העתיד כבר כאן: ב.מ.וו מתכננת דגמי רכב המציעים "סוויטה אורבנית"

סוויטה אורבנית ב.מ.וו

אם חשבנו איך יראו מכוניות העתיד אולי נוכל לקבל הצצה לכך בתערוכת CES שצפויה להתקיים בעיר לאס ווגאס בארה"ב בחודש ינואר הקרוב. מי שאמורה לספק לנו מידע ורמז כלשהו על הנראות והטכנולוגיה המוטמעת ברכבי העתיד היא יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית, חברת ב.מ.וו שתציג בתערוכה דגם תצוגה חדש הקרוי "סוויטה אורבנית" ותרמוז בכך על פני מכוניות העתיד, לפחות על פי גרסת ב.מ.וו.

 

כנס תערוכת CES

כנס תערוכת CES (Consumer Electronics Show) ה- 53, יתקיים השנה בתאריכים 7-10 בינואר והוא משמש כאחד מתערוכות החידושים והטכנולוגיות פורצות הדרך מזה כ- 50 שנה ומוכר ככנס שבו מוצגים חידושי הדור הבא של הרכבים שיכנסו לשוק הרכב העולמי, בעיקר בשל כניסת טכנולוגיות רכב לתוך תחום הרכב. אחד מהחידושים הצפויים יכלול השנה תצוגות לתאי נוסעים מתקדמים הכוללים מערכות בטיחות ונהיגה אוטונומיים כדוגמת ב.מ.וו.

בתערוכה ישתתפו יותר מ- 4,400 חברות שכוללות יצרני רכב, מפתחים, ספקי טכנולוגיות ותוכן, מערכות אספקת טכנולוגיה ועוד. בוועידה השנה תתקיים תוכנית כנסים עם יותר מ- 250 ישיבות וועידה ולמעלה מ- 182,000 משתתפים מ- 160 מדינות.

כניסת הטכנולוגיות לתחום הרכב הוא תחום דומיננטי מאוד וגם שחקניות חדשות שלא באו מתחום הרכב עד היום, שאינן יצרניות רכב, מעוניינות לצאת במיזמים משותפים לפיתוח מכוניות אוטונומיות, בדומה לחברת הטכנולוגיה האמריקאית הענקית גוגל. 

 

חושפים מכונית חדשה

יצרנית הרכב ב.מ.וו יצאה בהצהרה על חשיפת מכונית חדשה בדגש על היבט עיצוב פני העתיד הקשור לחזון החברה כיצד יראו מכוניות העתיד במכוניות היוקרה בכלל ובמכוניות ב.מ.וו בפרט. הדגש הוא על תא הנוסעים בפנים הרכב ולא ברור עדיין על איזה דגם רכב יותקן אב הטיפוס המדובר. יתכן ומדובר בדגם ב.מ.וו i3 הרגילה או בדגם מכונית הספורט הדו מושבית, ה- i8. 

חלק מהחידושים בתחום יכללו שיפור של מערכת מחוות היד שהוצגה בתערוכה בשנה הקודמת, מתגים ווירטואליים ותצוגת תלת מימד והם חלק מתפיסה רחבה יותר של החברה הגרמנית תחת הכותרת  השיווקית "שנה את התפיסה שלך". מה זה אומר למעשה? זו תפיסת החברה לגבי חזון פני העתיד שלה לתחבורה האישית שכולל בין היתר, תא נוסעים מהודר ומשוכלל בשינוי תפיסה עיצובית ותרבותית.

מה שהורגלנו עד להיום מבחינת נראות תא הנוסעים היה מבנה של חמישה מושבים בנויים במבנה של שתי שורות, אחת אחר השנייה. התפיסה של ב.מ.וו לגבי מכוניות העתיד משנה את מבנה פנים הרכב למעין סלון קטן, או כפי שהם מכנים זאת "סוויטה אורבנית".

ניתן לקרוא לזה סלון קטן או פינת עבודה מתקדמת שתכלול כנראה מקום למושב נהג ונוסע נוסף לצידו שיהנה ממושב מהודר הכולל הדום ואיזור עבודה מואר. שינוי התפיסה כאן הוא לא רק בגיוון ושכלול תא הנוסעים אלא בשינוי תפיסה שכעת מנסה החברה לקדם כמכונית שבאה לצורך בידור, עבודה או רגיעה ולא רק לצורך הגעה ממקום למקום. 

האמירה "אתה מוזמן למשרד שלי" כאשר הרכב משמש כמשרד נייד, תקבל משנה חשיבות והזמנה של ממש למה שיתפס כמשרד הנייד שלנו. 

עוד פיצ'רים שצפויים להיות בדגמי רכבי החברה בעתיד הם מסך היורד מתקרת הרכב ומאיזור שמע אישי, דבר שייתקיים הודות לטכנולוגיה בתחום האקוסטיקה שתאפשר הפרדה אקוסטית בין החלק הקדמי לחלק האחורי של הרכב.

חברת ב.מ.וו תשתמש במכונית זו לצורך שירות של אורחי תערוכת CES ממקום למקום והיא תאפשר לאלו שיהיו מעוניינים לנסוע באחת כזו להזמין אותה במצעות אפליקציה ייעודית שיוצרה לצורך כך. 

תא נוסעים ב.מ.וו
העתיד משנה את מבנה פנים הרכב למעין סלון קטן, או כפי שהם מכנים זאת "סוויטה אורבנית".

 

ב.מ.וו מתאימה את מערכות ההנעה לערי העתיד

בתוך כך הודיעה ב.מ.וו על שינוי מהותי בדגמי רכביה החל משנת 2020. הצפי הוא שדגמי רכבי החברה יוכלו לעבור למצב חשמלי מלא בכניסה לערים גדולות, כל זאת כחלק מהתאמת הרכבים של החברה לרגולציות שיוטמעו בערי העתיד שבהם לא תתאפשר כניסה לשטחים עירוניים לבעלי רכבים מזהמים. 

זהו מהלך אסטרטגי של החברה והיא בהחלט לא לבד, חברת פורד מיהרה להודיע כי היא תשיק רכבים שיותאמו למרחבים עירוניים כחלק מהמעבר לרכבים שאינם מזהמים. 

אחד הדגמים העיקריים שעליהם מסתמכת חברת ב.מ.וו הוא דגמי רכבי היבריד בעלי טעיהנ חיצונית (פלאג-אין) משולבות מנוע רגיל ומנוע חשמלי שבהם תוטמע פונקציה חדשה שתיקרא edrive zone לכל אותם איזורים שבהם לא תותר נסיעת רכבים מזהמים. 

בנוסף לכך הודיעה החברה הגרמנית על תוכנית צבירת נקודות לכל לקוחות החברה, בעלי רכבי ב.מ.וו. בתוכנית שתקרא bmw points יוכלו לקוחות החברה לצבור נקודות על אי פליטת מזהמים ובכך ליהנות מניצול רכישה של חשמל בערים לצורך טעינת סוללות החשמל ברכב. 

 

קו דגמים חדש מגיע לישראל

יבואנית דגמי ב.מ.וו בישראל, חברת דלק מוטורס, הודיעה לא מזמן על שיווקם של חמישה דגמים חדשים שיוכנסו לארץ, כל זאת כחלק מהתחרות ההולכת וגוברת בין יצרניות רכבי הפרימיום. מדובר ברענון ומתיחת פנים לדגמים כמו סדרה 8 קופה, סדרה 7 המחודשת, 4Z החדשה, 7X וכן הזמנות לסדרה 3 החדשה והמשופרת.

עיקר החידושים נוגעים לקוי עיצוב מחודשים, מערכות טכנולוגיה והנעה ותא הנוסעים תחת שמירה על הקו המוכר של החברה כמו מכסה מנוע ארוך או יחידות תאורה. בין שאר החידושים תוטמע מערכת השליטה ברכב הקרויה Live Cockpit Professional שהיא הדור הבא של מערך השליטה ברכב המוכר ה- iDrive.

היא תכלול מערכת מולטימדיה ולוח מחוונים גדולים יותר וגם שלוש אפשרויות שליטה מגלגל ההגה, על ידי חוגה ואפשרות לשימוש במסך מגע. 

החידושים הגדולים ביותר בתחום מערכות ההנעה יהיו בדגמים ההיברידיים בעלי הטענה חיצונית (פלאג-אין)  שכוללים מעבר מהנעת ארבעה צילינדרים לשישה צילינדרים בטור (למעט בסדרה 3 החדשה). כל זאת מתווסף לשיפור בטווח הנסיעה הודות להגדלת נפח הסוללות וניצול טוב יותר של האנרגיה.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו