדיין איכותית למדי, והרמה? של אאודי מה יש לומר?

ב.מ.וו X3 מרחב אחורי טוב ומרווח אך ללא אפשרות טעינה לנייד, איכות החומרים טובה ביחס לשאר, איכות המתלים טובה מאוד והרמה? גרמנית קפדנית עד לרמת קוצו של יו"ד. 

וולוו XC-60: עיצוב חדשני ומיוחד יותר ביחס לשאר המתחרות, מסך מולטימדיה גדול אך מעט מסורבל ביחס לשאר. הדגם הכי מאובזר ביחס לכל המתחרים. חווית הנסיעה טובה ביחס לשאר המתחרים והרמה? רמה שבדית שמצליחה להוכיח לנו שהם פדנטים לא פחות מהגרמנים. 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו