קרוסאובר חשמלי חדש לאאודי: Audi Q6 E-tron נחשף

Audi-SQ6_e-tron

אאודי חשפה את Audi q6 e-tronאבל מה שיותר מעניין זאת הפלטפורמה שעליה היא בנויה. מדובר בהישג פורץ דרך עבור אאודי בגלל שלא מדובר כאן בפלטפורמה של פולקסווגן. Q6 החדשה קיבלה גם תא נוסעים שונה ובזכות סוללת 100 קילוואט היא מאפשרת טווח נסיעה מרבי 600 ק"מ בין טעינות.

Audi-SQ6_e-tron

Premium Platform Electric (PPE)

אאודי מתגאה בפלטפורמת PPE ומוסרת לנו עליה מידע רב. ראשית יש לה מנועים חדשים קומפקטיים יותר אשר ניתנים לכיול. לצידם סוללת לתיום-יון מהדור החדש. היא מורכבת מ-12 מודולים ו-180 תאים אשר מספקים קיבולת כוללת של 100 קוט"ש (94.9 נטו). זה מאפשר טווח נסיעה מרבי של 613 ק"מ בין טעינות. ה-Q6 מבטיח ביצועים ספורטיביים עם הספק של 388 כוח סוס, הנעת קוואטרו ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות. בגרסת SQ6 הספק המנועים גדל ל-517 כוח סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.3 שניות בלבד כאשר המהירות המרבית היא 229 קמ"ש. Audi q6 e-tron מצוידת בטכנולוגיית 800 וולט התומכת בטעינה מהירה במיוחד אשר יכולה לטעון כ-250 ק"מ תוך 10 דקות בלבד בעמדה התומכת בכך. בנוסף לזה, אאודי פיצלה את הסוללה ל-2 כאשר לכל אחת 400 וולט. זה אומר שניתן לטעון במקביל עם שני קבלי טעינה כדי לזרז את קצב ההטענה. מערכת הטעינה החדשה של Audi q6 e-tron גם חכמה יותר ומפעילה את עצמה באופן אוטומטי כאשר הכבל מחובר.

Audi Q6 e-tron

מרווח פנים ושימושיות

ל- Audi q6 e-tron יש מידות מכובדות כדי לאפשר מרווח פנים נוח ושימושי. ה-Q6 ממוקמת בקטגוריית רכבי פנאי שטח (SUV) יוקרתי בגודל בינוני כמו מרצדס EQE ולקסוס RZ. האורך הכולל שלה עומד על 4.77 מטר, רוחב 2.2 מטר (כולל מראות) וגובה 1.7 מטר. בסיס גלגלים של 2.9 מטר מאפשר מרווח נדיב לרגליים של היושבים בשורה השנייה.

Audi Q6 e-tron

עיצוב בסגנון אאודי

העיצוב של Audi q6 e-tron מרשים מאוד בעיקר בזכות הפרופורציות הייחודיות של דגמי Q (בסיס גלגלים ארוך ופגושים קצרים) יחד עם הפלטפורמה החדשה. בגוף הרכב, צורות רכות משתלבות עם קמטים וזוויות, ומעניקות לצלליות דינמיות גם במצב עמידה:
• החזית הזקופה כוללת גריל Singleframe סגור לחלוטין ומסכה בגוון כסוף סֵלֵנִיט או שחור מבריק, העוטפת את הגריל התלת-ממדי ופתחי האוויר הצדדיים.
• פנסי יום LED דיגיטליים הממוקמים גבוה מעניקים ל-Q6 e-tron מראה ייחודי ועצמאי.
• חלון הנוסעים מתוח ונמוך מעל הגוף. הוא מחודד מעט לכיוון האחורי, ועמודי D המשופעים בעדינות משתלבים באלגנטיות בקו הכתפיים השרירי של המרכב.
• הפתח בין עמוד D לגג מעניק לרכב מראה דינמי יותר וגורם לתא הנוסעים להיראות מתוח וארוך יותר.
• קו בולט שרץ מהפנסים האחוריים אל הדלתות האחוריות מדגיש את החלק העליון של "בליטות הקוואטרו" – קווי המתאר של המרכב שעליהם נתמכים עמודי D המשופעים בעדינות. הבליטות הן אלמנט ליבה ב-DNA העיצובי של אודי. אודי מכנה את עקרון עיצוב הליבה הזה "הפיכת טכנולוגיה לנראית".
• החלק האחורי המחוטב והרחב עם פסי אור רציפים מעניק ל-Q6 e-tron quattro את הצלילות והאצילות האופייניות לאודי.

Audi Q6 e-tron

עיצוב פנים מעודכן

תא הנוסעים של Audi q6 e-tron הוא המעודכן ביותר ובעתיד נראה את שאר דגמי אאודי עם תא נוסעים דומה. על דלת הנהג יש פאנל שליטה מרכזי עם כ-18 כפתורים עבור נעילת ופתיחת הרכב, שליטה על המראות, חימום ואוורור המושב ועוד. כמובן שיש גם כפתורים לפתיחת וסגירת כל החלונות וכפתור לפתיחת תא המטען. הדלת מכוסה באלקנטרה ופס של 3 תפרים אדומים הממשיך אל הדשבורד. מול הנהג יש 2 מסכים המופנים אליו כאשר השמאלי משמש ללוח המחוונים ומידע רב על מצב הרכב והכביש. המסך השני, המרכזי, משמש לשליטה על כל מערכות הרכב כולל בקרת האקלים, מערכת השמע, בקרות בטיחות, מצבי נהיגה וכו'. ההגה כתום לאחיזה נוחה יותר ועליו כפתורים רבים נוספים לשליטה נוחה עבור הנהג. בתעלה המרכזי בין הנהג לנוסע נמצא בורר הילוכים אלקטרוני קטן כפי שכבר ראינו בדגמים נוספים של קונצרן פולקסווגן ועליו גם נמצא הכפתור החשוב ביותר – כפתור ההתנעה. בצד הנוסע יש מסך נוסף לשליטה על האקלים והמולטימדיה מכיוון שלנוסע אין ממש גישה לצמד המסכים המרכזיים כי הם מופנים כלפי הנהג. כל הדשבורד והמסגרת של המסכים של Audi q6 e-tron אינם סימטריים (לראשונה באאודי) ומלווים בתאורת אווירה חדשנית.

Audi Q6 e-tron

קידמה גם בייצור

את Audi q6 e-tron מייצרים במפעל בעיר אינגולשטדט, גרמניה (ליד מינכן). זה מפעל שעבר הסבה מלאה לייצור רכבים חשמליים כדי למנוע את הצורך לבנות מפעל חדש מתוך החזון של אאודי לקיימות. במפעל יש כ-1,200 רובוטים אשר אחראים ל-87% מייצור הרכב לצד 320 עובדים במשמרת. כמו כן, חברת אאודי מתחייבת לשימוש נרחב בחומרים ממוחזרים וזה כולל המון חלקים כמו הפלסטיק של תא המטען הקדמי, תעלות המיזוג, חלקי הפלסטיק שמתחת לשמשה ועוד. כמו כן, הפלדה המשמשת לייצור המרכב של Audi q6 e-tron הינה ממוחזרת ונכון לעכשיו אאודי טוענים שמדובר בכ-15% מהפלדה של הרכב. מבחינת אאודי, הרצון לעבור לייצור של רכבים חשמליים באופן מוחלט עם כמה שפחות השפעה על הסביבה ועם דגש מקסימאלי לקיימות הוא ישים ועל כן, אאודי Q6 החדשה היא פריצת דרך נוספת להגשמת החזון.

אאודי Q6

מתי בישראל?

עוד אין פרטים רשמיים בנוגע להשקת הדגם בישראל אך אנו משערים שזה יקרה במחצית השנייה של 2025. המחיר של אאודי Q8 E-Tron נע סביב ה-600 אלף שקלים. לפי כך אנו יכולים להניח שהמחיר של Q6 החדשה יהיה דומה או מעט נמוך יותר.