החל שיווק מכונית GAC, החשמלית הסינית הראשונה בישראל

מכונית GAC

מכונית סינית חשמלית חדשה בישראל: 'אוריון מוביליטי', חברת הבת של יבואנית הרכב 'יוניון מוטורס' החלה בשיווק מכונית GAC. טווח הנסיעה החשמלי בין הטובים שיש עם 309 ק"מ.

שיווק דגם הרכב החשמלי הראשון של חברת GAC הסינית בישראל מסמן את רנסנס המכוניות הסיניות שאמורות להציף את כבישי הארץ בקרוב, רבות מתוכן יהיו חשמליות. 

החברה הסינית היא הראשונה שמגיעה לישראל ומציעה דגם רכב סיני חשמלי אשר ישווק תחת חברת בת חדשה בשם 'אוריון מובילטי. למרות שחברת GAC אינה מוכרת לקהל הישראלי, מדובר ביצרנית הרכב החמישית בגודלה בסין עם ייצור סדרתי של 2.3 מיליון כלי רכב.

נכון להיום היא מתחרה עם הקולגה הסינית השנייה שמשווקת בארץ את דגם הרכב החשמלי MG. דגם ה- GAC דומה במימדים ל- MG. כאמור, שתי יצרניות הרכב הסיניות הן רק הסנונית הראשונה בכניסתן הצפויה של מספר יצרניות רכב סיניות לישראל כאשר מכון המחקר 'ג'י. די פאואר' דירג את חברת GAC כיצרנית רכב מהמובילות בשוק.

שינוי זה בא בעקבות ההקלות שניתנו על ידי משרד התחבורה ליבוא כלי רכב מסין, גם אם אינם מחזיקים בתקן האירופאי המלא, מה שמאפשר להם כעת להתחרות בשוק מכוניות בשוק רכבי החשמל העממיים אל מול יצרניות רכב מוכרות יותר. 

ישראל תהיה אחת המדינות הראשונות מחוץ לסין שאליה יגיעו רכבים חשמליים מהמזרח. הסיבה לכך היא טווחי הנסיעה המצומצמים במדינה הקטנה שלנו שמאפשרים לחברות הסיניות לבצע בדיקה "בטוחה" על שוק צרכני שמכירות רכבי החשמל בו רק הולכות וגדלות.

אולם התצוגה של המותג נפתח לאחרונה ומציע שני מרכזי שירות נוספים בתל אביב וחיפה וככל הנראה גם יתפרס לאחר מכן לערים נוספות. 

GAC GE3

 

דגם הרכב GE3

ה- GE3 שמוצע בישראל כדגם ההשקה של החברה, מקוטלג תחת המטריה של רכבי הקרוסאובר עם רכב שטח כביש חשמלי שמאפשר (חוץ מטווח הנסיעה הנאה שעומד על 309 ק"מ) חיסכון של עד 80% מעלות האנרגיה של הרכב בהשוואה לרכב ממונע רגיל.

מדובר לכל הדעות בקרוסאובר עממי אך רמת האבזור הגבוהה שמגיעה איתו הוא גם מהווה אלטרנטיבה מצוינת אל מול מתחריו בעלי ההנעה החשמלית. בנוסף לכך, ה- GE3 מביא איתו את חבילת Power Pack שכוללת תקופת התנסות, התחייבות החברה לקבל את הרכב בעסקת טרייד-אין עתידית, אפשרות להארכת ביטוח הסוללה לאחר שמונה שנים וחבילת טיפולי רכב. 

סוללה חשמלית: להבדיל מסוללות החשמל המצויות ברכבים רבים וטובים ממונעי סוללה חשמלית, כאן ייצרה החברה הסינית סוללת ליתיום – יון גדולה שמספקת קיבולת שנחשבת לאחת מהגבוהות בשוק החשמליות. מדובר על הספק של 54.75 קוט"ש כאשר הטעינה מבוצעת באמצעות טעינת AC.

החיסרון היחיד כאן הוא שלא ניתן לבצע טעינה מהירה ברכב אלא רק טעינה איטית שמצריכה זמן המתנה של מעל ל- 8 שעות טעינה באמצעות מטען KW6.9. זמן אחריות הסוללה הוא שמונה שנים או עד 150,000 ק"מ. 

הספק מנוע: מערכת ההנעה החשמלית מספקת 177 כ"ס עם מומנט מרבי של 29.5 קג"מ. בדגם זה נתוני התאוצה מספקים מהירות בזמן של 8.6 שניות ממצב עמידה ל- 100 קמ"ש.  

רמת גימור: חברת GAC משווקת את ה- GE3 תחת רמת גימור אחת בלבד אולם מדובר ברמת גימור שנחשבת לאיכותית וכוללת: בקרת אקלים עם פתחי אוורור אחוריים, חישובקי סגסוגת בגודל 18 אינצ', משטח טעינה אלחוטי, דיבורית BT, מסך מולטימדיה בגודל 8 אינצ', חלון גג חשמלי, מראה מרכזית מתכהה, תאורת LED מלאה, חימום מושבים, חיישני גשם, מפתח חכם, מושבי עור, מצלמת 360, בקרת שיוט ועוד. 

עיצוב חיצוני: GE3 הוא בעל נראות חיצונית נאה, פרקטית ואלגנטית אך חסר במאפיינים שמייחדים אותו אל מול שאר יצרניות הרכב. קדמת הרכב כוללת פנסי חזית זוויתיים בצורת משולש כלפי מטה שעטופים בתאורת יום. בדגם זה גם הושמו גלגלי מישלן 18 אינצ'. גג שמש חשמלי, אנטנת 'כריש' ומראות צד מתקפלות אוטומטית בשילוב פנסי איתות.  

מידות הרכב כוללות אורך של 4.33 ס"מ, רוחב 1.82 ס"מ, גובה 1.64 ס"מ ומרווח סרנים של 2.56 ס"מ. תא המטען בעל קיבולת של 370 ליטר וכולל בתוכו שקע W 12. 

עיצוב פנים: אבזור הרכב מספק כמה וכמה יתרונות עבור רוכשי הרכב כמו מושבי העור הסינטטי. ליושבים מאחור קיים מרווח רגליים סביר והוא מאפשר גם הורדה של משענת יד הכוללת אפשרות להנחת כוסות ואפשרות טעינה עם שקע V5. 

מכונית GAC

הדשבורד הקדמי עטוף בחלקו בעור סינטטי וכולל מעטפת ברונזה סביב מסך המולטימדיה המרכזי שכולל ממשק משתמש בעברית, משטח טעינה אלחוטי בתחתיתו. על גבי ההגה קיימת שליטה עם שלושה מצבים: מצב 'ספורט', 'רגיל' ו- 'נוחות'.

מחיר דגם הרכב החדש הוא 139 אלף שקלים וכולל בתוכו עמדת טעינה ביתית שניתנת על ידי החברה וכבל טעינה, חמש שנות אחריות על המכונית ושמונה שנים אחריות על סוללת החשמל. בעתיד צפויים להגיע דגמים חשמליים נוספים כדוגמת ה'איון', מכונית סדאן משפחתית גדולה של יצרן הרכב הסיני שיוכל לספק טווחי נסיעה גדולים יותר. 

 

יצרניות רכב סיניות נוספות בדרך לישראל

רכבי החברה יתווספו לנבחרת הרכבים הסיניים שאמורים לשטוף את ישראל בשנה הקרובה. מדובר על מגמה שמובילה אותה ממשלת סין שמאפשרת כעת הוצאה של חברות פרטיות מתחום הרכב לשיווק עולמי. 

המכוניות הצפויות להגיע לישראל הן U7 ION של חברת AIWAYS, רכב מיניוואן משפחתי חשמלי הכולל 12 מסכי מגע ששולטים על פונקציות שונות ברכב. Geometry, רכב חשמלי של חברת ג'ילי הסינית עם שתי סוללות חשמליות בעלות טווח נסיעה של 410 ק"מ. דגם ET של יצרנית הרכב NIO, בעל עיצוב ספורטיבי עם תאוצת מנוע שמגיעה ל- 240 קמ"ש ועוד.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך