קדילאק

מציג 4 דגמים

סקירה קצרה לקדילאק

קדילאק

קדילאק הינו מותג יוקרה אמריקאי אשר נוסד בשנת 1902 אך נרכש במהרה כבר בשנת 1909 עד לידי ג'נרל מוטורס והחל בייצור מנועי V8 כבר בשנת 1915. הרכב זכה לשם של מותג איכותי כבר בשנות פעילותו הראשונות אך יש לציין שבשנות השלושים ועם הוצעת דגמים כבירים הוא מוקם בראשית רשימת יצרני הרכב האיכותיים. כמו כן הרכב הציע חידושים שונים לעולם הרכבים כבר בשנים אלו כמו תיבה מסונכרנת. כבר בשנות הארבעים המוקדמות המותג שיווק רכבים עם תיבה אוטומטית וגם מיזוג אוויר, הפעלה חשמלית למושבים ואיזון עצמי אוטומטי. בסוף שנות הארבעים היה זה המותג קדילאק שהוביל ליצור בהיקף נרחב של ה-V8. בשנות החמישים ממדי הדגמים גדלו וכמו כן גם המנועים והזנבות אך כאשר משבר הדלק היה בעיצומו המותג החל בשקיעה ארוכה וזה עבר להנעה קדמית ואיבד חלק ניכר מייחודו וכמו כן גם ממעמדו של המותג. בשנות התשעים המאוחרות קדילאק החלה לחזור לייצור רכבים עם הנעה אחורית והציגו דגמי פנאי ושטח ענק אשר הצליח בארצות הברית ושמו הוא האסקלייד. כמו כן קדילאק הציגה גם דגמים שהיו מוצלחים מאוד מבחינה דינמית והוסיפה דגמי ביצועים מוצלחים. בשנות העשרה של המאה הנוכחית קדילאק החלה לחזור למעמדה. כיום החברה מציעה כמה דגמי נוסעים וביניהם משפחתית גדולה, סלון ופאר וכמו כן צפויים להצטרף דגמים חדשים בעתיד אשר על פי פרסומיה של קדילאק יציעו איכות נהיגה גבוהה. לישראל מיובאת קדילאק על ידי UMI שהינה יבואנית ג'נרל מוטורס לישראל.

קאדילק אסקלייד

בישראל ניתן להשיג את קאדילק אסקלייד החל משנת 2018 וזאת לאחר חמש שנות פעילות בעולם. רכב זה מתבסס על שלדת הסולם הגדולה של ג'נרל מוטורס אשר בין היתר משמשת גם את שברולט סילברדו. לאסקלייד יש סרן אחורי חי אשר לא נפוץ בזמן הווה וכמו כן יש נעילת דיפרנציאל אחורי. האסקלייד ניחן בבולמי זעזועים מגנטיים המותקנים לרוב על דגמי מכוניות ספורטיביות. המנוע של הרכב הינו בעל נפח של 6.2 ליטר V8 עם 16 שסתומים במבנה של מוטות דחיף. המנוע נותן הספק של 420 כ"ס.

קאדילק CTS

בשנת 2013 נחשף הדור השלישי במספר של הקאדילק CTS בניו יורק. העיצוב ממשיך את דרכו של הדור היוצא אך מהווה מעין אבולוציה שלו ומתאים את עצמו גם כן לקו העיצובי החדש של המותג. מחוץ לישראל, ניתן להשיג את הקאדילק CTS עם שלושה מנועים שונים אך בישראל ניתן להשיגו רק עם המנוע הקטן ביותר שהינו מנוע בעל נפח של 2.0 ליטר טורבו עם הספק של 272 כ"ס ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. החל משנת 2016 משווק גם דגם ה - CTS-V אשר מספק ביצועים מרשימים וכמו כן גם מחיר תחרותי אל מול המתחרות הישירות. לסיכום מדובר ברכב שיתרונותיו הרבים עולים על חסרונותיו כאשר זה מתדהר בעיצוב מקורי ונאה, תא נוסעים וסביבת נהג העשויים בהנדסת אנוש טובה ועם שפע אבזור באיכות גבוהה. ביצועי הרכב נאים בכלל גרסותיו והיכולת הדינמית שלו טוב. כמו כן המרחב מאחור טעון שיפור כמו גם העובדה שההגה נטול תחושה. בשכלול של המחיר ומאפייני הרכב השונים יש לציין שהתמורה למחיר נאה.

מאמרים על דגמי קדילאק

Cadillac-Lyriq

קאדילק ליריק 2021 – סקירה

כשאומרים ש"העתיד כבר כאן", מתכוונים לקאדילק ליריק 2021. עם עיצוב שנראה שלוף מאיזה סרט עתידני וכוחות בלתי מבוטלים מתחת למכסה המנוע, הכירו את רכב הקרוס-אובר

קרא עוד »