לראשונה בתולדות סקודה: גרסה היברידית נטענת לסופרב

סקודה סופרב היברידית

בסקודה החליטו להכניס גרסת פלאג-אין היברידית שמגיעה לטווח נסיעה של 55 ק"מ. היא תשווק בארץ בסוף השנה במרכב סטיישן עם שני מנועים לבחירה.

לאחרונה הציגו בסקודה את גרסת הסופרב המחודשת שלהם שכוללת חידוש היברידי עם מנוע חסכוני וידידותי יותר לטעינה משקע חשמלי (פלאג-אין).

המרכב מגיע בגרסת בנזין 1.4 ליטר טורבו TSI וכל 156 כ"ס שהיא מספקת מקבלים את תמיכתם מהמנוע החשמלי שמספק בסך הכל לסופרב הספק מרבי של 218 כ"ס עם 40 קג"מ.

עיצוב ואבזור

סקודה סופרב היברידית התחדשה בגריל קדמי עם תוספות כרום ופגוש מוארך יותר בכ- 8 מ"מ.

לעומת סמלי המותג שהוטבעו בעבר על דגמים אחרים, כאן הוסיפו את הכיתוב 'סקודה' על גבי דלת תא המטען שמלווה בפס כרום חדש.

כל יחידות התאורה עוצבו בצורה צרה יותר בחזית הרכב ומשווים לה מראה מודרני יותר. בסיס הגלגלים נותר די דומה לגרסה הקודמת כאשר חישוקי הרכב עוצבו מחדש בגודל של 18 ו- 19 אינץ'.

זה רק הגיוני שבגרסה ההיברידית גודל תא המטען נפגע מעט לעומת גרסאות קודמות בשל מיקום הסוללה שנמצאת מתחת למושב האחורי. היא מקטינה את נפח תא המטען מ- 625 ל- 485 ליטרים בלבד.

משטח טעינה אלחוטי לנייד שהוסף כאן רק משפר את עיצוב תא הנוסעים החדש שמקבל גם ריפודים חדשים כבר בגרסת הבסיס. את תא המטען חילקו באזור מסוים לאחסון פריטים קטנים ובכך מקלים על הנהג בחלוקה נכונה של פריטים שונים.  

סקודה סופרב היברידית

 

סקודה סופרב היברידית: יתרונות

טווח הנסיעה שמציעה סקודה סופרב היברידית בגרסתה זו עומד על 55 ק"מ לאחר הטענת סוללה באמצעות עמדה ביתית במשך 3.5 שעות. הסוללה מגיעה בנפח של 13 קוט"ש.

בגרסת הפלג-אין ההיברידית ניתן לקבל מערכת שכוללת בתוכה צליל התרעה לרוכבי אופניים והולכי רגל כאשר הרכב נמצא במצב חשמלי.

עוד תוספות שניתן למצוא: לוח מחוונים וירטואלי הכולל אפליקציה לקביעת זמני הטעינה, הפעלת מיזוג הרכב בטרם הכניסה לרכב ומערכת חניה עם נגרר.  

סקודה סופרב היברידית: חידושים טכנולוגיים

פינוק חמוד מבית סקודה הוא שבעת כניסה או יציאה מהרכב חלק מגופי התאורה פונים לצדדים ומקלים על התמצאות הנהג במרחב.

בנוסף לכך הוטמעה בקרת שיט אדפטיבית שעברה עדכון וכעת מסוגלת לספק מידע על המהירות המותרת בכביש שמבוססת על קריאת התמרורים בצד הדרך או מתוך מערכת הניווט.

מערכת לניטור 'שטחים מתים' עברה שדרוג נוסף והגדילה את טווח הזיהוי שלה מ-20 ל-70 מטר טווח.

פיתוח נוסף נעשה גם במערכת החניה שמסוגלת באופן אוטונומי להסית את הרכב לשולי הכביש במקרי חירום גם בכביש מרובה נתיבים.

בנוסף נעשה שיפור במגבר בלם חדש על מנת לתת מענה עם עצמת בלימה טובה יותר.

2 תוספות בטיחות נוספות:

בנוסף לעדכוני גרסאות שנוספו לה, גם בתחום הבטיחות החליטה היצרנית הצ'כית להוסיף שתי מערכות נוספות:

מערכת תאורה מסוג LED מטריקס עם תאורה נפרדת שאמורה למנוע סנוור נהגים בכיוון הנגדי.

מערכת נוספת היא בקרה לניטור קרבה מסוכנת לעצמים בעת שימוש עם נגרר שמצוידת בארבע מצלמות היקפיות שמאפשרות כיסוי של 360 מעלות סביב הרכב.

הגרסה ההיברידית אמורה להיות משווקת בישראל לקראת סוף שנת 2019.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך