היבריד? חשמל? לא תודה :אסטון מרטין ונטאג' V8

אסטון מרטין ונטאג'

אסטון מרטין הבריטית מסתכלת על יצרניות רכבי העל ורואה איך למבורגיני מתגאה במפלצת ההיברידית שלה, איך מקלארן עוברת להנעת פלאג-אין ופרארי מגדילה את נפח הסוללה של ה-SF90. היא רואה את כל ההתרחשות הזאת ובוחרת לאחוז במשוטים, לסובב את הסירה ב-180 מעלות ולחתור בכל הכוח כנגד הזרם. אסטון מרטין מציגה את ונטאג' החדשה אשר מצוידת במנוע V8 טווין טורבו המניע את הגלגלים האחוריים.

אסטון מרטין ונטאג'
אסטון מרטין ונטאג' 1977

היסטוריה מרשימה

אסטון מרטין הציגה לראשונה את ונטאג' בשנת 1964 כתת דגם בסדרת הדגמים-DB5. בשנות ה-70 אסטון מרטין החליטה להפריד את ונטאג' ולהגדיר אותה כדגם עצמאי. כמו כל אסטון מרטין, גם הונטאג' מאופנית כמכונית על בעלת מנוע קדמי המונח מאחורי הסרן לחלוקת משקל אופטימלית, הנעה אחורית, עיצוב מרהיב ואופי שאין שני לו. אסטון לא ממהרת להרוס את שמו של המותג עם דגם היברידי או חשמלי ובוחרת שוב באותו מתכון נחשק.

אסטון מרטין ונטאג'

ביצועים מחושלים

את הניסיון והידע שלה, אסטון מרטין צוברת דרך נבחרת המרוצים הרשמית שלה. כך אנחנו מקבלים את ונטאג' חזקה יותר מאי פעם ועם יכולות שליטה מלוטשות בהרבה. אסטון מרטין ונטאג' החדשה מכילה מתחת למכסה המנוע V8 טווין-טורבו בנפח 4.0 ליטר הנבנה בעבודת יד. המנוע מייצר הספק של 665 כוח סוס ומומנט עצום של 80 קג"מ – זאת עליה של 155 כוח סוס ביחס לדגם הקודם. המנוע, בשידוך לתיבת הילוכים ZF אוטומטית בעלת 8 מהירויות הופכך אותה לונטאג' המהירה ביותר בהיסטוריה. בלחיצה על דוושת התאוצה היא מגיעה ל-100 קמ"ש תוך 3.4 שניות ועד למהירות מרבית של כ-325 קמ"ש. לתאוצות ביניים, ביציאה מהאייפקס, יחס תמסורת מקוצר מבטיח תגובתיות משופרת מתיבת ההילוכים.

אסטון מרטין ונטאג'

הנדסה משופרת

שדרוגי ה-V8 דרשו גם התאמה של מערכת הקירור. המהנדסים של אסטון הוסיפו עוד רדיאטור ושדרגו את מערכת קירור השמן של המנוע. כדי לספק 50% יותר אוויר לרדיאטורים שודרגה גם מערכת היניקה. כל זה, כדי להוכיח פעם נוספת, את יכולות הביצועים של אסטון מרטין עם ונטאג' החדשה. היא ממשיכה את המסורת העשירה של המותג היוקרתי. מבנה האלומיניום הקשיח והקל במיוחד, לצד משקל של 49:51 בין הסרן הקדמי לאחורי, מעניקים לאסטון מרטין ונטאג' פלטפורמה אידיאלית עבור מערכת המתלים. עם מתלים קדמיים שאסטון השאילה מעולם המרוצים, בעלי עצמות עצה כפולות באורכים שונים, ציר אחורי רב-חוליות, קפיצי סליל ובולמי זעזועים אדפטיביים מבית Bilstein DTX (בהתאמה ייחודית לדגם זה), יחד עם עמוד היגוי לא מבודד, היא מציעה דיוק, איזון וביטחון – המאפיינים הברורים של מכונית ביצועים גבוהה מהמעלה הראשונה.

אסטון מרטין ונטאג'

עיצוב חיצוני

כדי שאי אפשר יהיה לפספס שונטאג' החדשה מרימה הרבה יותר במכון ומזריקה סטרואידים, העיצוב החיצוני הפך גם הוא לאגרסיבי וספורטיבי יותר. הגוף התרחב ב-30 מ"מ וחזית חדשה מדגישה את היציבות שלו. הגריל החדש גדול יותר ב-38% והוא מציג שיפור של 29% בזרימת האוויר לרדיאטור הנוסף. פתחי קירור נוספים בצידי הפגוש מחדדים את מאפייני החזית החדשה. לחידוד האווירודינאמיות ישנו ליפ קדמי שמשלים את העיצוב. יחידות התאורה שומרות על חתימת האור המזוהה של אסטון מרטין בטכנולוגיית מטריקס LED. האימונים בחדר כושר גרמו גם לבתי הגלגלים לתפוח ולאחסן תחתם חישוקי 21 אינץ' מרהיבים. במבט על הפרופיל, הצללית נשארה דומה למה שהייתה כאשר השינוי העיקרי הוא בידיות שעל הדלתות, עכשיו הן מודרניות יותר. החלק האחורי של אסטון מרטין ונטאג' קיצוני לא פחות מהחלק הקדמי. אגזוזים כפולים עצומים מזדקרים מעל לספליטר האחורי ופתח תא המטען מכיל בתוכו את יחידות התאורה הצרות שכבר ראינו בדגמים אחרים של אסטון מהשנים האחרונות.

אסטון מרטין ונטאג'

תא נוסעים

ה-Aston Martin Vantage היא מכונית ספורט קשוחה בליבה, אך אין זה אומר שהיא מתפשרת על עיצוב, נוחות או רמת האבזור. הדור החדש של ה-Vantage מציג הצהרה עוצרת נשימה עם עיצוב פנים אולטרה-יוקרתי חדש לחלוטין, המוגדר על ידי קווים אדריכליים מושלמים, חומרים מהאיכות הגבוהה ביותר וטכנולוגיית חיבור מתקדמת, לצד מערכת סראונד מרהיבה המורכבת מ-11 רמקולים ופותחה עם שותפת האודיו Bowers & Wilkins.. את הרמקולים של המערכת ניתן למצוא בכל פינה ברכב, כולל בתקרה ומסתירים אותם כיסויי אלומיניום יוקרתיים. בכניסה אל תא הנוסעים תפגשו קווים נקיים ואלגנטיים היוצרים סביבת נהג מוקצנת אך נעימה למראה. פתחי המזגן צרים, מסך המולטימדיה אינטגרלי והמתגים בקונסולה המרכזית מדגישים את השילוב בין יופי לבין איכות חומרים ושימושיות משובחת. העור שמרפד את מושבי הבאקט, הדשבורד ואת הדלתות מיוצר ונתפר בעבודת יד.

אסטון מרטין ונטאג'

מולטימדיה

את מערכת המולטימדיה בונטאג' החדשה אסטון מרטין פיתחה מאפס. היא נתמכת על ידי אפליקציה ייעודית אשר זמינה במכשירי אנדרואיד ואפל. המערכת כוללת מסך מגע בגודל 10.25 אינץ' הנשלטת גם על ידי כפתורים פיזיים לתפעול אינטואיטיבי של פונקציות חשובות כמו בחירת הילוך, חימום ואוורור. מפות תלת-ממדיות, הדרכה נתיבית בזמן אמת ותצוגת לוויין דינמית מספקות הוראות נהיגה מדויקות ומעודכנות.

אסטון מרטין ונטאג'

זמינה לרכישה

הייצור של אסטון מרטין ונטאג' כבר התחיל. כעת היא זמינה גם על ידי היבואנית הרשמית בישראל ועל ידי סוכנויות ייבוא אישי. מי שלא מרוצה מהגג של ונטאג' החדשה ורוצה שהשיער שלו יתבדר ברוח, יש גם גרסה בעלת גג נפתח – ואנטג' רודטסר. הודות לגג הנפתח, הנוסעים יכולים ליהנות עוד יותר מצליל הרעם הייחודי של מנוע ה-V8, הנפלט מתחת למכסה המנוע האלגנטי ומהמפלטים. וכדי שבעלי גרסת הרודסטר לא ירגישו מקופחים, אסטון מרטין הצליחה לשמר את המשקל הקל של המכונית ולגרום לה להיות מספיק קשיחה, כמעט כמו גרסת הקופה.

אסטון מרטין ונטאג'

שורה תחתונה

הדור החדש מגדיר מחדש את רמת הטוהר בנהיגה עבור חובבי הספורט המהיר. היא ממשיכה לשמור על המסורת ולא נכנעת לתכתיבים של האיחוד האירופי שדורשת לשלב הנעה חשמלית לפליטת מזהמים מופחתת ושמירה על הסביבה.

אסטון מרטין ונטאג'

רכבים שיכולים לעניין אותך