קיה ספורטאז' פרימיום – מבחן דרכים

קיה ספורטאז' החדשה

אחד מרכבי ה-SUV הנמכרים ביותר בישראל בדור חדש שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו. לקחנו לנסיעת מבחן את רמת גימור פרימיום 1.6 והופתענו להכיר קרוסאובר משפחתי שלא נופל באיכות שלו ממותגי פרימיום יקרים יותר.

כדי לקרוא על ההשוואה שעשינו לגרסת הדיזל מול גרסת הבנזין של קיה ספורטז' החדשה לחצו כאן.

 

קיה ספורטאז' 1.6 טורבו 2022 היא הגרסה האחרונה של קיה ספורטאז', דגם מיתולוגי ומאוד פופולארי שמגיע עם מנוע טורבו ולא מעט סוסים מתחת למכסה המנוע.

ספורטאז' 1.6 טורבו 2022 הוא דגם כניסה של מערך ה-SUV של קיה לשנת 2022, שממשיך להיות אחד הדגמים הנמכרים ביותר בישראל.

לדגם זה מגוון מרשים של תכונות הזמינות בנקודת מחיר התחלתית נמוכה זו, כולל הנעה של WHEEL4, מנוע טורבו ותכונות בטיחות כמו בקרת יציבות וכריות אוויר, ניטור שטחים מתים, חיישני לחץ אוויר ועוד.

קיה ספורטאז' 1.6 טורבו 2022 הוא מכונית פנאי ורכב שטח מהשורה הראשונה, עם מנוע חזק ומאפיינים מרשימים אף יותר, כמו תא מטען שיכול להכיל בתוכו מאות של ליטרים של אחסון.

דגם זה שוחרר לראשונה לפני יותר מ-10 שנים.

הוא תוכנן כדי להציע חווית נהיגה עם ביצועים גבוהים, תוך כדי שהנהג יכול להנות גם מחוויית נהיגה עירונית מהשורות הראשונות.

פנים הרכב הזה מלוטש כמו החלק החיצוני, שנראה יוקרתי יותר מכל SUV או רכב שטח אחר בשוק כיום.

ההיסטוריה של קיה ספורטאז'

הסיפור של קיה ספורטאז' מתחיל בשנת 1993. היא נולדה כג'יפון קוריאני קטן וצנוע לנהיגת שטח. אבל, במהלך שנות ה-2000, חברת קיה עברה שינויים גדולים ובדור השלישי שלה, בשנת 2011 הספורטאז' זכתה בכמה מהפרסים הבינלאומיים החשובים ביותר בתעשיית הרכב כולל פרס מכונית השנה ופרס העיצוב היפה ביותר. השינוי קרה בגלל העברת מחלקות העיצוב, הפיתוח ומפעלי הייצור לאירופה במטרה להתחרות ראש בראש מול קונצרן פולקסווגן בשוק האירופאי.

קיה ספורטז' החדשה

עיצוב חיצוני חדש

החל מ-2006, פיטר שרייר נבחר לעצב את רכבי קיה והתמנה גם כאחד מנשיאי החברה. הוא הגיע מחטיבת העיצוב של פולקסווגן ואודי והביא מהפכת עיצוב גרמנית ליצרנית הקוריאנית. בין היתר הוא המציא את גריל "הנמר" המפורסם של קיה. הדור החדש כבר לא עוצב על ידי פיטר שרייר, אלא בידי כארים חביב – מעצב העל שניהל בעבר את חטיבת העיצוב של ב.מ.וו ולתקופות קצרות גם עיצב עבור מרצדס ואינפיניטי. העיצוב של הספורטאז' החדשה נלקח מהקו החדש של קיה שמבוסס על הדגם החשמלי של המותג – קיה EV6. העיצוב האולטרה מודרני יפה ומיוחד בהרבה מכל מתחרה בסגמנט בעיקר בזכות העיצוב המקורי של פנסי המטריקס לד מקדימה וצורת הקופה הספורטיבית מאחורה. בצד הרכב, קו החלונות מזכיר מאוד את הקו מהדגם היוצא ובקורה האחורית פס כרום המדגיש את הספויילר האחורי. בחלק התחתון בצד הרכב, בסף הדלתות ישנה תוספת פלסטיק ופס כרום שמוסיפים למראה הקרבי. לטעמנו העיצוב מרשים ומוצלח מאוד. דבר אחד שהפריע לנו, שהגריל הקדמי, יחד עם כל הגודל שלו, עשוי מפלסטיק דק שרואים דרכו את הרדיאטור מכל זווית.

 

עיצוב ואבזור פנים

קיבלנו למבחן את רמת הגימור פרימיום שמוצבת איפשהו באמצע בטווח המחירים של הספורטאז'. ברמת הגימור הזאת לא נחסך דבר בעיצוב הפנימי והוא מייצג את הרכב הנמכר ביותר של קיה בצורה ראויה למדי. נתחיל ממבט על שורת המסכים עבור הנהג כאשר בצד השמאלי נמצא המסך של לוח המכוונים הדיגיטלי שמשנה את התצוגה בהתאם לנתונים שנרצה שיציג ובהתאם למצב הנהיגה שנבחר. בצד הימני מסך ענק בגודל 12.3 אינץ' עם גרפיקה חדשה ויפה, אינטואיטיבית מאוד, פשוטה לשימוש ורמת רגישות גבוהה, כל מגע הכי קטן מספיק, בדיוק כמו בטלפון סלולארי מודרני. הדשבורד עצמו, מעוצב באופן ייחודי א-סימטרי עם פתחי מיזוג שנראים כאילו נלקחו מחללית, בחלק העליון חומר דמוי עור עם תפירות, במרכז פסי ניקל ושימוש רב בפיאנו בלאק כך גם בקונסולה המרכזית – בהחלט יש תחושה של רכב פרימיום גרמני. הקונסולה המרכזית מאחסנת את כל הכפתורים לנהג החל מבורר הילוכים בצורת חוגה ועד לכפתורי עוצמה לקירור וחימום המושבים. לצד עיצוב יוצא דופן, בקיה שמרו על הנדסת אנוש מצוינת והשימוש בהכל נוח ופשוט. הדבר היחיד שפחות התחברנו אליו זה מסך הכפתורים לשליטה על מערכת בקרת האקלים ועל מערכת השמע. הם יכולים להציג רק את האקלים או רק את מערכת השמע, זה אומר שצריך תמיד לשים לב איזה כפתורים מוצגים לפני הלחיצה ולשנות את התצוגה בהתאם. כמו כן, ראוי לציין לשבח את מושבי העור משולבי זמש נעים למגע וגג פנוראמי ענק.

קיה ספורטז' החדשה

מנוע וביצועים קיה ספורטאז' 1.6 פרימיום

הדגם שנהגנו בו מצויד במנוע GDI 4 צילינדרים בעל מגדש טורבו בנפח כולל של 1,600 סמ"ק ומפיק 180 כ"ס. זה אותו המנוע כמו ביונדאי טוסון. הספורטאז' נמרצת מאוד והכוח מהמנוע מספיק לכל תמרון. האצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.8 שניות בלבד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית מסוג טיפטרוניק, וזו תיבה הנמצאת בשימוש היצרנית כעשור והוכיחה את האמינות שלה. העברת ההילוכים מתבצעת בצורה חלקה ומהירה ואנחנו אוהבים אותה יותר מתיבות ההילוכים הרובוטיות והרציפות שיש למתחרות. לגרסה זו אין הנעה 4 על 4, היא קדמית בלבד, ולמרות שיש בקרת ירידה במדרון, היא לא מיועדת לנהיגת שטח, הבקרה מיועדת לנהיגה בכביש חלק בחורף.

חווית נהיגה

קיה ספורטז' אינה בעלת מרווח גחון גבוה ותחושת הנסיעה בא דומה מאוד לכל מכונית סדאן או האצ'בק: יציבות מעולה, היגוי שמחובר היטב לכביש ובולמים מכוילים היטב לאחיזת כביש במהירויות גבוהות. ראוי לציין שהתחושה מההגה לא מושלמת אבל בהחלט טובה בהרבה ממה שהיה בדור הקודם. למרות קשיחותם של המתלים, הם סופגים את מהמורות הכביש בצורה יעילה ויחד עם המושבים הנוחים, מאוד קשה להרגיש בורות בכביש בישיבה בתא הנוסעים.

קיה ספורטז' החדשה

בטיחות קיה ספורטאז'

הספורטאז' מצויד גם במאפייני בטיחות המבטיחים את בטיחותך במהלך נסיעותיך.

חלק ממאפייני הבטיחות המתקדמים כוללים מצלמות אחוריות ומערכות מצלמות 360 מעלות המספקות תצוגה ברורה של המתרחש מאחוריכם, גם כאשר אתם מחליפים נתיב או נוסעים בכבישים מהירים.

קיה ספורטאז' היא אחת מהמכוניות הפופולריות ביותר במעמד שלה, עם מוניטין רב שנים בהיותה ממוקדת הן בדינמיקת נהיגה ספורטיבית והן בפנים המרווחים.

בנוסף לכך, היכולות שלה בתוואי שטח שונים הן משהו שחשוב לציין.

 

האם ניתן לרדת עם הספורטאז' לשטח?

אמנם לא מדובר ברכב שטח טהור, אבל בשבילים ובעפר היא יכולה לשייט בקלות ואתם תרגישו כאילו אתם מגהצים את השטח כמו גביש עירוני.

בולמי הזעזועים מעולים, והחוויה של הנהיגה כאן היא מאוד רכה גם בשטח.

ה-Sportage 1.6 Turbo 2022 הוא דגם ממוקד ספורט, המשלב עיצוב ספורטיבי עם טכנולוגיית מערכת הנעה יעילה, כפולה וחסכונית במיוחד.

הרכב מתחיל ב-155,000 ₪, מה שהופך אותו למשתלם עבור רוב הרוכשים.

הספורטאז' הוא רכב השטח המשתלם ביותר של קיה, ובעל צריכת דלק ממוצעת של 8.6 ליטר ל-100 קילומטרים.

יש לציין, נתון זה בהחלט משתנה בפועל. הלכה למעשה, אם לוקחים את הנתון הזה של מעבדות היצרן, הרכב מקבל תצרוכת דלק שונה.

בשטח למשל או בנהיגה ספורטיבית, הרכב יזלול יותר דלק.

 

סיכום

היקף המכירות העצום של הדורות הקודמים של קיה ספורטז' בישראל מעיד על האהדה הרבה שלו בישראל. הדור החדש טוב יותר בכמה רמות מכל הבחינות מהדור הקודם וממרבית המתחרות בסגמנט ולכן אין ספק שהיא תכבוש את כבישי ישראל גם בשנים הבאות וכל זה למרות תג המחיר בגרסת המבחן (פרימיום) של 195,000 ש"ח.

 

קפיטל מוטורס – מימון קיה ספורטאז'

נכון לשנת 2022, אפשרות אחת שמייחדת אותו מדגמים אחרים היא, מנוע הטורבו שלו שיכול לספק כוח ויעילות מרשימים של תצרוכת הדלק.

לגבי הנהגים שהקיה עשויה להתאים להם, קיה ספורטאז' הוא רכב שטח קומפקטי עם מספיק מקום לארבעה אנשים-עד חמישה.

יש לו מנוע מוגדש טורבו ותנוחת ישיבה מגוונת, וזהו אחד מרכבי השטח המשתלמים ביותר בשוק.

ואתם מוזמנים ליצור עמנו קשר כדי לדסקס על אפשרויות מימון, ליסינג פרטי, תפעולי ועוד

קפיטל מוטורס תשמח לסייע, לייעץ ולהעניק הטבות אטרקטיביות במיוחד על הזמנת ספורטאז' 2022 1.6 טורבו.

צרו עמנו קשר טלפוני, קבלו מידע נוסף וקבעו פגישה בסניף.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו