פורד אקספלורר 2024 – מבחן דרכים

פורד אקספלורר החדשה

קיבלנו למבחן את הדגם היוקרתי ביותר עם הנעת 4X4, הספק של 400 כוח סוס ו-7 מקומות ישיבה. לקחנו אותו לסיבוב באזור השרון כדי לראות למי הוא מתאים, האם הוא מצדיק את המחיר ולמה לרכב יוקרתי כל כך יש לוגו של יצרנית עממית? בואו נכיר את פורד אקספלורר ST-street pack.

קטגוריה לא ממש תחרותית

ראשית, לפני שנתחיל בהיכרות עם אקספלורר החדש, חשוב להכיר את המתחרות בקטגוריה שלו: מאזדה CX90, טויוטה היילנדר ואינפיניטי QX60. כפי שניתן לראות, האקספלורר הוא האמריקאי היחיד בקטגוריה. זה אומר שהוא בנוי למטרה אחת בלבד – ללגום עשרות אלפי מייל (או קילומטרים אם תרצו) מבלי שיהיה צורך כמעט בתחזוקה. בשוק האמריקאי קטגוריית ה-SUV הגדולים עם 6 מקומות ישיבה היא פופולארית מאוד ולכן יש המון דגמים נוספים לבחור מהם. בישראל לעומת זאת, הקטגוריה הזו אינה פופולארית כל כך ובגלל זה יש רק 4 דגמים לבחירה, וביניהם – פורד אקספלורר 2024.

פורד אקספלורר החדשה

איכות נסיעה וחווית נהיגה

אי אפשר שלא להתרשם מהמידות של פורד אקספלורר החדש. ברגע שקיבלנו אותו היה מעט קושי לצאת מהחניון. הוא באורך 5.06 מטר, רוחב 2 מטר, 1.78 מטר גובהו ובסיס הגלגלים הינו 3 מטר. נפח תא המטען שלו, כאשר כל שורות המושבים בשימוש גדול יותר מרוב תאי המטען שיצא לנו לפגוש – 516 ליטרים. בקיפול שורת המושבים השלישית (בלחיצת כפתור) הוא גדל למקסימום של 1,357 ליטרים. אחרי שיצאנו אל כביש 5 לחצנו את דוושת התאוצה לרצפה והתגובה המהירה של תיבת ההילוכים מחקה לנו מהזיכרון את זה שמדובר ברכב במשקל עצמי של יותר מ-2.2 טון. פורד אקספלורר 2024 מצויד במנוע V6 טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטר המשודך לתיבת 10 הילוכים פלנטרית זריזה במיוחד. כל 400 הסוסים נכנסו לפעולה כשהמחוג של לוח המחוונים הדיגיטלי הצביע על 5,500 סיבובים לדקה. אחרי שהבנו שמדובר במכונה עוצמתית עם נתוני תאוצה מרשימים שיחררנו את הדוושה הימנית והפעלנו את בקרת השיוט האדפטיבית כדי להתרשם מתא הנוסעים.

פורד אקספלורר החדשה
הנסיעה בפורד אקספלורר 2024 מרגישה שקטה במיוחד ועם מושבים ענקיים כיאה לרכבים אמריקאיים זה עניין של דקות עד שהנוחות והנינוחות ישפיעו על הריכוז. כדי להתעורר מעט ירדנו מהאספלט לדרך עפר המקיפה את קיבוץ עין השלושה. עם מרווח גחון של 21 ס"מ והנעה כפולה חכמה לא היה צורך אפילו לשנות את מצב הנהיגה. היינו בטוחים שהאקספלורר יעבור שם בקלות.

פורד אקספלורר החדשה

עיצוב ואבזור

עצרנו בגן לאומי תל אפק כדי לצלם את פורד אקספלורר 2024 ולהתרשם מתא הנוסעים. חשוב לציין לטובה את איכות החומרים ואיכות ההרכבה שלו כי במשך שנים פורד חסכו בזה ודאגו שכל פלסטיק ברכב ירגיש קשה וזול. בשנים האחרונות הדגמים עברו שיפור וכך גם במקרה הזה. מדובר במושבי עור בעלי אחיזה גבוהה ליושבים מלפנים עם כיסאות קפטן בשורת המושבים השנייה. לכולם יש חימום ואוורור מובנה וכוונון חשמלי. למושב הנהג והנוסע יש גם עיסוי במושבים וזיכרונות. פורד אקספלורר ST מאובזר כמו רכב יוקרה וזה כולל כמובן גג שמש פנוראמי, הגה בכוונון חשמלי, בקרת אקלים בעלת 3 אזורים ומערכת שמע יוקרתית עם לא פחות מ-14 רמקולים. גרסת ה-ST של פורד אקספלורר 2024 היא המאובזרת ביותר מבין גרסאותיו.

פורד אקספלורר החדשה

הכי בטיחותי בקטגוריה?

למזלנו, חוץ מבקרת השיוט, לא יצא לנו להשתמש באף אחת ממערכות הבטיחות המתקדמות של פורד אקספלורר 2024. אך גם אם כן היה צורך, אין ספק שמדובר ב-SUV בטיחותי מאוד. הוא קיבל ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. תא הנוסעים מצויד ב-8 כריות אוויר ולנהג יש את כל העזרים הדרושים: חניה אוטומטית בלחיצת כפתור, היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב, מצלמות חניה היקפיות וחיישני חניה. מעבר לכך יש כמובן גם מערכות מקוריות של פורד: שמירה על מרכז הנתיב בעת שימוש בבקרת השיוט, סיוע אקטיבי לנהג בתמרוני חירום, מערכת למניעת תאונות משניות, מערכת ייצוב נגד רוחות צד, בקרת נגרר, מערכת MyKey להגבלת מהירות הנסיעה ועוצמת השמע.

פורד אקספלורר החדשה

חוות דעת פורד אקספלורר 2024

דברים שאהבנו

כמובן שמיותר לציין עד כמה אהבנו את חווית הנהיגה ואת האבזור של פורד אקספלורר 2024. אבל בהחלט התרשמנו מכך שחברה אמריקאית כמו פורד יכולה לתת נוקאאוט בכל מה שקשור לביצועים למתחרות שלה בקטגוריה. כל לחיצה על דוושת התאוצה העלתה חיוך מאוזן לאוזן. נהיגה במהירות גבוהה לא הפחידה אותנו בזכות הבלמים המשופרים ומערכות הבטיחות שיודעות להתערב בכל מצב חירום.

דברים שצריך לשפר

מאחר ומדובר ברכב גדול כל כך, תא הנוסעים השחור אכזב אותנו וגרם לתחושה קרירה בהרבה לעומת תא הנוסעים של מאזדה CX90. כמו כן, גם העיצוב החיצוני מזכיר לנו מדוע הלוגו שנמצא בחזית הוא של פורד ולא של לינקולן למשל (מותג היוקרה של פורד). העיצוב החיצוני דומה מאוד לזה של רכבי העבודה של המותג ואין בו שום דבר מקורי או מושך מלבד עצם היותו רכב גדול במיוחד.

פורד אקספלורר החדשה

סיכום

בסוף נסיעת המבחן, כשנסענו להחזיר את הרכב חשבנו שוב על המתחרות בקטגוריה. השוואת רכבים היא אינה פשוטה מכיוון שעל טעם וריח אין מה להתווכח. אבל אם לנסות להבין מי קהל היעד של פורד אקספלורר ST צריך לזכור איפה הוא מיוצר. אנשים הבוחרים ברכב אמריקאי עושים זאת מפני שזה מה שהם אוהבים. לכן, אם דעתנו תזלוג לכיוון ה-SUV של מאזדה או של אינפיניטי זה לא ישנה מכיוון שאלה רכבים יפניים. אז כן, חווית הנסיעה באקספלורר בהחלט מרשימה, תא המטען שלו עצום וכרכב משפחתי או שרד צנוע אפשר לומר שהוא מושלם. אבל אנחנו היינו מעדיפים לחזור הבייתה עם רכב בעיצוב יפה יותר.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו