טויוטה C-HR חשמלית: המחליפה הלא רשמית של הקורולה

טויוטה C-HR חשמלית

טויוטה C-HR+ החשמלית בנויה על פלטפורמה שונה מזו של C-HR ההיברידית. למעשה, אין כל קשר ביניהן מלבד השם ומעט אלמנטים עיצוביים. מדובר כאן ברכב מקטגוריית ה-C-SUV (פנאי-שטח משפחתי) שאמור להתחרות בדגמים משפחתיים בקטגוריית הרכבים החשמליים כמו פיג'ו e3008 החשמלית, זיקר X וצ'אנגן דיפאל S07.

טויוטה C-HR חשמלית

זאת המחליפה של טויוטה קורולה?

מאז שטויוטה קורולה נחשפה לעולם לראשונה באמצע שנות ה-70, היא הפכה למכונית הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים. היא סיפקה מתכון פשוט על פיו טויוטה מייצרת את הדגמים המשפחתיים שלה עד היום: לספק ללקוח את המינימום הנדרש, בלי גימיקים, בלי חידושים ובלי לבלוט על הכביש. כך היא שמרה על התואר של המכונית הנמכרת ביותר בעולם לאורך הדורות וכך גם היא הפכה למכונית הנמכרת ביותר בישראל. מלבד זאת, טויוטה קורולה תמיד שמרה על ערך גבוה בשוק המשומשות (יד 2) בזכות הסטיגמה שטויוטה היא המכונית הכי אמינה שיש. טויוטה C-HR החשמלית מציגה מתכון דומה ונראה שהיא הולכת להחליף את הקורולה בישראל, בעיקר בזכות היותה מודרנית יותר (SUV חשמלי) וגם בזכות העובדה שאת הטויוטה קורולה שהגיעה לישראל עד לשנת 2023 היו מייצרים בטורקיה והייבוא משם לישראל הופסק.

טויוטה C-HR חשמלית

מתי נראה אותה בישראל?

טויוטה מתכננת להתחיל לשווק את C-HR+ החשמלית לשוק האירופי בסוף 2025. לישראל היא צפויה להגיע מעט זמן אחר כך, בתחילת 2026. היא לא אמורה להחליף את טויוטה C-HR ההיברידית ולמעשה זה דגם שונה לחלוטין. היא בנויה על פלטפורמת e-TNGA והמידות שלה גדולות יותר מהג'יפון הקומפקטי שחולק איתה את אותו השם. המחיר עוד לא פורסם ולכן אין לנו שום יכולת לשער את המחיר הצפוי בישראל. אבל כן אפשר לשער שמחירה של טויוטה C-HR חשמלית יהיה גבוה יותר מזה של הגרסה ההיברידית אבל נמוך מהמחיר של טויוטה BZ4X הגדולה יותר. זה אומר משהו בין 190 ל-240 אלף שקלים.

טויוטה C-HR חשמלית

הנעה קדמית או אחורית?

טויוטה C-HR חשמלית תוצע בגרסה בסיסית בעלת מנוע חשמלי קדמי. המנוע ייצר הספק מרבי של 167 כוח סוס. זה ישודך לסוללה בקיבולת של 57.7 קילוואט וטווח הנסיעה המרבי שיתקבל יהיה 455 ק"מ. את אותו מנוע אפשר לקבל עם סוללה גדולה יותר, בקיבולת של 77 קוט"ש וזו תספק טווח מרשים במיוחד של עד 600 ק"מ בין טעינות. גם הספק הכוח יעלה ל-224 כוח סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תיארך 7.4 שניות בלבד. אם תהיו מעוניינים בגרסה בעלת הנעה כפולה תקבלו אותה עם אותה סוללה גדולה אשר תספק טווח מרבי של 525 ק"מ לפי נתוני יצרן. שני המנועים החשמליים, אחד על כל סרן, ייצרו הספק של 343 כוח סוס לכל ארבעת הגלגלים. ההספק הזה יזניק את טויוטה C-HR+ למהירות של 100 קמ"ש תוך 5.2 שניות.

טויוטה bZ4X החדשה
טויוטה bZ4X 2023

מה ההבדל בינה לבין טויוטה BZ4X?

אין הבדל משמעותי בין הדגמים מלבד המידות והעיצוב החיצוני בחלק האחורי של הרכב. החלק הקדמי, שכולל את הפגוש, יחידות התאורה ומכסה המנוע, זהה כמעט לחלוטין לזה של טויוטה BZ4X המחודשת. פרופיל הרכב גם דומה מאוד אך קצר יותר ב-10 ס"מ בבסיס הגלגלים והחלק האחורי הינו בתצורת קופה 'סליקית' נעימה יותר למראה. יחידות התאורה האחוריות שמדמות פס LED לכל רוחב הרכב מתחת לשמשה זה האלמנט היחיד שמצאנו משותף לטויוטה C-HR היברידית. כמו כן, הספק הכוח בין שני הדגמים שונה כאשר לטויוטה BZ4X בגרסת ההנעה הקדמית יש 204 כוח סוס ולגרסת ההנעה הכפולה יש הספק של 218 כוח סוס.

סקיוול ET5 החדשה
סקיוול ET5 החדשה

מי המתחרות שלה בקטגוריה?

קשה להגדיר מי המתחרות של טויוטה C-HR החשמלית כשעוד לא פורסם המחיר שלה. אבל, אם אתם מתלבטים איזה רכב יהיה כדאי לכם לקנות, אלה הם שלושת המומלצים שלנו בקטגוריית הרכבים החשמליים המשפחתיים (C-SUV):

סקייוול ET5

קרוסאובר חשמלי המציע מרווח פנים יוצא דופן, טווח נסיעה מוצהר של 400 ק"מ ויכולת טעינה מהירה של עד 145 קילוואט. מציע חווית נהיגה נוחה ושקטה, מערכת מולטימדיה מתקדמת ואחריות מורחבת ל-8 שנים על הסוללה. מחירו מתחיל מ-209,900 שקלים.

יונדאי איוניק 5 החדשה
יונדאי איוניק 5 2024

יונדאי איוניק 5

קרוסאובר חשמלי בעל עיצוב מודרני, טווח נסיעה מוצהר של עד 481 ק"מ ויכולת טעינה מהירה של עד 350 קילוואט. מאובזר במערכות בטיחות חכמות, תא נוסעים מודולרי ומרווח עם איכות חומרים גבוהה. מחירו מתחיל מ-214,810 שקלים.

 

MG מארוול R

קרוסאובר משפחתי בגודל בינוני עם בסיס גלגלים ארוך, שפע של אבזור טכנולוגי וטווח נסיעה מרבי של 402 ק"מ. כולל מערכת הנעה כפולה, מסך ענק לשליטה מלאה במערכות הרכב וחווית נהיגה דינאמית. מחירו נע בין 198,888 ל-214,888 שקלים, בהתאם לגרסה.

MG מארוול R
MG מארוול R

איזה אבזור יהיה לה?

ככל הידוע לנו לטויוטה C-HR חשמלית יהיו 2 רמות גימור לבחירה כמו בטויוטה BZ4X. רמת הגימור הבסיסית תכלול תאורת LED מלאה, בורר מצבי נהיגה, מסך מרכזי בגודל 14 אינץ', חישוקי גלגלים מעוצבים, לוח מחוונים דיגיטלי, כוונון חשמלי למושב הנהג ובקרת אקלים דיגיטלית. בגרסה הבכירה ידוע לנו שתהיה תוספת של אבזור משמעותי וזה כולל תא מטען בפתיחה חשמלית, גג שמש פנוראמי, 2 משטחים לטעינה אלחוטית לטלפונים ותאורת אווירה בתא הנוסעים.

טויוטה C-HR חשמלית

איך נראה תא הנוסעים?

תא הנוסעים, כמו החלק הקדמי החיצוני של הרכב, מועתק ברובו מטויוטה BZ4X. זה תא הנוסעים מינימליסטי אבל לא מידי. הוא שומר על הנדסת אנוש טובה שכוללת שליטה פיזית בבקרת האקלים, שליטה ידנית בפתחי המיזוג, שפע של כפתורים על גלגל ההגה ופקדים פיזיים לשליטה על הרכב שכוללים בורר מצבי נהיגה ובורר הילוכים. מורגש שמדובר בתא נוסעים של טויוטה בגלל שהוא שומר על העקרון ששום דבר לא צריך להיות קיצוני או שונה במיוחד. זה תא נוסעים בסיסי בעיצוב משמים ובעל צבעים קודרים ופשוטים.

טויוטה C-HR חשמלית