המדריך לקניית רכב ראשון

קטגורית די אס DS

קונים רכב בפעם הראשונה? 6 דברים שחשוב לקחת בחשבון

 

חיכיתם, חסכתם, בדקתם, תכננתם – ואתם סוף סוף מוכנים לקנות את הרכב הראשון שלכם. החלטה כזאת מביאה איתה מן הסתם התרגשות, ציפייה וחלומות גדולים, אך אם לא מנהלים את התהליך הזה כמו שצריך, הוא עלול גם להביא לא מעט תסכול ושברון לב.

כדי להימנע מזה, חשוב לדעת את מה שהמומחים יודעים על התהליך המורכב והמאתגר של רכישת רכב. אם תיצמדו לכללים החשובים ביותר, ותקראו את המדריך המורחב לקניית רכב ראשון, תוכלו לשפר במידה דרמטית את הסיכויים להשיג את העסקה המשתלמת ביותר:

1. תלמדו להתמקח

ניהול משא ומתן זו מיומנות נרכשת שחשוב להתאמן ולחדד עד שתביאו אותה לשלמות. לתהליך רכישת הרכב עדיף להגיע עם אדם שכבר עשה את זה כמה פעמים בעבר ויודע כמה טריקים שיעזרו להוריד את המחיר. אולם, אתם יכולים לעשות את זה גם בעצמכם וזו הנוסחה שיכולה לעזור:

קודם כל, היכנסו לאתר אמין ברשת ובדקו מהו המחירון של הרכב שאתם רוצים לקנות. לאחר מכן, תורידו בין 10 ל-20 אחוזים ותנקבו במחיר הזה בפני המוכר. כך אתם משאירים לעצמכם מקום לתמרון ומשפרים את הסיכויים להשיג עסקה משתלמת יותר.

2. אל תתעצלו בקריאת החוזה

קריאת חוזה

במקרים רבים, כשאתם מגיעים לקנות רכב חדש בכל תוכנית שהיא בין אם במזומן או במימון מלא, הצד השני עלול לחשוב שבגלל חוסר הניסיון שלכם, הוא יכול לנצל אתכם ולפגוע בכם. אחרי שחותמים על החוזה, זה כבר מאוחר מדי להתחרט או לשנות אותו. בשביל זה חשוב להקדיש את כל הזמן הדרוש כדי לקרוא בעיון את ההסכם, כולל האותיות הקטנות והנספחים. אם אפשר, התייעצו עם חבר או קרוב משפחה שמבין בנושא ויכול לתרום מהידע שלו.

3. בדקו אפשרויות מימון

אין לכם כסף כדי לקנות את האוטו שחלמתם עליו? זה ממש לא חייב להיות סוף הדרך. בעיות תקציב לא אומרות שאתם מוכרחים להתפשר על רכב פחות טוב. בדקו אפשרויות מימון חיצוניות לרכב, כמו זו שמציעה "קפיטל מוטורס". החברה מציעה עד 100% מימון לרכבים חדשים ומציעה את תנאי ההחזר המשתלמים בישראל.

4. תלמדו לתעדף

רוצים גם נהיגת שטח, גם שבעה מושבים וגם מערכת ניווט מתקדמת? זה טוב שאתם יודעים מה אתם רוצים, אבל כדי לבחור רכב שמתאים לכם חשוב לקבוע לעצמכם סדר עדיפויות. קחו דף ועט ונסו לכתוב את שלושת הדברים שהכי חשובים לכם ברכב. כשתסיימו, כתבו עוד שלושה דברים שתשמחו שיהיו ברכב. כשאתם מגיעים לסוכנות הרכב או מחפשים רכב משומש – הרשימה הזאת היא אחד הכלים החשובים ביותר שיעזרו לכם להתמקד במה שאתם באמת מחפשים.

5. בדקו את הביטוח

ביטוח רכב

נניח שמצאתם מכונית שאתם ממש רוצים, אבל הביטוח שלה יקר יותר ולא בטוח שתוכלו לעמוד בו, מה אתם עושים במצב כזה? זו הסיבה שחשוב לבדוק פחות או יותר כמה יעלה לכם הביטוח לפני שמבצעים את הרכישה. כאן תוכלו להיעזר בשירות של "קפיטל מוטורס", שצברה את הקשרים הטובים ביותר בחברות הביטוח ותוכל לסייע במציאת פוליסה משתלמת ואטרקטיבית ללא עלות ללקוחות החברה.

6. עלויות אחזקה וטיפולים

חשוב לזכור גם לאחר רכישת הרכב לא נגמרו ההוצאות! מומלץ לקרוא את מדריך החיסכון בהוצאות רכב, ולבדוק טרם רכישת הרכב את עלויות האחזקה שלו, מרווח הטיפולים, והוצאות נוספות הכרוכות באחזקתו של רכב חדש / משומש. ניתן לבצע זאת על ידי שיחת טלפון קצרה למוסך מורשה בסביבתכם ובכך להימנע מהוצאות בלתי מתוכננות בעתיד הקרוב.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך