איך לצמצם את הוצאות הרכב

צמצום הוצאות רכב

חבל על כל טיפה: איך הופכים את הרכב שלכם לחסכוני יותר?

אז סוף-סוף קניתם את המכונית שתמיד חלמתם עליה, אבל ההוצאות הנלוות אליה חונקות אתכם? חלק מהאנשים מגרדים חסכונות כדי לקנות רכב חדש ללא מקדמה, אבל שוכחים שגם אחרי הקנייה הם יצטרכו לספוג כל מני הוצאות נוספות שאין דרך להימנע מהן. אם עדיין לא קניתם רכב חדש תוכלו לקרוא את המדריך לקניית רכב ראשון.

אחת ההוצאות הכבדות ביותר לנהגים היא כמובן הדלק. בואו נגלה איך אפשר, באמצעות כמה טריקים פשוטים, להביא לחיסכון בהוצאה המשמעותית הזאת:

1. צמצום הוצאות רכב: תורידו את הרגל מהגז

תורידו רגל מהגז

שימוש לא יציב בדוושת הגז הוא לא רק לא בטיחותי ומסכן אתכם על הכביש. הוא גם גורם לבזבוז משמעותי ביותר של דלק שעלול לפגוע בצורה קשה בכיס שלכם לאורך זמן. ככל שהנסיעה תהיה רציפה יותר, כלומר באותה המהירות, כך הרכב יהיה חסכוני יותר ויאפשר לצמצם את העלויות בשוטף.

דרך אגב, מחקרים מראים שאם אתם חיים בתוך העיר ונוטים לנסוע במהירויות גבוהות מהרגיל, זה חוסך לכם דקות בודדות של נסיעה בלבד, לעומת אנשים שנוסעים על פי החוק. אז זה גם לא עוזר להגיע מהר יותר, גם מעמיד אתכם בסיכון וגם מבזבז דלק. תחשבו בעצמכם האם זה באמת משתלם לכם.

2. צמצום הוצאות רכב: עשו דיאטה לרכב שלכם

אנחנו נוטים להתייחס לרכב שלנו כגיבור על שיכול לסחוב משקלים עצומים בלי מאמץ. האמת היא שככל שאתם מעמיסים יותר על הרכב, הוא מתאמץ יותר, וזה גורם לו לבזבז יותר דלק.

רובנו נוטים להשתמש ברכב כעוד שטח אחסון ולהשאיר בו כל מני דברים שאין לנו מקום בשבילם בבית. אתם אולי לא חושבים שזה משמעותי לצריכת הדלק, אבל בטווח הארוך זה אכן עלול להגדיל את ההוצאה החודשית שלכם.

זה אומר שכדאי להימנע גם מלהתקין גגון כבד ברכב שאין בו שימוש קבוע או אביזרים אחרים שנראים מעולה אבל גם שוקלים המון.

3. צמצום הוצאות רכב: תשתלטו על הלחץ

לחץ לא תקין של האוויר בצמיגים משפיע על יכולת השליטה ברכב, על הסיכון לתקר ("פאנצ'ר") בצמיג הרכב וכן, גם על צריכת הדלק. יותר מדי אנשים בודקים את לחץ הצמיגים רק כשהם מרגישים שהוא ירד, ולא על בסיס שבועי כפי שמומלץ לעשות.

כדי להפחית את עלויות הדלק וגם לשמור על הבטיחות שלכם, תוכלו להרכיב אפילו התקן מיוחד על הגלגל שיבדוק בזמן אמת את המצב שלו ואפילו יתריע לכם ישירות לסמארטפון כשהגיע הזמן לתקן את המצב. אחת האפליקציות שמאפשרות לכם לעשות זאת היא SensAiry ותוכלו לקרוא עליה כאן.

רכב חסכוני

4. צמצום הוצאות רכב: אל תפחדו להשתדרג

קנייה של רכב חדש אמנם יכולה להיות הוצאה כבדה, אבל חשוב להבין דבר אחד משמעותי בהיבט הזה – התחרות העיקשת בין ענקיות הרכב מובילה לכך שהן משקיעות בכל שנה מאמצים אדירים ביצירת דגמים חסכוניים ועם מערכות מתוחכמות יותר לניצול הדלק.

כשאתם משדרגים לרכב מדגם חדש יותר, אתם ללא ספק תחסכו בהוצאות על הדלק בכל חודש.
חולמים על רכב אבל לחוצים על כסף? צוות המומחים של קפיטל מוטורס יסייע לאתר תוכנית מימון שמתאימה בדיוק לצרכים וליכולות שלכם. למידע נוסף דברו איתנו.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך