טויוטה קורולה קרוס הגיעה לישראל בשנת 2021 והייתה לסולד-אאוט מהרגע הראשון. כי אין ספק שמדובר במתכון מנצח: השם של הרכב הנמכר ביותר בעולם, במרכב קרוסאובר, עם יחידת הנעה היברידית ואיכות נסיעה רכה ונוחה. אבל היא לא הייתה חפה מחסרונות – תא נוסעים היה מלא בפקדים מיושנים, בידוד רעשים ברמה נמוכה וצריכת דלק סבירה ביחס למה שמצופה מרכב היברידי של טויוטה. לכן אנחנו נרגשים לגלות שכעת טויוטה קורולה קרוס 2025 עומדת להגיעה לישראל בגרסה חדשה ומשופרת.
סקירה כללית
טויוטה קורולה קרוס החדשה משקפת באופן אידיאלי את ערכי הליבה של המותג: איכות עמידות ואמינות. היא נמכרת רק בגרסאות היברידיות ומשלבת טכנולוגיה מתקדמת. היא מותאמת למנעד רחב מאוד של נהגים ומתכננת לכבוש את שוק הקרוסאוברים בגודל בינוני (C-SUV). כעת היא גם תשווק ברמת גימור ספורטיבית בשם GR Sport. אך השאלה שנשאלת היא, מתי תגיעה לישראל טויוטה קורולה קרוס 2025?
עוד אין תאריך השקה רשמי
טויוטה קורולה קרוס 2025 אמורה להגיעה אלינו עד סוף השנה אך במקרה קיצון זה יכול להידחות גם עד לתחילת 2026. מאז השקת הדגם הראשון תחת השם קורולה ב-1966 נמכרו בעולם מעל ל-55 מיליון יחידות וזה מה שהופך אותה למכונית הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים. אחת הסיבות העיקריות לפופולאריות של טויוטה קורולה הוא השם הנרדף שלה לאמינות ושמרנות. טויוטה קורולה קרוס 2025 מבטיחה לשמור על המורשת של גרסאות הסדאן, ההאצ'בק והסטיישן אך תוספת של פרקטיות למשפחות. מלבד זאת, יש לה גם טכנולוגיה מתקדמת הכוללת את הדור החמישי והאחרון של מערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה. בנוסף לכך היא גם מצטיידת במערכות בטיחות מתקדמות של טויוטה T-Mate.
עיצוב מלוטש
העיצוב של טויוטה קורולה קרוס 2025 מותאם במיוחד לקהל הלקוחות האירופי. זה אומר שיש לה גריל קדמי בצורת כוורת דבש המעניק לה מראה מתחוכם ומסייע בזרימת אוויר יעילה יותר למנוע. יחידות התאורה גם כן עודכנו וכעת זה כולל תאורה אדפטיבית ברמת הגימור הגבוהה ומבטיחה ראות מיטבית. בנוסף לכך, פס לד המחבר בין שתי יחידות התאורה מספק חתימת אור ייחודית שמבדל את קורולה קרוס החדשה גם בשעות החשכה. יחידות התאורה מאחורה גם כן עוצבו מחדש והן משפרות את האווירודינאמיות עם סנפירים קטנים היוצאים מהן. חישוקי הגלגלים גדלו אך לא מידי, ל-18 אינץ' כדי לתת מראה שרירי וקרבי יותר אך עם פגיעה מינימאלית באיכות הנסיעה.
תא נוסעים
תא הנוסעים נשאר מרווח באותן מידות כמו בדגם היוצא אך יש לא מעט עדכונים שמקדמים את טויוטה קורולה קרוס 2025 אל עתיד מודרני יותר. ידית ההילוכים עוצבה מחדש, הקונסולה המרכזית גדלה על מנת לספק יותר שטח אחסון ותוספת של מקום לטלפון נייד נוסף על המשטח, עיצוב מחודש למחזיקי הכוסות ותא כפפות אלגנטי יותר. טעינה לאחוטית לטלפון הנייד מגיעה כסטנדרט במהירות טעינה גבוהה פי 1.5 וגם לא שכחו להוסיף קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. מערכת המולטימדיה בנויה ממסך מגע ברזולוציית HD בגודל 10.5 אינץ' וגם לוח המחוונים הינו דיגיטלי מלא ואמור להגיע אלינו כסטנדרט בכל רמות הגימור. אבל ברמות הגימור הבסיסיות כנראה שלא תקבלו תאורת אווירה בתא הנוסעים, חימום להגה וחימום למושבים.
איכות נסיעה
בטויוטה מבטיחים שהנוסעים ייהנו יותר מנסיעה שקטה ונוחה יותר הודות לשיפור בשלושה תחומים: חומר מבודד בתקרת הרכב לסינון רעשי רוח ורעש של גשם, תוספת של בידוד בפתחי האוורור האחוריים שאמורים גם להפחית את הרעידות לנוסעים מאחור ובגרסאות הבכירות יותקן בידוד תלת שכבתי בדשבורד כדי לצמצם באופן משמעותי רעש מנוע.
מנועים
טויוטה קורולה קרוס 2025 מוצעת עם שני סוגי הנעה ושניהם היברידיים: 140 ו-200. שני המנועים מספקים שילוב של יעילות וביצועים ומותאמים בדיוק למי שמעוניין בחיסכון בדלק אך לא מוכן עדיין לעבור לרכב חשמלי מלא. מי שמעוניין במנוע חשמלי יוכל לבחור בקרוב בטויוטה C-HR חשמלית מלאה או בגרסת פלאג-אין שלה.
תהיה גם גרסה בעלת הנעה כפולה אך ספק אם היא תגיעה לישראל בגלל שהיא מיועדת בעיקר לנהיגה בשלג.
גרסת GR ספורט
הישג נוסף לדגם החדש הוא הצגת גרסת GR SPORT לראשונה. גרסה זו מספקת חוויית נהיגה מהנה ותגובתית יותר, עם עיצוב חיצוני ייחודי הכולל חישוקי 19 אינץ' שחורים בעיצוב מיוחד, גריל קדמי ייחודי ולוגו טויוטה מבריק. הצבע הבלעדי Storm Grey מוצע בגימור דו-גווני. בתוך הרכב, מושבים בריפוד BRINNAUB® (דמוי זמש סינתטי) כוללים תפרים אדומים וסמל GR למראה ספורטיבי ודינמי. מתלי ה-GR SPORT מכוונים נמוך ב-10 מ"מ, ההגה מכוון לתחושה חדה יותר וישנה אפשרות לשליטה ידנית דרך פקדי ההילוכים שעל ההגה. מצב הנהיגה הספורטיבי – שמיושם כאן לראשונה – מגביר את תגובת המנוע בתאוצה על ידי העלאת סיבובי הסרק, ומשפר גם את תחושת הבלימה בעזיבת דוושת התאוצה. בנוסף, גם כאן כלול מצב Snow Extra ליציבות טובה יותר בתנאי חורף.
בטיחות
רמת הבטיחות הגבוהה ביותר צפויה להגיעה כסטנדרט בכל רמות הגימור ולכלול את חבילת טויוטה T-Mate. החבילה הזאת כוללת עדכונים מהאוויר (OTA) ומשלבת את הדור השלישי של מערכות הבטיחות המתקדמות של טויוטה. כמו כן, צפויות להתווסף גם מערכות לסיוע בחנייה וכנראה גם פונקציית חניה אוטומטית.
חוות דעת
לדעתנו טויוטה הייתה צריכה להשיק את הדגם החדש הזה של טויוטה קורולה קרוס 2025 כבר מזמן. הדגם היוצא היה כבר מוטל בספק מבחינת העדכניות שלו אבל עכשיו נראה שמדובר ברכב מודרני מסוגל להתחרות מול הכרישים באחת הקטגוריות הכי מבוקשות בישראל. יאמר לזכותה שלמרות העדכון שהיא עברה, היא לא זונחת את המורשת העשירה של דגמי קורולה וממשיכה לספק את המוצר האידיאלי לקהל הלקוחות הנאמן של המותג.