תראו אותה: ג'ילי גלקסי E5 נחשפה

ג'ילי גלקסי E5

סיכוי גבוה שכבר בשנה הבאה היא אצלנו – ג'ילי גלקסי E5. מדובר ב-SUV חשמלי יוקרתי הבנוי על הפלטפורמה החדשה של המותג. זה הדגם הראשון מתוך סדרת גלקסי שצפויה גם היא להגיע בהמשך. המחיר של הדגם החדש של ג'ילי יהיה סביב 25,000 דולר לפני מס.

ג'ילי
המחיר של ג'ילי גיאומטרי C בישראל מתחיל ב-155,990 ₪. אנו מעריכים שמחירו של הדגם החדש, ה-E5 יהיה דומה

מחיר ג'ילי החדשה

נחשפו תמונות ראשונות של ג'ילי גלקסי E5 וכן פרטים טכניים בסיסיים. לפי ממצאים אלו ניתן לשער שהמחיר שלה בסין יהיה סביב ה-25,000 דולר. מחיר דומה לזה של הדגם החשמלי של החברה שכבר נמכר בישראל משנת 2022 – ג'ילי גיאומטרי C. הדגם הנוכחי מבוסס על פלטפורמה המיועדת לרכב בעל הנעת בנזין ועבר הסבה להנעה חשמלית. סדרת גלקסי צפויה להשתמש בפלטפורמה החדשה שג'ילי פיתחה יחד עם וולוו השוודית הנקראת GEA (Geely Electric architecture). הפלטפורמה החדשה מבוססת על פלטפורמה שכבר נמצאת בשימוש על ידי וולוו, פולסטאר וזיקר. המחיר של ג'ילי גיאומטרי C בישראל מתחיל ב-155,990 ₪. אנו מעריכים שמחירו של הדגם החדש, ה-E5 יהיה דומה.

ג'ילי
רישום במשרד התעשייה והטכנולוגיה של סין מציין שהגלקסי E5 מתוכנן להשתמש ביחדת הנעה אחת בהספק של 218 כוח סוס

שימוש בסוללות LFP

בגלקסי החדש יהיה שימוש בסוללות LFP מתקדמות ובטוחות יותר. סוללות LFP (Lithium Iron Phosphate) הן סוג של סוללות ליתיום-יון המשמשות רכבים חשמליים. הן ידועות בעיקר בזכות היתרונות הרבים על פני סוללות אחרות הנפוצות כיום:
– הן בטוחות יותר מסוגים אחרים של סוללות ליתיום-יון, כיוון שהן פחות נטויות להתלקחות או להתפוצץ. יתרון זה נובע מהמבנה הכימי שלהן, שאינו כולל קובלט, שהינו חומר נדיף.
– ביכולתן לשמור על קיבולתן לאורך זמן רב יותר בהשוואה לסוללות אחרות. הן יכולות לעבור אלפי מחזורי טעינה ופריקה מבלי לאבד משמעותית מהביצועים שלהן.
– זולות יותר לייצור מסוגים אחרים של סוללות ליתיום-יון, מה שמשפיע לטובה על מחירם הסופי של רכבים חשמליים מצוידים בהן.
– תומכות בטעינה מהירה יותר בהשוואה לסוגים אחרים של סוללות. יתרון זה מאפשר טעינת טווח נסיעה משמעותי בזמן קצר יחסית.
– : סוללות LFP נחשבות ידידותיות יותר לסביבה מכיוון שהן אינן מכילות קובלט, שהוא מתכת רעילה וקשה לכרייה. בנוסף, הן קלות יותר למחזור.
מעבר לכך, היצרנית לא חשפה מידע נוסף על נתוני הרכב. אבל, רישום במשרד התעשייה והטכנולוגיה של סין מציין שהגלקסי E5 מתוכנן להשתמש ביחדת הנעה אחת בהספק של 218 כוח סוס והמהירות המרבית תהיה מוגבלת ל-175 קמ"ש.

ג'ילי
עוד טוענים בג'ילי שעיצוב תא הנוסעים בוצע תוך דגש מרכזי לחוויית השימוש בו כדי לאפשר נוחות ושימושיות מרבית

SUV חשמלי קומפקטי

ג'ילי כן פרסמה מידע על מידות הרכב ומדובר ב-SUV בגודל בינוני בעל מידות דומות לאלו של Honda CR-V, טויוטה קורולה קרוס ויונדאי טוסון. המשמעות היא שהרכב יהיה קטן יותר מטסלה מודל Y (הרכב החשמלי הנמכר ביותר בעולם). גלקסי החדש של ג'ילי יהיה הראשון גם להשתמש בפילוסופיית העיצוב המעודכנת של המותג. הם קוראים לזה "פשטות אולטימטיבית" שדוגלת בעיצוב נקי וחלק ככל האפשר כדי להתאים את עצמה לכלל צרכני כלי רכב חשמליים בעולם. עוד טוענים בג'ילי שעיצוב תא הנוסעים בוצע תוך דגש מרכזי לחוויית השימוש בו כדי לאפשר נוחות ושימושיות מרבית לנהג ולנוסעים.

ג'ילי
ניתן להתבלבל ולחשוב שמדובר בפורשה מקאן

עיצוב גלובלי

החזית של גי'לי גלקסי E5 אגרסיבית מאוד ועם מעט מאוד פתחי אוורור צרים בחלק התחתון. הפגוש הקדמי אטום לחלוטין ובצידיו כונסי אוויר מאסיביים אטומים בעלי חתימת אור הנוצרת מפסי לד המקיפים אותם. יחידות התאורה הראשיות ממוקמות גבוה והן צרות במיוחד בעלות "עיני חתול" שמזכיר לנו את עיצוב יחידות התאורה באלפא רומיאו ג'וליה. צד הרכב חלק מאוד ומלבד קימור המדמה כונס אוויר ב"צלעות" הרכב אין שום קווים שניתן להבחין בהם. קו החלונות יחד עם חלק אחורי מנופח נותנים מראה ספורטיבי כמו של מכונית קופה. בחלק האחורי שוב נראה שאין קווים בולטים או משהו שמייחד את הדגם מלבד יחידות התאורה הנמתחות לכל האורך. ניתן להתבלבל ולחשוב שמדובר בפורשה מקאן. בפנים הרכב סופר מינימליסטי ומודרני. ישנו שילוב של צבע שחור עם חומרים בהירים כמו עור לבן, עץ לבן וכדומה. הקונסולה המרכזית ממוקמת גבוה בדומה למבנה בגיאומטרי C ויש מספר קטן מאוד של כפתורים פיזיים לתפעול מערכות הרכב. על פי גודל המסך ניתן להבין בבירור שניהול מערכות הרכב יתבצע דרכו בבלעדיות. מאחורי ההגה יש מסך עבור לוח מחוונים דיגיטלי.

ג'ילי
, אם הדגם יגיע בזמן הנכון, כפי שקרה עם גיאומטרי C, יש סיכוי שהוא יהפוך ללהיט מכירות

חוות דעת

הדבר המרכזי שישפיע על פופולאריות הדגם החדש של ג'ילי בישראל הוא תאריך ההגעה שלו. אנחנו עדים לכך שבכל שנה מגיעים מותגי רכב חשמליים חדשים שמנסים למצוא את מקומם בשוק הרכב הישראלי. חלק מהמדגמים מצליחים לחפון נתח שוק מכובד וחלק מאבדים את הרלוונטיות מהר מאוד ומוצאים את עצמם במחירי עלות אצל חברות הליסינג השונות. אם השקת גלקסי E5 תידחה, הרכב עשוי להגיע לשם מהר מאוד. אבל, אם הדגם יגיע בזמן הנכון, כפי שקרה עם גיאומטרי C, יש סיכוי שהוא יהפוך ללהיט מכירות. כמובן שהעניין השני שישפיע על הצלחתו הוא תמחור נכון שימשוך קהל לקוחות חדש. על פי הנתונים הטכניים והעיצוב אנחנו לא מצליחים לראות אף סיבה אחרת שתגרום לו לאבד פופולאריות בישראל. הרכב נראה מדהים, מציע את טכנולוגיית ההנעה הכי חדשה וכפי שכבר יצא לנו להכיר את מותג ג'ילי, הוא אמור להיות גם איכותי ואמין.

 

מתי בישראל?

ככל הידוע לנו הדגם החדש אמור להופיע כאן כבר בשנה הבאה אך לא ברור אם בתחילתה או בסופה. טרם נמסר מידע רשמי בנושא מטעם היבואנית. קפיטל מוטורס היא סוכנות הרכב המובילה בישראל וניתן לרכוש בה כל רכב חשמלי חדש בתנאי מימון מותאמים לצרכים שלכם ובטרייד-אין על הרכב הישן. לצפייה בכל הדגמים החשמליים הנמכרים בישראל ולביצוע הזמנת רכב חדש לחצו כאן וגלו את קטלוג הרכבים החשמליים הגדול בישראל.

רכבים שיכולים לעניין אותך