האם אוטו חדש פטור מטסט?

טסט לרכב חדש

בעבר כל רכב בישראל היה נאלץ לעבור בדיקת תקינות במכון רישוי ('טסט') בכל שנה, כתנאי לקבלה או חידוש של רישיון הרכב, ולא משנה אם הוא נמצא חודשיים על הכביש או כבר סוגר 15 שנה ומאות אלפי קילומטרים. החריג היחיד היה רכב שגילו מעל 20 שנה שהיה נדרש להתייצב ולעבור טסט פעמיים בשנה.

 

רפורמת הרישוי של רכבים חדשים

לפני כמה שנים יצאה תקנה שנותנת לרכב חדש תקופת חסד של שנתיים במהלכה הוא נהנה מפטור טסט לרכב חדש. אבל לאור העובדה שרכבים מודרניים כוללים מערכות בטיחות אלקטרוניות שמספקות התרעה לנהגים, וההתקדמות הטכנולוגית ונאותות הייצור שהופכות את הכשלים הטכניים כאלה לפחות סבירים, החליט שר התחבורה להרחיב את הפטור.

לפני שנתיים, ב-1 לינואר 2016, הפטור מטסט לרכבים חדשים הוארך בשנה נוספת ומי שיקנה היום רכב חדש לא יצטרך לשלם אגרת חידוש רישיון ולהטריח את עצמו למכון הבדיקה במשך שלוש שנים תמימות. כך נימק שר התחבורה ישראל כ"ץ את ההחלטה: "השימוש ההולך וגובר במערכות אלקטרוניות ממוחשבות המתריעות בפני הנהג על תקלות, מצמצם את החשש מנסיעה בכלי רכב לא תקין."

על ההחלטה הזו צריך לברך, למרות שמומחי ענף הרכב סבורים שניתן היה ללכת רחוק יותר. באירופה, בה התקינה והרגולציה על ענף הרכב מאוד קפדנית יש כבר כמה שנים פטור ארוך יותר של 4 שנים, לפני שרכב חדש נאלץ לעבור טסט ראשון.

 

פטור טסט לרכב חדש: הבדל בין רכב פרטי לליסינג

כאן המקום להזכיר שהחוק מקיים הפרדה בין רכב בבעלות פרטית לבין רכב בעסקת ליסינג. אוטו ליסינג נהנה מפטור בטסט של שנתיים בלבד. למה ההבדל? ובכן, ההנחה היא שרכב בליסינג עובר בין יותר נהגים וגם כאשר יש נהג אחד קבוע, הצפי הוא שהוא פחות ישקיע באחזקת רכב וישמור עליו כשם שהיה שומר על רכב שנמצא בבעלות פרטית מלאה.

לא נעים להגיד, אבל המציאות מוכיחה שיש היגיון בהחלטה. אנשים רבים נוטים 'לקרוע' את רכב הליסינג פרטי שלהם ולהתייחס אליו באופן אחר משהיו מתייחסים אל הרכב הפרטי שלהם, ומכוניות בליסינג חוות בלאי תוך פרק זמן הרבה יותר קצר.  כך שההחלטה הזו בהחלט סבירה ומאוזנת.

בסיכומו של עניין, גם אם הפטור הזה נראה לכם פעוט, כדאי שתכירו אותו כי זה עוד אחד מהפינוקים הקטנים שהבעלות על מכונית חדשה מקנה לנהג.

 

קבוצת הרכב המובילה בישראל

ואם אנחנו כבר מדברים על מכונית חדשה כדאי שתכירו את 'קפיטל מוטורס' קבוצת הרכב המובילה בישראל שהופכת את חלום הבעלות על רכב חדש (כולל הפינוק הזה של פטור לשלוש שנים מטסט) לעניין הרבה יותר נגיש וקל.

'קפיטל מוטורס' מציעה תכניות מימון חדשניות, שבפעם הראשונה מאפשרות גם למי שלא יכול להכניס את היד לכיס ולשלוף ממנו במכה מאה אלף שקל, להגשים את חלום הבעלות על מכונית חדשה.

איך 'קפיטל מוטורס' עושה את זה? היא יודעת להציע תכנית מימון מלא לרכב בפריסה לתשלומים חודשיים קטנים ובריבית נמוכה. כקבוצת הרכב הגדולה בישראל, 'קפיטל מוטורס' גם מחזיקה קטלוג רכבים חדשים עשיר במיוחד שתמצאו בו דגמים של כל יצרן וכל יבואן.

השילוב הזה של מבחר יוצא דופן ותכניות מימון אטרקטיביות, הפך את 'קפיטל מוטורס' לכתובת המתבקשת עבור כל ישראלי שמעוניין לרכוש מכונית חדשה.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך