מתחת למעטפת, סיטרואן C5 איירקרוס חולקת את אותה הפלטפורמה עם פיג'ו 5008. אבל בזמן שלזאת עם הנמר על הגריל יש 7 מקומות ישיבה, ה-C5 תוצע רק עם 5 מושבים. וזאת למרות שלשתיהן יש את אותן המידות, אותן יחידות הנעה והן חולקות את מרבית הרכיבים המכאניים אחת עם השניה. המתחרות המרכזיות שלה בסמנגט יהיו מאזדה CX-5, MG HS ופורד קוגה. רגע אחרי ההשקה העולמית שלה בעולם אנחנו נחושים לבדוק את כל מה שאפשר לדעת על סיטרואן C5 איירקרוס החדשה.

חוות דעת כללית
בגדול, סיטרואן C5 איירקרוס לא אמורה להפתיעה אתכם. היא בדיוק הסיטרואן שאתם מצפים ממנה להיות. היא מוגדרת כ-SUV "מחלקת עסקים" בזכות הנוחות שלה והיא אכן מציעה את חווית הנסיעה הרכה והנעימה שלקוחות סיטרואן כבר התמכרו אליה. בנוסף, העיצוב הייחודי שלה שונה מכל SUV אחר בספקטרום וזה משהו שסיטרואן עובדת עליו בערך מיום היוסדה – עיצוב שונה ומקורי אך עם פרופורציות מושלמות ושימושיות מצוינת. כמו כן, אסור לשכוח שמדובר ברכב שמציעה חווית נוחות שבדרך כלל אפשר לפגוש רק ברכבים יוקרתיים בהרבה וכל זה בלי הצורך לקחת משכנתא לרכישת הרכב.
איזה מנועים יש לה?
למי שיש הגבלת תקציב, סיטרואן C5 איירקרוס עם מנוע הבנזין הקטן תהיה האופציה המועדפת עליו אבל תצטרכו להסתפק ב-130 כוח סוס. אותו מנוע יוצע גם עם מערכת היברידית קלה (48V) אבל זאת כבר תהיה גרסה מעט יקרה יותר. מעליה, יש את גרסת הדיזל שאנחנו לא בטוחים האם היא תגיעה לישראל. מדובר במנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר שיודע לספק מומנט גבוה בסל"ד נמוך. אבל, מי שלא מוכן להתפשר ורוצה את ההנעה הכי חזקה והכי חסכונית יוכל לבחור בגרסת פלאג-אין היבריד. זאת מגיעה עם הספק מרשים של 222 כוח סוס וסוללה בנפח של 13.2 קוט"ש אשר תספק טווח מקסימאלי של 66 ק"מ על חשמל בלבד. אך כמו שאתם בטח כבר מסיקים בעצמכם, זאת תהיה הגרסה היקרה ביותר של C5 איירקרוס. במידה ואתם לא בטוחים איזה גרסה מתאימה לכם נעשה רגע סדר:
דיזל – עבור מי שמתכנן לגרור.
בנזין – למי שלא נוהג יותר מהממוצע ואין לו צורך לחסוך בדלק בתמורה לעלות רכישה גבוהה.
היברידי נטען – עבור מי שנוהג המון והחיסכון בדלק מצדיק תוספת של לא מעט כסף במעמד הרכישה.
האם היא באמת נוחה?
סיטרואן מאוד ידועה בנוחות שהיא יודעת לספק ברכבים שלה וזה לא פוסח גם על סיטרואן C5 איירקרוס. מדובר ב-SUV משפחתי שמרגיש כמו נהיגה על צמר גפן שיודע לגהץ בלי שום בעיה מהמורות ובורות בכביש, הרבה יותר מוצלח מהמתחרות שלו בקטגוריה. אבל לא הכל מושלם. למרות שהוא מאוד שקט ונעים לנסיעה בכבישים מהירים ובינעירוניים, כאשר נכנסים לרחוב עם פסי האטה למשל, הוא נהיה קופצני יתר על המידה. אם תרצו לנהוג בסיטרואן C5 שלכם בכביש הררי ומפותל, אנחנו לא נמליץ לכם לעשות את זה. האחיזה שלו סבירה אבל הרבה מתחת למה שנדרש כדי לקבל חווית נהיגה דינאמית מוצלחת. ההיגוי גם מרגיש מנותק מאוד, לדעתנו הוא פחות טוב מההיגוי של מפולקסווגן טיגואן אולספייס. כל מה שנאמר עד כה התייחס בעיקר לגרסאות הבנזין הרגילה והדיזל. בגרסת הפלאג-אין המצב פחות טוב בגלל המשקל, לכן בפניות חדות הרכב רוכן המון ותחושת השליטה עליו היא מינימאלית.
איזה תיבת הילוכים יש לה?
כיאה לרכב אירופאי יש גרסה ידנית, אבל, היא לא תגיעה לישראל. אלינו תגיעה גרסה אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים או 6 הילוכים תלוי בגרסה הנבחרת. מלבד הססנות קצרה שמתרחשת כאשר יש צורך להוריד הילוך, הגיר עובד בצורה חלקה ושקטה.
האם תנוחת הנהיגה נוחה?
רוב הנהגים שבוחרים לקנות סיטרואן C5 איירקרוס בוחרים בה בגלל הנוחות. אחרי שכבר דנו בנוחות המתלים, חשוב לציין גם את תנוחת הישיבה וסביבת הנהג. נתחיל מכך שיש משענות יד נפרדות לנהג ולנוסע ומקום להניח את היד על הדלת. המושבים לא מצטיינים בתמיכה להחזקת הגוף בפניות חדות כי המטרה שלהם הוא לספק נוחות ורכות. וזה עובד מדהים. יש כוונון גובה ותמיכה לגב התחתון בכל רמות הגימור ובגרסה הבכירה תקבלו גם כוונון מושבים חשמלי. גם ההגה כמובן מתכוונן לכל כיוון למציאת התנוחה המיטבית. מול הנהג מונח לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. התלונה היחדה שלנו היא השליטה על טמפרטורת המזגן. למרות שיש כמה לחצנים על הדשברוד, אין חוגה או כפתורים לשליטה על הטמפרטורה וזה מצריך כניסה לתפריט שבמסך המרכזי. בראות קדימה, ה-C5 בנויה בצורה מעולה כאשר הקורות צרות ותנוחת הישיבה גבוהה ביחס לגובה החלונות. אבל, בחלק האחורי המצב קצת פחות טוב בגלל שהחלונות קטנים יותר (לטובת העיצוב החיצוני) וקורות הצד רחבות מאוד באזור של תא המטען.
איזה מערכת מולטימדיה יש לה?
במרכז הדשבורד יפגוש אתכם מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' במיקום גבוה כדי להיות נוח לעיניים. המערכת כוללת קישור אלחוטי למכשירים ניידים. גם הגרפיקה שודרגה וכעת המסך חד וקריא הרבה יותר מבעבר. שוב, לטעמנו, החיסרון היחיד הוא היעדר כפתורי קיצור וזה קצת פחות נוח ממערכת המולטימדיה של מאזדה CX-5 למשל.
האם תא הנוסעים מרגיש איכותי?
סיטרואן לא חסכו על איכות החומרים של סיטרואן C5 איירקרוס. הם שמו באופן מוקפד חומרים רכים בכל מקום שאליהם הידיים שלכם יכולות להגיע ולא קל למצוא מקומות שבהם יש פלסטיק זול. יש שימוש גם בפלסטיק בצבע שחור מבריק שתורם לתחושה יוקרתית והעיצוב הכללי של הקונסולה המרכזית מרגיש כמו ברכב יקר בהרבה.
מה הקלף החזק של C5 איירקרוס?
כל הגרסאות של הסיטרואן הזאת יגיעו עם סידור של 3 מושבים מלאים בשורה אחורית. זה אומר שאפשר לקפל כל אחד מהם בנפרד וזה אומר שהמושב האמצעי הוא מושב אמיתי וזהה בגודלו לשני המושבים שלצדדיו. זה הרבה יותר פרקטי ומבליט את סיטרואן C5 איירקרוס אל מול המתחרים הרבים בקטגוריה.
האם תא המטען גדול?
בעיקרון, מדובר בתא מטען די זהה בגודל שלו לזה שתמצאו בסקודה קודיאק. הפתח שלו רחב, סף ההטענה נמוך והנחה/הוצאה של דברים כבדים מאוד נוחה. גם גובה הרצפה שלו משתנה כדי שאם תקפלו את שורת המושבים השניה תוכלו להגביה את הרצפה וליצור בסיס הטענה שטוח לכל אורך הרכב.