טויוטה קורולה זוכה בתואר מותג הרכב הנמכר בישראל 

טויוטה קורולה החדשה

טויוטה קורולה זוכה בתואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל לשנת 2019, לא רק זאת אלא שהיא נחשבת למובילת שוק עולמית בשיעור מכירות הרכבים ההיברידיים. מה סוד ההצלחה של יצרנית הרכב היפאנית בישראל?

טויוטה קורולה הצליחה להוביל השנה את מכירות הרכב בישראל עם דגם הרכב הנמכר ביותר שלה, הטויוטה קורולה שהצליחה להימכר בחודש מרץ האחרון בגרסה המחודשת שלה. דגם זה זכה לפער ניכר של מעל ל- 5,500 רכבים לעומת המקום השני.

זוהי רק דוגמה אחת שמדגימה כיצד יצרנית הרכב היפנית טויוטה מוטורס הצליחה למתג את רכב המשפחה האולטימטיבי שלה בישראל עם סך מכירות שעומד על 16,737 שתופס נתח שוק של 28% מסך כל הרכבים הנמכרים בארץ.
בסוף שנת 2019 חגגו בטויוטה ישראל את מכירת המכונית ההיברידית ה- 75,000 שלהם בארץ. מדובר על סך מכירות של מכוניות אלקטרוניות שהחל כבר לפני 15 שנה בישראל. הנתון המרשים הזה מביא אותה להיות מובילת שוק עולמי בשיעור מכירות הרכבים ההיברידיים שלה (באופן יחסי לעולם).

הטרנד העולמי במעבר לרכבים היברידיים או חשמליים נכנס גם ישראל ומלבד ההסתכלות הפיננסית של רוכשי הרכב בחיסכון הוצאות הדלק, ההערכה היא שרכישת ההיברידיות של טויוטה מאז שהחלה את שיווקם בישראל הביא לחיסכון כולל בזיהום אוויר של כ- 390 אלף טון CO2 לאורך השנים.

אם ננסה להדגים זאת בצורה טובה יותר, נתון זה שווה ערך ליכולת ספיגת CO2 שנתית של 1.66 מיליון עצים. והעלייה במכירות לאורך שנים של דגמי ההיברידיות של טויוטה גם מחזקת את הנתון הזה בצורה ברורה.

אם בשנת 2007 נמכרו 1000 מכוניות היברידיות של החברה, בשנת 2012 סך המכירות עמד כבר על 10,000 רכבים היברידיים שכללו את דגמי האוריס והיאריס. מה שדחף עוד יותר את מכירות רכבי ההיבריד היו דגמי רכב חדשים של טויוטה שנוספו למשפחת ההיברידיות (החל מ- 2013) כמו הפריוס והקאמרי.

בשנת 2016 נוספה למשפחה זו גם הגרסה ההיברידית לרכב הפנאי שטח, ה- RAV4, שפתח צוהר נוסף גם לדגמי רכב חדשים שאינם משפחתיים.

מדובר בתופעה יוצאת דופן, כאשר שינוי המכירות של טויוטה בישראל של השנה החולפת לעומת שנת 2018 עמד על 187.1% כלפי מעלה. אז מה הסוד של הקורולה ושל טויוטה בכלל וכיצד ניתן להסביר את הגידול במכירות החברה בישראל? הנה כל ההסברים והיתרונות שרכב זה מציע לרוכשים אותו.

טויוטה קורולה החדשה

מה הייחוד של הקורולה?

מה הופך את הקורולה להיות דגם הרכב הנמכר ביותר בישראל? טויוטה קורולה של שנת 2020 היא הדור הרביעי לטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה. מדובר כאן על דגם רכב בעל מנוע היברידי חזק שכולו טעינה עצמאית ולא טעינה בצורת "פלאג – אין" (טעינה חיצונית שמצריכה עמדת הטענה לצורך הטענתה).

דבר זה מהווה יתרון משמעותי, כיוון שיכולת הטענה עצמאית (כפי שמצוי בקורולה) ללא "הטרחה" הכלולה בהטענה חיצונית, פוטרת את הנוהגים בה בבזבוז של זמן ואנרגיה לטעינתה. אך הקורולה היא לא היחידה שמציעה דגם רכב היברידי בטעינה עצמאית. אם כך מה כן מייחד אותה?

ניתן לומר שהקורולה משלבת בתוכה כמה יתרונות, הראשון שבהם הוא עיצוב חיצוני מרשים, ממשיך בעיצוב פנים בעל חומרי גלם איכותיים, כולל טכנולוגיה ומאפייני בטיחות מבין המתקדמים בשוק הרכבים העולמי וכל זאת במחיר סביר.

 

מה הייחוד של טויוטה?

אם דגם הקורולה זוכה לפופולאריות רבה בשל יחס תמורה – מחיר. סך מכירות כל דגמי החברה בישראל זוכים גם הם לפופולאריות רבה בשל כמה מאפיינים שמייחדים אותם אל מול דגמי המתחרים:

הראשונה מבין כולם במכירות רכבי ההיבריד: יצרנית הרכב טויוטה מוטור הייתה הראשונה בעולם כולו שהוציאה לשיווק את דגם הרכב ההיברידי הראשון.

בשנת 1997 הציגה החברה את דגם הפריוס שהיה הראשון מבין דגמי הרכב ההיברידיים ששווקו באופן מסחרי.

דגם זה נמכר בצורה מוגבלת באותן השנים ובתחילה בעיקר בארץ המוצא של חברת הרכב היפנית, אולם החל מ- 2003, לאחר הוצאת הדור השני של הפריוס, הוא זכה להצלחה רבה בשוק הרכב האמריקאי ומשם קצרה הדרך למכירות עולמיות מוצלחות שהלכו וגדלו עם השנים.

המכירות המוצלחות שביצעה טויוטה מוטור בייצור רכבים היברידיים יחד עם הניסיון הרב שצברה בתחום הנעה זו, יצרו לה הילה (מוצדקת) של חברה שרכבי ההיבריד שלה מציעים איכות הנעה מצוינת, מה שגרם לרבים מבין רוכשי הרכב בישראל לבחור בדגמי רכב אלו.

אבזור ואיכות חומרים טובים במחיר סביר: דגמי רכבי החברה מציגים תמורה טובה ביחס למחיר. דגם הקורולה ההיברידי לדוגמה מציע צריכת דלק ממוצעת שעומדת על 30 ק"מ לליטר שכולל תא נוסעים מרווח ואבזור בטיחות מקיף. זו הסיבה מדוע נמכרו ממנו עד היום 12 מיליון יחידות בעולם כולו כאשר שני מיליון מתוכם רק באירופה. זו כנראה גם הסיבה מדוע הוא זוכה לפופולאריות רבה בישראל.

מציעה איכות הנעה טובה: הנה כמה פרטים על יכולת הביצועים של הטויוטה קורולה הייבריד החדשה: היא מציעה הספק מנוע של 122 כ"ס עם יכולת תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב- 10.9 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.

צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על כמעט 30 ק"מ לליטר ופליטת המזהמים (CO2) שלה מציעה 77 גרם לליטר. מבחינת כוח מומנט היא מסוגלת ל- 14.5 קג"מ ב- 3,600 סל"ד.

כל הנתונים הללו מראים שכמכונית משפחתית היברידית, הטויוטה קורולה מצליחה להוציא לשוק הרכבים מכונית איכותית מבחינת יכולות הנעה. היא מוכרת היטב באיכות ההנעה וחומרי הגלם שלה וכל זה מוביל אותנו לנתון הבא.

שומרת על ירידת הערך הטובה ביותר בישראל מבין רכבי יד שנייה: עם הנתון הזה קשה להתווכח. אם תחפשו דגמי רכב יד שנייה באתרי מכירות באינטרנט או בסוכנויות למכירת רכב תגלו שרוב הרכבים אם לא כולם נמכרים מתחת למחירון שלהם, חוץ ממכונית אחת.

דגמי הרכב של טויוטה מצליחים לשמור על ירידת ערך מצוינת ונחטפים בשוק רכבי יד שנייה וזו עוד סיבה אחת מוצלחת מדוע טויוטה קורולה זוכה בתואר מותג הרכב הנמכר בישראל.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו