מבחן דרכים פיג'ו בוקסר 2025: עדיין רלוונטי?

פיג'ו בוקסר

סוף סוף המסחרית הגדולה של פיג'ו זוכה לריענון עם כמה עדכונים משמעותיים, אחרי כמעט שני עשורים שהבוקסר מתבסס על אותה פלטפורמה ותיקה. גם הדגמים התאומים של פיג'ו בוקסר 2025 – פיאט דוקאטו וסיטרואן ריליי קיבלו את אותו ריענון מבורך מסטלנטיס. אז לקחנו אותו למבחן דרכים ראשון בישראל כדי להבין איפה עומדת קטגוריית הוואנים הגדולים והאם זה מספיק כדי להתמודד עם גל המסחריות הסיניות החשמליות ששוטף את ישראל?

פיג'ו בוקסר

פלטפורמה ותיקה אך אמינה

פיג'ו בוקסר 2025 מבוסס על אותה פלטפורמה ותיקה של פיג'ו-סיטרואן שכבר מוכרת היטב לציי הרכב ולאנשי מקצוע בעיקר בזכות הפרקטיות ותמורה הטובה שהיא נותנת לכסף. אבל ב-2025, קשה להסתמך רק על היתרונות האלה בעיקר בגלל שיש לא מעט אלטרנטיבות חדשות המציעות יחד עם תמורה טובה לכסף, גם הנעה חשמלית מודרנית. יש בקטגוריה הזאת לא מעט מקבילות בהנעת טורבו דיזל כמו מאן TGE, פורד טרנזיט ואיווקו דיילי. אבל המסחרית החדשה שמאיימת כעת על כולן זאת מקסוס E-Deliver 9 בהנעה חשמלית. לכן, פיג'ו בוקסר החדש קיבל מנועים מעודכנים, מתיחת פנים לעיצוב החיצוני ותא נהג מודרני יותר. אבל, אל תצפו למהפכה.

 

מתחת למכסה המנוע

המנוע של פיג'ו בוקסר 2025 הינו מנוע טורבו דיזל ותיק של פיאט בנפח 2.2 ליטר אשר משמש את כל המסחריות הגדולות של סטלנטיס. ההספק הבסיסי שלו עומד על 140 כוח סוס יחד עם שידוך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 מהירויות. ישנה גרסה חזקה יותר למנוע, בהספק של 180 כוח סוס ושידוך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 מהירויות. בשתי הגרסאות צריכת הדלק הממוצעת עומדת על כ-7 עד 8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. למרות שהגרסה החזקה יותר יכולה לשנע משקל רב יותר, זה לא אפשרי כי שתי הגרסאות מוגבלות ברישיון ל-3.5 טון על מנת להתאים לבעלי רישיון נהיגה ב'.

פיג'ו בוקסר

אוחזים בהגה

מה שיותר עניין אותנו במבחן הדרכים, הוא לבדוק איך פיג'ו בוקסר 2025 מתנהגת. מבחינת הספק המנוע, אנחנו קיבלנו את הגרסה החזקה וקיבלנו את הספק הכוח שציפינו לקבל. בעיקר בזכות תיבת ההילוכים המתקדמת שיודעת להוריד הילוכים במהירות כאשר צריך לזנק במעגלי תנועה בעיר ובתאוצות ביניים בכביש בינעירוני. הבעיה היחידה שלנו עם המנוע הוא המחסור באפשרויות הבחירה של הלקוח. זה אומר שיש רק מנוע אחד והוא אמור להתאים לכולם – גם אם אתם רק צריכים את הרכב למשימות עירוניות עם מנוע קטן וחסכוני יותר או אם אתם צריכים את הבוקסר שלכם כדי לשנע סחורה כבדה יותר מ-3.5 טון. זה חיסרון בגלל ההיצע הרחב שיש היום בשוק המסחריות שיכול בהחלט להתאים באופן מדויק יותר לדרישות הלקוח.

פיג'ו בוקסר

נוחות נסיעה: חצי קלאצ'

לצערנו אי אפשר להתעלם מהגיל של הפלטפורמה של פיג'ו בוקסר 2025. נוחות הנסיעה אינה עומדת בקנה אחד עם המתחרות החדשות יותר אבל חשוב לנו לציין שבזמן המבחן שלנו לא העמסנו שום דבר בחלק האחורי. לכן, בורות קטנים, סדקים וגבשושיות שהיו על הכביש עברו בצורה טובה מידי לתא הנהג. אבל יש גם צדדים טובים: ההיגוי קל וזה מסייעה מאוד בחניות ובתמרונים בעיר. ובכל זאת, מבחינת איכות נסיעה, לדעתנו רנו מאסטר ופולקסווגן קראפטר מרגישים הרבה יותר נוחים ויציבים על הכביש.

פיג'ו בוקסר

תא נוסעים משודרג

החדשות הרעות הן שאין אבזור מולטימדיה מודרני שכלול כסטנדרט. זה אומר שתקבלו מערכת שמע מיושנת בלי ניווט ובלי קישור למכשירים ניידים. אבל, יש גם חדשות טובות: מי שרוצה לקבל מסך מולטימדיה צריך להוסיף "כמה שקלים" ואז יהיה לו את מה שאתם רואים ברכב המבחן שלנו בתמונות. כמו כן, יש שליטה פשוטה על המיזוג וזה יתרון חשוב מבחינתנו. המושבים של פיג'ו בוקסר 2025 הם די סטנדרטיים וזה כולל מושב מפוצל ל-2 עבור נוסעים ומושב נהג מתכוונן עם תמיכה נוספת לגב ומשענת יד. בזכות העברת ידית ההילוכים לדשבורד, התפנה מקום לרגליו של הנוסע האמצעי. ולא רק לנוסע, גם תאי האחסון נמצאים בכל רחבי הרכב: מדפים עליונים, מגירה עמוקה ליד הנוסע, תפס למסמכים ועוד. אך גם בגזרה הזאת יש מקום לשיפור כי אין מחזיק לטלפון ורק מחזיק כוסות אחד בגובה הגיוני, שני מחזיקי כוסות נוספים קרובים יותר לכפות הרגלים מאשר לכפות הידיים.

פיג'ו בוקסר

שורה תחתונה

למי הוא כן מתאים?

• מי שמכיר את הבוקסר מהעבר וצריך עוד רכב לצי
• מי שמחפש כלי עבודה פשוט, זול ויעיל, בלי גימיקים
• מי שרוכש דרך הנחות צי/ציים, שם הפערי המחיר מול המתחרים מצדיקים את הבחירה

למי פחות?

• מי שמבלה שעות רבות על ההגה וצריך נוחות עדכנית
• מי שתלוי בטכנולוגיה מתקדמת, אפליקציות, ניווט וחיבור מובנה
• מי שמחפש חוויית נהיגה מתקדמת ובידוד רעשים מודרני
בשורה התחתונה, פיג'ו בוקסר 2025 מציע הרבה ערך למחיר, עם מנוע אמין ותא נהג משודרג, אך לא מצליח להתחרות בנוחות, בטכנולוגיה וביכולות הדינמיות של מתחרות כמו פורד טרנזיט, רנו מאסטר החדש ומרצדס ספרינטר. הבוקסר מתאים בעיקר למי שמכיר את הדגם הוותיק ומחפש כלי עבודה פשוט ויעיל, אולם מי שמחפש נוחות מודרנית וטכנולוגיה מתקדמת, כדאי לו לבחון מתחרות אחרות בשוק, במיוחד את מקסוס E-Deliver 9.

פיג'ו בוקסר

רכישה ואחזקה

פיג'ו בוקסר 2025 זמין לרכישה בסוכנות הרכב קפיטל מוטורס בתנאי מימון גמישים ונוחים יותר. הוא מגיע עם אחריות יצרן ל-5 שנים ויש לא מעט גדלים לבחור מהר מבחינת אורך וגובה. אם אתם מתלבטים בין הדגמים השונים הזמינים לרכישה בישראל ורוצים לקבל מידע נוסף על תנאי הרכישה אצלנו פשוט חייגו 3580* או הירשמו באתר ויועץ יחזור אליכם עם כל הפרטים.

מחפשים רכב חדש או יד שנייה?

מתלבטים? קבלו ייעוץ חינם מצוות המומחים שלנו.