יונדאי Ioniq 5 N: לפני השקת 2023

יונדאי איוניק 5 החדשה

חברת יונדאי אישרה כבר שב-2023 תגיע גרסת הביצועים של המכונית החשמלית, יונדאי Ioniq 5, מבית חטיבת N של יצרנית הרכב הדרום קוריאנית.

החברה לא שחררה פרטי מידע נוספים, אך קיימות כבר הערכות וספקולציות בכל הנוגע לדגם החדש.

אז מהי בכלל ה-Ioniq 5 N? מהי חטיבת הביצועים של חברת יונדאי? ומה אנו צפויים לקבל בדגם החדש של חברת יונדאי? תשובות בכתבה הבאה.

 

יונדאי Ioniq 5 N

יונדאי Ioniq הוא הרכב המשפחתי של חברת יונדאי, שהושק לראשונה ב-2016 בתור רכב היברידי, העובד גם באמצעות מנוע בעירה וגם באמצעות מנוע חשמלי.

המשפחתית ההיברידית של יונדאי צברה תאוצה לא רק על הכביש, והפכה לאחד הרכבים הפופולאריים ביותר בקטגוריית המשפחתיות. 

הדגם החדש של ה-Ioniq, היונדאי Ioniq 5, הושק ב-2021, בתור רכב משפחתי חשמלי, בעל שקע טעינה ייחודי שבאמצעותו מספקים אנרגיה לרכב לצורך הנסיעה.

בעלי הרכב של הדגם הזה יכולים ליהנות גם מרכב משפחתי אמין, עם עיצוב אלגנטי ונוח, וגם מרכב חשמלי שמקנה יתרונות רבים לנהג ולסביבתו.

ב-2023 חברת יונדאי תוציא לשוק את הדגם החדש, יונדאי Ioniq 5 N, שמהווה גרסה משופרת ליונדאי Ioniq 5.

יונדאי איוניק 5 החדשה

 

אות אחת עם משמעות גדולה

אז מה ההבדל בעתם בין יונדאי Ioniq 5 לבין Ioniq 5 N? לאות N יש משמעות בכל מה שקשור לרכב עצמו.

N למעשה זה השם של חטיבת הספורט של חברת יונדאי, שמייצרת מכוניות ספורט.

חטיבה זו, שניתן להקביל אותה גם לחטיבות אחרות ביצרניות רכב אחרות, לוקחת דגמים קיימים, כמו דגמי ה-Ioniq של יונדאי, ומשפרת אותם מבחינת הביצועים, לרמת ביצועים של דגמי ספורט.

לדוגמא, יונדאי i30 N היא גרסת הספורט למכונית המשפחתית הקטנה מבית יונדאי, יונדאי i30.

חטיבת N מאפשרת ללקוחות יונדאי להנות מרכבים משפחתיים למשל, כמו ה-i30 כאמור או כמו ה-Ioniq, עם יכולות ביצוע של רכבי ספורט לכל דבר ועניין.

יונדאי איוניק 5 החדשה

 

מה אנו צפויים לקבל בדגם החדש?

כאמור, חברת יונדאי עוד לא הכריזה אלו שיפורים צפויה לעבור יונדאי Ioniq 5 בגרסת ה-N שלה, אך מניסיון העבר של דגמים אחרים של חברת יונדאי בגרסת N, אנו צפויים לראות שיפורים בכל הקשור להאצת הרכב מ-0 ל-100 קמ"ש, סוללת המנוע החשמלי, כוחות הסוס שיכול לספק המנוע וטווח הנסיעה.

היונדאי Ioniq 5 מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות. בנוסף, הטווח שלה מגיע ל-481 ק"מ, באמצעות סוללה של 72.5 קוט"ש.

כל אלו צפויים לעבור שידורג ב-Ioniq 5 N, שאמורה להישאר מספיק נוחה גם לנהג הממוצע.

יונדאי איוניק 5 החדשה

 

יתרון כרכב חשמלי 

היתרון המשמעותי של יונדאי Ioniq 5 N יהיה השילוב של קטגוריות הרכב המשפחתית יחד עם יכולות של מכונית ספורט מבית חטיבת N, שכבר הוכיחה עם דגמים קודמים של יונדאי שהיא מסוגלת לעשות זאת, אך חשוב לצרף אל אלו את היתרון המשמעותי שקיים בדגמי יונדאי Ioniq 5 – מדובר ברכב חשמלי מא' ועד ת'.

הדבר מאפשר לכם לחסוך עלויות, שכן לא תצטרכו לשלם כלל על דלק, שנצרך בכמויות גבוהות במכוניות עם ביצועים גבוהים, כמו שצפויים להיות לנו ב-Ioniq 5 N.

כמו כן, הגרסה החדשה שצפויה לעמוד למכירה כבר ב-2023 תזהם את הסביבה בצורה אפסית, כיאה לרכב חשמלי.

יונדאי איוניק 5 החדשה

רכבי ה-Ioniq של יונדאי הוכיחו את עצמם כרכבים משפחתיים אמינים ואהובים בקרב הנהגים. גרסת ה-Ioniq 5 N תאפשר לחובבי ה-Ioniq ליהנות גם מביצועים גבוהים וגם מרכב חשמלי. מתעניינים במשפחתית חשמלית? אצל קפיטל מוטורס תוכלו למצוא מגוון דגמים רלוונטיים.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו