בוגאטי טורבילון: 1800 כ"ס ב-5 מיליון דולר

בוגאטי טורבילון

מינימום גימיקים טכנולוגיים, מנוע אטמוספרי והספק מרבי של 1,800 כוח סוס: מי את בוגאטי טורבילון?

בוגאטי טורבילון

בוגאטי ויירון

עד שנת 2006, אף אחד לא האמין להצהרות של בוגאטי כאשר הודיעה ב-2004 על פיתוח מכונית בייצור סדרתי עם יותר מ-1000 כוח סוס. זה היה נראה כמו משימה בלתי אפשרית בגלל מגבלות שונות כמו אופן קירור המנוע וצמיגים מזן חדש אשר נדרשים לנוע במהירות של מעל ל-350 קמ"ש. בוגאטי גרמו לכולם להתבדות כאשר הוציאו לעולם את יצירת המופת שלהם – בוגאטי ויירון. זאת מכונית ההייפר-קאר הראשונה שסללה את הדרך לכל השאר. היא השתמשה במנוע W16 עם 4 מגדשי טורבו אשר הביאו אותה למהירות מרבית של 407 קמ"ש. היא הייתה המכונית המהירה ביותר בעולם עד לדגם המחליף שלה.

בוגאטי ויירון
בוגאטי גרמו לכולם להתבדות כאשר הוציאו לעולם את יצירת המופת שלהם – בוגאטי ויירון

בוגאטי שירון

בשנת 2016 בוגאטי עשו זאת שוב עם מכונית שעברה את מחסום ה-1,500 כוח סוס. הגרסה המשודרגת, בוגאטי שירון סופר ספורט שברה שוב שיא עולמי למכונית בייצור סדרתי כשהגיעה למהירות מרבית של 490 קמ"ש. גם במקרה של השירון, היא השתמשה במנוע W16 המפורסם של פולקסווגן אשר בנוי משני מנועי V8 מחוברים יחדיו. בוגאטי טורבילון היא הראשונה שיוצאת מהתבנית של בוגאטי ומשיקה יחידה הנעה חדשה לחלוטין.

בוגאטי שירון
בוגאטי שירון סופר ספורט שברה שוב שיא עולמי למכונית בייצור סדרתי כשהגיעה למהירות מרבית של 490 קמ"ש

בוגאטי טורבילון

בגלל שמדובר במכונית אספנים בשווי מיליוני דולרים, בוגאטי לא יכלו להכניס לרכב את הטכנולוגיות המתקדמות והעכשוויות ביותר מכיוון שדווקא אלו ייראו מיושנים מהר מאוד. מעבר למכונית אקזוטית בביצועים, בוגאטי תכננו את הטורבילון כך שתוכל לשרת את בעליה לעד. לכן, במקום לוח מחוונים דיגיטלי, בוגאטי טורבילון מצוידת במערכת אנלוגית עבור לוח המחוונים שנוצר ופותח במיוחד עבורה על ידיד חברת השעונים Swiss.

בוגאטי טורבילון

עיצוב חיצוני

בוגאטי טורבילון עוצבה על ידי "מהירות". מלבד העניין שהיא כמובן צריכה להיות סופר אווירודינאמית בגלל שהיא חוצה בקלות את ה-400 קמ"ש, היא גם צריכה להבטיח שמקדם הגרר שלה יהיה נמוך ככל הניתן, כמו במטוס קרב. אבל, יחד עם אלו, יש אלמנטים שבוגאטי לא מוותרים עליהם והם חלק בלתי נפרד משפת העיצוב כמו הגריל בצורת פרסה של סוס וקו המותניים בצורת C המזוהה עם בוגאטי. דברים נוספים שניתן לפגוש בעיצוב החיצוני של בוגאטי טורבילון זאת כנף אחורית אקטיבית אשר משמשת למספר מטרות. הראשונה היא כמובן החלק האחורי של הרכב ככל שניתן במהירויות נמוכות יותר. במהירויות גבוהות הכנף גם עוזרת להצמדה אבל היא יורדת בשטח הפנים שלה ומשמשת בעיקר לשמירה על קו נסיעה ישר. בעת בלימה, הכנף האחורית משנה את הזווית שלה ומסייעת ביצירת חיכוך אווירי. כמו כן יש דיפיוזר מזן חדש אשר מתחיל מהחלק התחתון של תא הנוסעים ונמתח עד לחלק האחורי של הרכב. בוגאטי מציינים שהדיפיוזר משפר באופן ניכר את אחיזת הכביש והוא משתלב באופן מושלם במרכב המכונית.

בוגאטי טורבילון

תא נוסעים

עולם הרכב דוהר קדימה עם תצוגות דיגיטליות ומסכי מגע, אך בוגאטי לוקחת כיוון שונה עם הטורבילון. היפר-מכונית זו אינה רודפת אחר טרנדים טכנולוגיים אחרונים, אלא מחפשת עתיד על זמני. דמיינו את בוגאטי טורבילון מעטרת את מדשאות תחרות האלגנטיות לא רק בעוד עשור, אלא בעוד מאה שנה. זהו העיקרון המנחה מאחורי עיצוב הפנים שלה. בהשראת האלגנטיות הנצחית של שעוני יד קלאסיים, צוות בוגאטי יצר חוויה אנלוגית אותנטית. היצירה המרכזית היא פלא הנדסי – לוח מחוונים שנבנה על ידי שענים שוויצריים. למעלה מ-600 רכיבים, חלקם עשויים טיטניום ואבנים יקרות כמו ספיר, מתאחדים ליצירת יצירת מופת שלדית ששוקלת 700 גרם בלבד. שעון מורכב זה נותר במוקד חוויית הנהיגה, הודות להגה עם תושבת קבועה. החישורים מתעקלים סביב לוח המחוונים, ומבטיחים שתמיד תהיה לך תצוגה ברורה של המחוונים ללא קשר לזווית ההגה. המותרות חורגות מעבר ללוח המחוונים. הקונסולה המרכזית היא שילוב מדהים של זכוכית קריסטל ו אלומיניום. הזכוכית פותחה בתהליך קפדני בן 13 שלבים, ומציעה שקיפות מושלמת תוך שמירה על חוזק ועמידות יוצאים מן הכלל. מתחת לכך שוכן תזמורת של אלומיניום מעובד וידיות מחורצות – עדות למיומנות ההנדסה הפנימית של בוגאטי. אפילו ההתנעה של המכונית היא חוויה – ידית משיכה עבור המנוע ולחצן דחיפה לכיבוי, המזכירים את טקסים של מכוניות אגדיות. אבל אל דאגה, חובבי הטכנולוגיה. מסך מוסתר ברזולוציה גבוהה צץ מתוך הקונסולה, ומציע קישוריות ונתוני רכב. מנגנון מתוחכם זה עובר בצורה חלקה בין מצבי פורטרט ורוחב, ומבטיח שימוש מיטבי בנסיעה לאחור או גלישה. כל החלטת עיצוב, מהמושבים הקלים והנמוכים ועד לדוושות המתכווננות חשמלית, מעמידה בראש סדר העדיפויות הן את הביצועים והן את הנוחות. מערכת השמע החדשנית נמנעת מרמקולים מסורתיים, ובוחרת בהתקנה קלה ויעילה יותר המשתמשת בפנלים הפנימיים של המכונית עצמה כרמקולים. הפנים של בוגאטי טורבילון הוא הצהרה נועזת. זהו תא נהג מפואר, מעוצב בקפידה, החוגג עיצוב וחדשנות על זמניים, ומבטיח שיסובב ראשים לדורות הבאים.

בוגאטי טורבילון

יחידת הנעה

לאחר 20 שנה, בוגאטי ביטלו את מנוע ה-W16. בוגאטי טורבילון מצוידת במנוע V16 בנפח 8.3 ליטר חדש לחלוטין ללא מגדשי טורבו. המנוע פותח יחד עם חברת קוסוורת' והוא משלב שני מנועים חשמליים על הסרן הקדמי ועוד מנוע חשמלי על הסרן האחורי. בסה"כ, הטורבילון מייצרת הספק של 1,800 כוח סוס כאשר מנוע הבעירה מייצר 1,000 סוסים והשאר מתקבל מהמנועים החשמליים. זהו כמובן הישג מרשים נוסף לזכותה של בוגאטי טורבילון שהתחילה להגיע לאותו הספק ממנוע בנזין כפי שהתקבל מהוויירון שהייתה מצוידת בלא פחות מ-4 מגדשי טורבו. הסוללה של בוגאטי טורבילון ממוקמת במנרה האמצעית מאחורי המושבים והינה בקיבולת של 25 קוט"ש. שלושת המנועים החשמליים אשר מייצרים הספק של 800 כוח סוס יכולים להסתובב במהירות של 25,000 סל"ד וטווח הנסיעה המרבי ללא שימוש במנוע הבנזין הוא 60 ק"מ.

בוגאטי טורבילון

הנדסה

איכשהו, למרות כל ההוספה הניכרת במשקל המכונית שכוללת 3 מנועים חשמליים, סוללה וטכנולוגיות מתקמדמות נוספות, בוגאטי טורבילון שוקלת פחות מבוגאטי שירון. זה כמובן מעיד על עבודת ההנדסה של מפתחי בוגאטי טורבילון. בזכות כך, בוגאטי מצליחה לשפר את עמדתה בכל הנוגע לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים על פי התקנות החדשות למרות שמדובר במפלצת עם מנוע אטמוספרי בהספק כולל של 1,800 כוח סוס.

רכבים שיכולים לעניין אותך