חוות דעת – ג'ילי גיאומטרי C החדשה (מתיחת פנים)

ג'ילי גיאומטרי c החדשה

חברת ג'ילי (באנגלית Geely) היא תאגיד רכב סיני ענק (השני בגודלו בסין) הנמצא בבעלות פרטית

של המיליארדר לי שופו (Li Shufu, מס' 84 ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם של מגזין פורבס, נכון לאמצע 2023).

מעניין לדעת שמר שופו הקים את ג'ילי בשנת 1986 כחברה לייצור מקררים באמצעות הלוואות שקיבל מבני משפחה.

 

בשנת 2019 נחנך מותג "גיאומטרי" של ג'ילי שנועד לשמש עבור דגמי רכב חשמלי בלבד. ג'יליגיאומטרי C החדשה שייכת (עדיין)

לדור הראשון של הדגם השני של ג'ילי גיאומטרי (ג'יאומטריA היה הראשון), דגםשהושק בשנת 2019 והגיע לישראל בסוף 2021.

לקראת שנתון 2024 קיבלה הג'יאומטרי C מתיחת פנים במטרה להעניק לה יתרונות על פני דגמי רכב פנאי שטח קומפקטיים חשמליים אחרים,

ובראשם האטו 3 של המתחרה הסינית BYD, דגם שהגיע לישראל בסוף 2022 וקטף את התואר "הרכב הנמכר ביותר בישראל"

לרבעון הראשון של 2023 (הרכב החשמלי הראשון שעשה זאת, עם 5,600 מסירות).

 

כאמור, ג'ילי גיאומטרי 2024 היא עדיין מן הדור הראשון של הדגם אולם מתיחת הפנים שעברה

היא נרחבת למדי וכוללת אפילו שיפור טווח הנסיעה. לפניכם חוות דעת ג'ילי גיאומטרי C, דגם שכל מי שמעוניין

להתחדש ברכב קרוסאובר /פנאי שטח חשמלי צריך לשקול.

 

פלטפורמה שאינה ייעודית לרכב חשמלי

הדבר הראשון שצריך לקחת בחשבון לגבי ג'ילי גיאומטרי C החדשה הוא שבניגוד לדגמי רכב חשמלי רבים

היא אינה בנויה על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי (מדובר למעשה בגרסה חשמלית של דגם GeelyEmgrand GS).

פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי לוקחת בחשבון דברים כגון מיקום אופטימלי של הסוללות והמנועים החשמליים, עם זאת העובדה

שרכב חשמלי אינו מבוסס על פלטפורמת EV (פלטפורמה מיוחדת לרכב חשמלי), אינה סיבה לפסול אותו על הסף, ישנם דגמים חשמליים

מוצלחים מאוד שבאו לעולם כגרסאות חשמליות של דגמים מוכרים בעלי מנועי בעירה פנימית

והם בנויים על אותה פלטפורמה שעברה הסבה.

ג'ילי גיאומטרי c החדשה

מבחינת עיצוב ג'ילי גאומטרי C החדשה אינה שונה באופן מהותי מן השנתון היוצא, ניתן לומר שהוענק לה מראה מעט קשוח יותר

(למשל, מלפנים כונסי אוויר אנכיים ובולטים, סבכה תחתונה מורחבת, פס שחור עבה לרוחב החזית עם תאורת לד במרכזו, ועוד).

 

תא נוסעים מפנק מכל הבחינות

מסך המולטימדיה המרכזי בג'ילי גיאומטרי C2024 הוא בגודל 12.3 אינץ' (כמו בשנתון היוצא) אולם המבנה שלו שונה

(פחות ארוך וצר, יותר גבוה ורחב) ומותקנת עליו מערכת הפעלה חדשה שהיא גם דוברת עברית.

לא ברור מה קורה עם ג'ילי וקישוריות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, השמועות אומרות שקישוריות סלולארית

כזו תוצע החל מסוף 2023 אבל יוכלו לקבל אותה בעדכון רק דגמים שאחרי מתיחת הפנים

(וגם לא ברור אם ניתן יהיה להתממשק במקביל לאפלקארפליי ולאנדרואיד אוטו), הימור שלנו, כל זה יסתדר.

בניגוד לשנתון היוצא ניתן להיכנס ולהתחיל לנסוע ללא מפתח (עם המפתח בכיס). איכות החומרים מצוינת

(אפילו עוד יותר מבג'ילי גיאומטרי C 2023), נוספה תאורת אווירה צבעונית, וברמת הגימור הבכירה

נוספו חלונות כהים מאחור, ריפודי עור, ואוורור למושבים.

ג'ילי גיאומטרי c החדשה

בכל חוות דעת ג'ילי גיאומטרי C ראוי לציין את האבזור העשיר הכולל, בין היתר, כיוון חשמלי למושב הנהג,

מושבים קדמיים מחוממים, חלון זכוכית בגג (וילון אטימה מלאה חשמלי), חישוקי 18 אינץ' קלים, מצלמות חנייה היקפיות,

משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB, פתחי מיזוג מאחור, מתקנים נוחים לכוסות, ועוד.

 

ביצועים וטווח נסיעה

קיבולת הסוללה והספק המנוע לא השתנו (עדיין 53 קוט"ש בגרסת הבסיס או 70 קוט"ש בבכירה, מנוע בודד המפיק

204 כוחות סוס ומשודך לגלגלים הקדמיים).  אולם, שיפורים בתוכנה  (כנראה בניצול טוב עוד יותר של בלימה

רגנרטיבית לטעינת הסוללה) אפשרו הגדלת הטווח ל-359 ק"מ בגרסת הבסיס (לעומת 350 ק"מ בשנתון היוצא)

  או 485 ק"מ בבכירה (לעומת 460 ק"מ בשנתון היוצא). האצה מאפס למאה אורכת 7 שניות

(לעומת 7.7 שניות בשנתון היוצא). קצב הטעינה נותר זהה, 70 קילוואט מקס' (בעמדות טעינה מהירה),

שפירושו מ-20% סוללה ל-80% בתוך 36 דקות.

ג'ילי גיאומטרי c החדשה

לא קשה לציין שורה תחתונה עבור חוות דעת ג'ילי גיאומטרי C, מדובר בדגם מוצלח מאוד המספק תמורה מעולה מחיר. שנתון 2024,

לאחר מתיחת הפנים, אמנם עדיין אינו מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית אבל אי אפשר לומר שזה מורגש

(למעט, אולי, תא מטען קצת קטן), עם תג מחיר מתאים אין ספק שהגיאומטרי C תתחרה היטב ב- BYD אטו 3,

באורה פאנקי קאט, MG4 או כל חשמלית עממית אחרת.

 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך