עדיין משתלמת? סוזוקי סוויפט החדשה בישראל

סוזוקי סוויפט החדשה

סוזוקי סוויפט החדשה (MK4) הגיעה לישראל וכעת היא חסכונית יותר, חזקה יותר ובטיחותית יותר. העיצוב קיבל אופי ספורטיבי והיא ממשיכה את המורשת המפוארת של הדגם שהתחיל את דרכו אי שם בשנת 1985.

סוזוקי סוויפט החדשה
סוזוקי סוויפט החדשה עומדת באותה קטגוריה מול טויוטה יאריס, יונדאי i20, מאזדה 2, פיג'ו 208, סיאט איביזה, אופל קורסה ורנו קליאו

דור רביעי לגרסה הגלובלית

החל השיווק של הדור הרביעי של סוזוקי סוויפט בישראל. איך זה דור רביעי אם סוזוקי מייצרת את הסוויפט עוד משנת 1985? כי זה הדור הרביעי של הגרסה הגלובלית המחודשת שהדור הראשון שלה הוא משנת 2004. כל שלושת הדורות הראשונים זכו להצלחה רבה בישראל. רכבים רבים מהדור הראשון משמשים עד היום סטודנטים ועבור משפחות כרכב שני. מה שמעיד על האמינות והפופולאריות של הדגם בישראל. סוזוקי סוויפט החדשה עומדת באותה קטגוריה מול טויוטה יאריס, יונדאי i20, מאזדה 2, פיג'ו 208, סיאט איביזה, אופל קורסה ורנו קליאו. כעת סוזוקי סוויפט החדשה נמכרת רק בגרסה מיקרו היברידית (12V) ותיבת הילוכים ידנית או רציפה לבחירה.

סוזוקי סוויפט החדשה

המחיר של הגרסה הידנית מתחיל ב-113,900 שקלים. במבט חטוף קשה לזהות הבדל בינה לבין הדור השלישי בגלל שהצורה דומה. אבל למעשה הכל בעיצוב עבר חידוש ואין אף חלק שהוא זהה החל מהדלתות, דרך הפגושים ועד ליחידות התאורה החדשות שמזכירות לנו את יחידות התאורה של הדור השני.

כעת סוויפט החדשה מצוידת במנוע 3 צילינדרים חסכוני יותר בהספק של 82 כוח סוס

מנוע חסכוני וחזק יותר

מלבד העיצוב המלוטש והספורטיבי, לסוזוקי סוויפט יש גם מנוע חדש לחלוטין. בדור הקודם היה מנוע 1.2 ליטר בעל 4 צילינדרים בהספק של 83 כוח סוס. כעת סוויפט החדשה מצוידת במנוע 3 צילינדרים חסכוני יותר בהספק של 82 כוח סוס. למנוע משודכת מערכת הנעה חשמלית קטנה והביצועים שודרגו. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 11.9 שניות (לעומת 12.2 בדור הקודם) וצריכת הדלק הממוצעת בגרסה עם הגיר הרציף עומדת על 20.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בגרסה הידנית צריכת הדלק הינה 22.2 קילומטר לליטר. היעילות מהמנוע מתקבלת משיפור במערכת החשמלית. כעת סוזוקי סוויפט החדשה מבטיחה להיות חסכונית יותר ב-10% מהדור הקודם.

סוזוקי סוויפט החדשה
סוזוקי סוויפט החדשה שודרגה משמעותית גם בהיבט הבטיחות

אבזור בטיחותי

הדור השלישי של סוזוקי סוויפט קיבל 4 כוכבים מתוך 5 במבחן הריסוק האירופי. בעקבות כך, סוזוקי סוויפט החדשה שודרגה משמעותית גם בהיבט הבטיחות וחבילת הבטיחות שלה כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, בלימה אוטונומית למניעת התנגשות, התרעת עייפות נהג, אורות גבוהים אוטומטיים והקרנת תמרורים בלוח המחוונים. זאת בנוסף למערך של 6 כריות אוויר.

הוא גדל מ-7 ל-9 אינץ' וכעת הוא גם תומך באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטי

אבזור תא נוסעים

ראשית, חשוב לציין את מסך המולטימדיה החדש. הוא גדל מ-7 ל-9 אינץ' וכעת הוא גם תומך באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטי. כמו בדגם היוצא בקרת אקלים תקרר אתכם בחורף ותחמם בקיץ כסטנדרט. כמו כן יש חימום למושבים מלפנים והכניסה וההנעה היא ללא מפתח. מאחור החלונות מושחרים ויש אפשרות לצביעה דו גונית לרכב בתוספת תשלום.

המורשת של סוזוקי סוויפט

סוזוקי סוויפט החלה את דרכה אי שם בשנת 1985 כמכונית קומפקטית, זולה וחסכונית. לאור הצלחתה היא שימשה גם כפלטפורמה לדגמים נוספים כמו סוזוקי איגניס המוצלחת וסוזוקי ספלאש. בשנת 2003 הוצגה גם גרסה ספורטיבית שביפן נמכרה כסוזוקי סוויפט ספורט ובישראל שמה היה סוזוקי איגניס ספורט. היא נמכרה עם מנוע 1.5 ליטר ותיבת הילוכים ידנית. הדגם הפך לאהוב מאוד בקרב נהגים חובבים בזכות עלות תחזוקה נמוכה, היגוי מעולה ומשקל קל שאפשרו להנות איתה גם בנהיגת מסלול. בשנת 2004 הוצגה סוזוקי סוויפט בגרסה הגלובלית בדור ראשון עם עיצוב ספורטיבי ותא נוסעים מרווח. היא הפכה להצלחה בישראל ועד היום ניתן לרכוש אותה מיד שניה. הייצור של הדור השני החל בשנת 2010 וגם הוא היה לרב מכר בישראל. בדור השני היא הציעה לראשונה מנוע 1.25 ליטר משודך לתיבת הילוכים ידנית כגרסה הבסיסית ביותר ומנוע זהה לגרסה האוטומטית בעלת 4 הילוכים. הדור השלישי זאת נקודת המפנה בה סוזוקי סוויפט הפכה גם להיברידית (מיקרו היברידי) בסיוע מנוע חשמלי 12V להפחתה בפליטת המזהמים ולחיסכון בדלק. סוזוקי סוויפט החדשה נחתה כאן לאחרונה (אמצע 2024) עם מנוע חדש בעל 3 צילינדרים ואותה מערכת הנעה חשמלית ששיפרו את החיסכון בדלק ואת הביצועים.

סוזוקי סוויפט החלה את דרכה אי שם בשנת 1985 כמכונית קומפקטית, זולה וחסכונית

 

 

חוות דעת

סוזוקי סוויפט זאת אחת ממכוניות הסופר מיני הנמכרות ביותר בישראל בכל הזמנים. עם האמינות שלה אי אפשר להתווכח בגלל שעד היום ניתן לראות דורות ישנים שלה נעים בכבישי ישראל והן לא ממהרות להיעלם במיוחד אם גם נספור את הדגמים שמבוססים עליה כמו סוזוקי איגניס וסוזוקי ספלאש. היא משלבת את השילוש הקדוש עבור מרבית הנהגים בישראל: חיסכון בדלק, אמינות ועלויות תחזוקה נמוכות. סוזוקי סוויפט החדשה ממשיכה את המורשת של הדורות הקודמים ורק משפרת אותם כדי להתאים את עצמה לסטנדרטים החדשים בשנת 2024 וזה כולל את העיצוב המעודכן, אבזור תא הנוסעים וחבילת בטיחות מורחבת. אין ספק שמדובר ברכב שתפור בול עבור קהל נהגים מאוד רחב בישראל. העניין היחיד שקשה לנו לראות בסוזוקי סוויפט החדשה (ושל כל רכב סופר מיני בקטגוריה שלה) זה המחיר. המחיר עלה בשנים האחרונות באופן משמעותי ואנחנו בספק אם זה מחיר הוגן עבור רכב קומפקטי. אבל אם להשוות לדגמים נוספים בקטגוריה מדובר במחיר יחסית אטרקטיבי במיוחד אם להתחשב בצריכת הדלק שלה שהיא מהנמוכות בקטגוריה.

היא משלבת את השילוש הקדוש עבור מרבית הנהגים בישראל: חיסכון בדלק, אמינות ועלויות תחזוקה נמוכות

תנאי רכישה

עליית מחירי הרכבים החדשים בישראל משפיעה גם על האופן שבוא הנהגים הישראלים מעדיפים לקנות את הרכבים החדשים שלהם. לשם כך יש מגוון פתרונות ומסלולי רכישה שיקלו עליכם ברכישת הרכב הבא שלכם. בקפיטל מוטורס אתם יכולים לרכוש את סוזוקי סוויפט החדשה ללא תשלום מקדמה בהחזר חודשי החל מ-1,429 ₪ לחודש למשך 36 חודשים. ככה בעצם לא תצטרכו להשתמש בחסכונות שלכם או לקחת הלוואה מהבנק לרכישת הרכב. תנאי הרכישה בקפיטל מוטורס גמישים ואתם יכולים להתאים אותם לפי העדפה האישית שלכם. כמו כן, אנחנו מציעים לעשות אצלנו טרייד-אין על הרכב הישן שלכם ובכך להפחית את סכום ההחזר החודשי לפי הערך של הרכב שלכם. למידע נוסף חייגו 3580*