יונדאי קונה היא אחד הג'יפונים הפופלאריים בישראל, כ-15 אלף יחידות נמכרו מאז הגיע לארץ בשנת 2018
(בשנת 2022 לבדה עלו לכביש כ-4,500 יחידות מדגם זה). יונדאי קונה החדשה תוצע בשלוש גרסאות: גרסת בנזין 1.6 ליטר)
היברידי וחשמלי;בגרסת 64.8 קוט"ש וטווח של כ-500 קילומטרים; ובגרסה מוזלת עם 39 קוט"ש בלבד וטווח מקוצר של כ-305 קילומטרים.
עדיין לא ברור בדיוק מתי תגיע יונדאי קונה 2023 לישראל אולם מהיבואן נמסר כי ככל הנראה לא נראה את יונדאי קונה החדשה
בכבישי ארצנו לפני הרבעון הרביעי של השנה.
יותר ממתיחת פנים
כדי להמשיך לנגוס נתח משמעותי מקטגוריית הג'יפונים, העשירה בדגמים מוצלחים, הבינו ביונדאי שיצטרכו להעניק לקונה יותר מאשר רק
מתיחת פנים. יונדאי קונה 2023 היא מתקדמת יותר טכנולוגית ומעוצבת מחדש עם קווים המזכירים את האיוניק 5. מכל דגמי יונדאי
רק לקונה יש חישוקי 19 אינץ'. לקונה החדשה נוכחות מרשימה, כמו דגמי 2021 היא שונה ומיוחדת.
גרסאות הבנזין תהיינה בעלות מנועי 1.6 ליטר או 2 ליטר (146 כוחות סוס ו-195 כוחות סוס בהתאמה). לגרסה ההיברידית מנוע בנזין 1.6
ליטר ומנוע חשמלי המספקים יחד 139 כוחות סוס. ישווקו שתי גרסאות חשמליות, אחת עם מנוע המספק 136 כוחות סוס ואחת בעלת
204 כוחות סוס.
גרסה חשמלית במחיר דומה לגרסת הבנזין
גרסאות חשמליות הן בדרך כלל יקרות יותר מגרסאות בעלות מנועי בעירה פנימית. הגרסה החשמלית של יונדאי קונה 2023 תימכר במחיר
דומה לגרסאות הבנזין שלה ולכן היא מציעה תמורה רבה יחסית למחיר (בוודאי בהשוואה לרכבים חשמליים אחרים בסגמנט).
כל הגרסאות מוצעות בכמה רמות גימור, מהן כאלה עם תאורת לד, הנעה ללא מפתח, צביעה דו גוונית, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד.
מבחינת בטיחות יונדאי קונה קיבלה בשנת 2017 5 כוכבים במבחני NCAP עם ציון של 87% בהגנה על מבוגרים ו-85% בהגנה על ילדים.
מערכות העזר למניעת תאונות כוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים (רק במהדורות היוקרתיות) ועוד.
צריכת הדלק של גרסאות הבנזין נעה סביב 11 קילומטרים לליטר, הגרסה ההיברידית מציעה כ-19 קילומטרים לליטר.
עוד לא ידוע אם מתוכננן יבוא של יונדאי קונה N-Line אך הסיכוי הוא נמוך מאחר והדור הקודם לא הגיע אלינו.