מבחן דרכים: פולקסווגן טיגואן אולספייס החדשה

פולקסווגן טיגואן אולספייס החדשה

לקחנו למבחן דרכים את הטיגואן אולספייס החדשה כדי להבין האם יש לה עוד מקום בשוק הרכב הישראלי שהופך לחשמלי יותר. פולקסווגן טיגואן אולספייס החדשה ממשיכה להציעה מרווח ל-7 נוסעים ומצוידת במנוע טורבו בנזין. המתחרות המרכזיות שלה בקטגוריה הן קיה סורנטו, מיצובישי אאוטלנדר וצ'רי טיגו 8 פרו. האם היא טובה יותר מהאחרות?

פולקסווגן טיגואן אולספייס החדשה

פולקסווגן טיגואן אולספייס קיבלה אותנו בזרועות פתוחות בזכות העיצוב המוכר של המותג. בכניסה אל תא הנוסעים פגשנו מסך מרכזי בגודל סביר ולוח מחוונים דיגיטלי אשר מוסיפים נופך מודרני וטכנולוגי. המרווח בתא הנוסעים מרשים והופתענו ממרווח הראש במושבים האחוריים המתאימים גם לנוסעים גבוהים. יצאנו לדרך ממרכז המסירות של קפיטל מוטורס בפתח תקווה. קיבלנו לנסיעת מבחן את גרסת ה-4X4 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין ברמת הגימור הגבוהה ביותר.

פולקסווגן טיגואן אולספייס החדשה

נהיגה עירונית

יצאנו לדרך ונכנסו לתוך שכונות העיר כדי לחוות אותה בנהיגה עירונית. המתלים ספגו את הבורות בכביש בצורה מצוינת. בפסי האטה הם הדוקים וגורמים לתחושה קופצנית אך בטוחה. למרות המרווח הפנימי הנדיב, המידות של טיגואן אולספייס לא גדולות במיוחד (אורך-4.72 מטר, רוחב-1.84 מטר, בסיס גלגלים-2.78 מטר) וזה יתרון משמעותי ברחובות הצרים של העיר. תיבת ההילוכים הרובוטית תפקדה מצוין בתאוצות מהמקום ברמזורים ובכיכרות והספק הכוח המרשים תרם הרבה לביטחון בביצוע תמרונים ועקיפות כאשר נסענו לכיוון היציאה מהעיר.

פולקסווגן טיגואן אולספייס החדשה

פקקים

בעליה לכביש 5 נתקלנו בעומס תנועה שאפשר לנו לנסות את מערכת בקרת השיוט האדפטיבית. היא שמרה באופן עצמאי על מרחק מהרכב מלפנים ועזרה לנו להגיע בלי מאמץ עד למחלף גלילות. בזמן הזה התרשמנו מתא הנוסעים שכולל מושבים נוחים מאוד בריפוד עור, עם כיוונון חשמלי ואוורור. המסך המרכזי בגודל 8 אינץ' כולל המון תכונות ואופציות אך התאכזבנו מעט מהממשק שהרגיש מעט מיושן ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה. בזכות מערכת בקרת האקלים התלת אזורית כל אחד מאיתנו יכל לבחור את הטמפרטורה המתאימה לו ומערכת השמע סיפקה חווית סאונד טובה. איכות החומרים בתא הנוסעים זה היתרון הגדול ביותר שלה על פני המתחרות וגם אהבנו את העיצוב השמרני של פולקסווגן.

פולקסווגן טיגואן אולספייס החדשה

כביש מהיר

כאשר עלינו על כביש 2 העברנו את מצב הנהיגה למצב ספורט שהקשיח את המתלים האדפטיביים ולחצנו על דוושת התאוצה שהעירה מנוע בנפח 2.0 ליטר. הוא נעזר במגדש טורבו שמייצר הספק של 190 כוח סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 מהירויות. התאוצות היו מרשימות והנעת ה-4X4 נתנה ביטחון מלא בתמרון בין הנתיבים לצורך העקיפות. היצרן מציין שתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות בלבד. אחרי מספר לחיצות על הדוושה הימנית שמנו לב שצריכת הדלק עלתה משמעותית אך זה לא הפתיעה אותנו מכיוון שפולקסווגן טיגואן אולספייס לא מצטיינת בכך. צריכת הדלק הממוצעת שלה עומדת על 11 ק"מ לליטר. לשם השוואה, הקיה סורנטו, מתחרה ישירה, מציעה מנוע דיזל חזק יותר עם מומנט גבוה יותר, מה שעשוי להיות אטרקטיבי למי שמחפש ביצועים מרשימים יותר וצריכת דלק נמוכה יותר בנסיעות ארוכות. עם זאת, הטיגואן מצטיינת בעיצוב פנימי אלגנטי יותר וחווית נהיגה ספורטיבית יותר.

פולקסווגן טיגואן אולספייס החדשה

פולקסווגן מול קיה

שתי המכוניות מציעות רמות אבזור עשירות, אך עם הבדלים משמעותיים. קיה סורנטו מציעה חבילת אבזור עשירה יותר בגרסאות הבכירות, הכוללת תכונות ייחודיות כמו מערכת שמע מתקדמת וחבילת עיסוי למושבים הקדמיים. קיה סורנטו מציעה מגוון רחב יותר של תכונות בטיחות אקטיביות כסטנדרט, כמו מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ואופניים, ומערכת שמירת נתיב מתקדמת. הטיגואן מציעה אף היא מערכות בטיחות מתקדמות, אך הרשימה קצת יותר מצומצמת.

פולקסווגן טיגואן אולספייס החדשה

כביש מפותל

היעד שלנו היה כביש בית אורן שמוביל לכפר עוספיא שבכרמל. אינספור של עיקולים חדים שנתנו לנו את ההזדמנות לבחון את הביצועים הספורטיביים של פולקסווגן טיגואן אולספייס. ההיגוי החד יחד עם מערכת מתלים אדפטיביים גרמו לנו לשכוח שמדובר ברכב משפחתי בעל 7 מקומות ישיבה. היא מצליחה להתמודד בתפקוד גבוה כמו כל האצ'בק משפחתית והיא בהחלט יודעת לספק חווית נהיגה מהנה.

פולקסווגן טיגואן אולספייס החדשה

השוואה לקיה סורנטו

 

מחיר ואחזקה: שיקולים כלכליים

מחיר הרכישה של הטיגואן אולספייס נוטה להיות גבוה יותר בהשוואה לקיה סורנטו וצ'רי טיגו 8 פרו, בעיקר בגלל המותג והתדמית היוקרתית יותר. עם זאת, עלויות האחזקה השנתיות, כולל ביטוח, טיפולים שוטפים וחלקי חילוף, דומות למדי בשלושת הדגמים. ערך השימור של פולקסווגן באופן כללי נחשב גבוה יותר, מה שעלול להשפיע לטובה על מחיר המכירה מחדש של הטיגואן. עם זאת, גם הקיה סורנטו נהנית מערך שימור טוב, במיוחד בגרסאות המאובזרות.

קיה סורנטו החדשה

מערכת מולטימדיה: חוויה דיגיטלית

מערכת המולטימדיה של פולקסווגן טיגואן אולספייס מציעה ממשק משתמש אינטואיטיבי וקל לתפעול. המסך מגיב והגרפיקה ברורה. התאימות למכשירים ניידים באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto היא חלקה, ומאפשרת גישה נוחה לאפליקציות המועדפות עליך. חבל רק שהממשק נותר מיושן ביחס לדגמים החדשים קונצרן פולקסווגן כמו סקודה קודיאק שכבר התקדמה למסך 13 אינץ'.

 

מערכות בטיחות: נסיעה בטוחה

פולקסווגן טיגואן אולספייס וקיה סורנטו מציעות חבילות בטיחות מקיפות, אך עם הבדלים קלים. קיה סורנטו בולטת במגוון רחב יותר של מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט, כולל מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ואופניים, ומערכת שמירת נתיב מתקדמת. הטיגואן מציעה אף היא מערכות בטיחות מתקדמות, אך הרשימה קצת יותר מצומצמת.

 

נוחות נסיעה: חוויה חלקה

פולקסווגן טיגואן אולספייס מציעה נוחות נסיעה גבוהה, עם בידוד רעשים מצוין ומתלים שסופגים את השיבושים בדרך בצורה יעילה. המושבים נוחים ותומכים, והתנוחה מאחורי ההגה טבעית ונוחה. מצד שני, היא גם יודעת לספק חוויה דינאמית יותר מהמתחרות בקטגוריה.

פולקסווגן טיגואן אולספייס החדשה

סיכום

הבחירה בין פולקסווגן טיגואן אולספייס לקיה סורנטו תלויה בהעדפות האישיות שלכם. פולקסווגן מציעה עיצוב אלגנטי יותר, מערכת מולטימדיה אינטואיטיבית וחווית נהיגה ספורטיבית יותר. קיה מציעה חבילת אבזור עשירה יותר, מנוע דיזל חזק יותר וערך למחיר טוב יותר.