שווה את ההמתנה עד 2026? כל מה שאנחנו יודעים על טסלה מודל 2

טסלה מציגה את טסלה מודל 2, שהשקתה צפויה בשנת 2026. בינתיים אנחנו יודעים מעט מאוד, אבל אנחנו בהחלט מתרשמים ששווה להמתין. צוות קפיטל מוטורס כאן עם כל הפרטים על אודות טסלה מודל 2 הקומפקטית, שלהערכתנו ועם מעט המידע שכבר פורסם, תהיה עירונית סופר מיני עם זמני טעינה קצרים באופן מפתיע, עיצוב נקי ואמינות גבוהה – ועל פי המידע שפורסם ממש לאחרונה, גם תג מחיר נמוך, שמסוגל להתחרות בעירוניות החשמליות הקומפקטיות שמגיעות במגוון עצום מחברות צעירות בסין.

ליפמוטור T03
הבעיה היא, שעד כה תמחור רכבי הטסלה גבוה יחסית למתחרות, בוודאי כאשר נכנסות הסיניות החשמליות לשוק

טסלה כבר רגילה לזכות בכל תשומת הלב בעולם הרכב. היא עשתה זאת כשחשפה את מודל S ואז שוב כשחשפה את טסלה מודל 3. הבעיה היא, שעד כה תמחור רכבי הטסלה גבוה יחסית למתחרות, בוודאי כאשר נכנסות הסיניות החשמליות לשוק, עם מחירים אטרקטיביים במיוחד. טסלה דגם 3, המציעה הנעה כפולה, טווח נסיעה נדיב במיוחד וביצועים שמזכירים את הרכבים מונעי הבנזין היוקרתיים – היא לפעמים פשוט יותר מידי עבור נהיגה בעיר במחיר אפשרי יותר. טסלה החדשה, היא טסלה מודל 2, תגיע על מנת לספק מענה לצורך במכונית חשמלית קומפקטית אמיתית עם תג מחיר בהתאם.

אם כן, המטרות שטסלה רואה מול עיניה בהשקת טסלה מודל 2 צפויות להיות: רכב עירוני אמין וחסכוני, בעל חלוקת חלל יעילה מבפנים (מטרה ראויה עבור עיצוב כל רכב קומפקטי), מאובזר, בטוח וזול – כל אלה, לצד אותם פתרונות טכנולוגיים חכמים ו"גימיקים" שאנחנו מכירים מרכבי הטסלה הגדולים יותר.

טסלה מודל 3 החדשה
האם טסלה החדשה, העירונית הקטנה והעניינית, תצליח להביא בשורה מטעם יצרנית הרכבים החשמליים האמריקאיים

אם טסלה ישראל מודעים להפרשי המחיר בין הדגמים הנמכרים בארץ ולבין אלה הנמכרים בחו"ל, הפרשים שעיקרם בשל מיסים ואגרות, הרי שבטסלה מודל 3 גם בחו"ל ניתן היה לומר שהמחיר הוא אגרסיבי ביחס לתמורה. בישראל, טסלה מודל 3 נמכרת החל ממחיר של 221,748 ₪ כולל מיסים בגרסה הבסיסית וללא תוספת, ועד 371,064 ₪ בגרסה הבכירה בהנעה כפולה ועם כל התוספות. האם טסלה החדשה, העירונית הקטנה והעניינית, תצליח להביא בשורה מטעם יצרנית הרכבים החשמליים האמריקאיים, שתתחרה היטב בשוק הסיני השופע אפשרויות פחות יקרות לרכבים חשמליים עירוניים מצוינים?

טסלה 2: מקווים לראות עיצוב חדש

הידעתם? כל הפלטפורמות והעיצובים של רכבי טסלה הם בני שש שנים לפחות, כאשר העיצוב הבסיסי של מודל S נולד כבר בשנת 2012 – לפני מעל עשור. אמנם, מודל 2024 של טסלה 3 קיבל ריענון משמעותי בעיצוב, ובכל זאת, אנחנו מחכים למחשבה רעננה מבית היצרנית שהקדימה את זמנה. אם טסלה מודל 2 מיועדת להיות סופר קומפקטית, אנחנו צופים קושי להשתמש בפלטפורמה החשמלית המוכרת מבית טסלה, בהתחשב בעובדה שמרבית הרכבים החשמליים משתמשים בכל אורך הפלטפורמה על מנת לייצר עוד מקום לסוללה.

טסלה מודל Y
אנחנו מחכים למחשבה רעננה מבית היצרנית שהקדימה את זמנה

האמינות של טסלה משתפרת בחלוף הזמן

אם טסלה החדשה מתעתדת להציע פתרון בשוק החשמליות העירוניות הסופר קומפקטיות – היא צריכה לדבר אמינות. מי שרוכשים רכב חשמלי עירוני במחיר מופחת, מצפים לקבל רכב פחות עתיר תכונות שיש ברכבי מנהלים – ויותר חסכוני ואמין. דווקא בתחום זה, אנחנו רואים שיפור משמעותי בטסלה עם השנים, כשכולנו זוכרים את התקלות שאיפיינו את רכבי טסלה בתחילת דרכם. אנחנו מצפים שטסלה 2 תהיה עירונית קומפקטית בעיצוב פשוט, שנועדה לנוחות בנסיעות ארוכות מבחינת זמן ופחות מבחינת קילומטרים, שפוטרת את בעליה מהצורך לדאוג לתחזוקה או לתיקונים למשכי זמן ארוכים.

 

ומה מבחינת זמני הטעינה?

מבחינת טעינה, טסלה ישראל מתעכבת אחר שאר העולם, שם עמדות טעינה מהירה פזורות במיפוי מרשים בערים ובדרכים הבין עירוניות. בארץ עמדות טעינה פזורות במיעוט שאינו מספק (לעת עתה), ובכל זאת טסלה מצטיינת מבחינת זמני טעינה: מודל S, מודל 3 ומודל Y מאפשרים טעינה של 20%-80% בתוך 15 דקות בעמדות טעינה מהירה וטווחי נסיעה של 260 ק"מ במודל Y הצנוע יותר, עד 320 ק"מ במודל S. השאלה היא איזו בשורה תביא איתה טסלה 2, כאשר דווקא טווחי הנסיעה בנסיעות עירוניות הם לא גדולים אולם זמני הנסיעות עלולים להיות ארוכים. ברור שבמקרים שלרכב קטן – טווחי הנסיעות צפויים להיות צנועים יותר, אולם גם זמני הטעינה מהירים יותר.

אורה פאנקי קאט החדשה
השאלה היא איזו בשורה תביא איתה טסלה 2, כאשר דווקא טווחי הנסיעה בנסיעות עירוניות הם לא גדולים

וההפתעה: המחיר צפוי להיות תחרותי

בינואר השנה אישר אילון מאסק כי ההשקה של טסלה מודל 2 העירונית צפויה בשנת 2025. אם ניקח בחשבון את העיכובים האופייניים לחברה, אנחנו נשארים נאמנים להנחה שטסלה 2 החדשה תוצע למכירה בעולם סביב תחילת שנת 2026. הפרטים היחידים שכבר פורסמו הם הכוונה לייצר עירונית במחיר צנוע, ההשראה שנלקחה בעיצוב היא מדגם הסייברטראק וטסלה מודל 3, והמחיר המתוכנן בארה"ב: החל מ – 22,000 דולרים, או כ – 80,000 ₪. טסלה ישראל לא צפויה להציע את טסלה מודל 2 מייד עם השקתה.

מיני קופר החדשה
אנחנו נשארים נאמנים להנחה שטסלה 2 החדשה תוצע למכירה בעולם סביב תחילת שנת 2026

יש לכם זמן להמתין לטסלה 2?

אם הגיע הזמן לחפש את העירונית סופר מיני הבאה שלכם, אם אתם מחפשים את הרכב המשפחתי הבא, רכב מנהלים או רכב פנאי שטח, המומחים של קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל, מחכים לכם עם מגוון הצעות מקטלוג עשיר, אפשרויות מימון מהגופים הפיננסים הגדולים במדינה וטרייד אין אטרקטיבי. פנו אלינו, ונשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך