סקודה קודיאק 2024 : כל מה שיש לסקודה להציע לכם

סקודה קודיאק 2024

במחיר שמתחיל ב-214,990 שקלים, החל השיווק של סקודה קודיאק החדשה בישראל. בשלב הראשון היא תשווק רק ברמת גימור אחת אבל עם 3 מנועים לבחירה. סקודה קודיאק 2024 לא מגיעה אלינו בגרסה היברידית כמו באירופה אבל גם גרסאות הבנזין והדיזל מבטיחות להיות חסכוניות יותר.

סקודה קודיאק החדשה

סקודה קודיאק היא מכונית פנאי-שטח (SUV) בגודל בינוני, הנמכרת ביותר של מותג סקודה. היא מאפשרת לבחור בגרסה בעלת 3 שורות, משמע 7 מושבים, והיא בעלת נוכחות מרשימה. היא משתמשת בפלטפורמה של קבוצת פולקסווגן (MQB) והיא חולקת את אותם המכלולים עם פולקסווגן טיגואן אולספייס וסיאט טרקו. הדור הראשון של סקודה קודיאק זכה להצלחה רבה ברחבי העולם וכן גם בישראל. נמכרו בסך הכל כ-850 אלף יחידות מאז ההשקה שלה בשנת 2016. זה רכב הפנאי הראשון של סקודה אחרי סקודה יטי שכבר אינה משווקת.

סקודה קודיאק פלאג אין
סקודה קודיאק פלאג אין

פלטפורמה חדשה

עכשיו סקודה קודיאק 2024 בנויה על הפלטפורמה החדשה – MQB Evo כאשר הייחודיות של הפלטפורמה הזאת היא לספק גם גרסאות עם מערכת פלאג-אין היבריד. בשלב זה לא תגיעה גרסה עם מערכת כזו לישראל ואנחנו נצטרך להסתפק בגרסאות המיילד היבריד (מיקרו היברידי) משולבות עם מנוע טורבו בנזין. מידות הרכב גדלו במעט וכעת האורך הכולל של סקודה קודיאק 2024 הינו 4.75 מטר, רוחב 1.86 מטר, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.79 מטר. גדילה של 6 ס"מ באורך, לעומת הדור הקודם, מספקת תוספת משמעותית לתא המטען כאשר כל 7 המושבים בשימוש: 340 ליטרים במקום 277.

סקודה קודיאק 7 מושבים
סקודה קודיאק 7 מושבים

פרקטית

שימושיות היא בראש סדר העדיפויות של מהנדסי סקודה ובמיוחד כשמדובר ב-SUV המשפחתי הגדול שלהם. בדגם החדש, יש יותר תאי אחסון, תוספת של שקעי USB-C, מרווח עבור הנוסעים ורמת ייצור וחומרים גבוהה מאוד כדי שתא הנוסעים יוכל לעמוד בכל אתגר שיש למשפחה, ובעיקר לילדים, להציע לה. כמו כן יש גם שדרוגים טכנולוגיים כדי לספק חווית נסיעה מושלמת כמו בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, תאורת אווירה ייחודית ועוד.

סקודה קודיאק החדשה
סקודה קודיאק החדשה

מאובזרת

מול הנהג ניצב לוח מחוונים דיגיטלי מבית פולקסווגן בעל גרפיקה חדשה ותצוגה ברזולוציה גבוהה במיוחד. מעל לוח המחוונים יש תצוגה עילית וירטואלית עם נתונים בסיסיים לשימוש הנהג כמו מהירות נסיעה המשתקפים על השמשה. מערכת המולטימדיה החדשה הינה בגודל 12.9 אינץ' ומתחתיה החוגות החכמות שכבר ראינו בדגמים החדשים של קופרה. חוגות אלה מאפשרות לשלוט על הטמפרטורה של בקרת האקלים, חימום ואוורור המושבים ופונקציות נוספות בהתאמה אישית. מתחת למסך המולטימדיה והחוגות יש משטח טעינה אלחוטי המספק טעינה מהירה ל-2 טלפונים במקביל.

סקודה קודיאק החדשה
סקודה קודיאק החדשה

מנועים

סקודה קודיאק 2024 ישווק תחילה בישראל רק מנועי בנזין ודיזל.

בנזין

מנוע הבנזין הינו בנפח 1.5 ליטר ועם מגדש טורבו בטכנולוגיית TSI כפי שהיה גם בדור הראשון. למנוע יש מנוע עזר חשמלי של 48V כדי לחסוך מעט בצריכת הדלק ובפליטת מזהמים. הספק המנוע נשאר על 150 כוח סוס והוא מניע את הגלגלים הקדמיים בלבד. גרסת הפלאג-אין משתמשת באותו מנוע אך מסופקת רק בגרסת 5 מושבים ולכן היבואן הרשמי בישראל (צ'מפיון מוטורס) בחר שלא לייבא אותה ארצה.

דיזל

מנוע הדיזל הינו בנפח 2.0 ליטר בטכנולוגיית TDI וניתן יהיה לבחור אותו עם הנעה כפולה או הנעה קדמית. בגרסת ההנעה הכפולה (4X4) הוא מספק 190 כוח סוס מרביים. בגרסת ההנעה הקדמית הוא מספק את אותו הכוח כמו מנוע הבנזין – 150 כוח סוס.

סקודה קודיאק החדשה
סקודה קודיאק החדשה

ביצועים

קודיאק 1.5 TSI 2X4

מנוע ה-1.5 ליטר בנוי מ-4 צילנדרים, טורבו ומנוע עזר חשמלי. ההספק המרבי שלו עומד על 150 כוח סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות. המומנט המרבי הינו 25.5 קג"מ והמהירות המרבית הינה 207 קמ"ש. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מסוג DSG בעלת 7 הילוכים. לפי נתוני יצרן, צריכת הדלק המשולבת של סקודה קודיאק 2024 בגרסה זו הינה 16.4 ק"מ לליטר.

 

קודיאק 2.0 TDI 2X4

גם מנוע הדיזל בנפח 2.0 ליטר מצויד במגדש טורבו. הוא מספק 150 כ"ס ו-36.7 קג"מ. הוא משודך לתיבה רובוטית מסוג DSG עם 7 הילוכים והתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות. צריכת הדלק הממוצעת של גרסה זו על פי נתוני יצרן הינה 18.2 ק"מ לליטר.

 

קודיאק 2.0 TDI 4X4

גרסת ה-4 על 4 מקבלת את אותו מנוע דיזל אבל בגרסה משודרגת אשר מייצרת הספק של 193 כוח סוס ומומנט של 40.8 קג"מ. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8 שניות והמהירות המרבית מסתכמת ב-217 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת הינה 15.9 ק"מ לליטר לפי נתוני יצרן.

 

חוות דעת

סקודה קודיאק 2024 שודרגה בכל מה שנוגע למרכב, לעיצוב ותא הנוסעים. היא מציעה אפילו יותר שימושיות מבעבר והיא צפויה להמשיך להוביל בקטגוריה שלה. בעיקר בזכות גרסת הפלאג אין שתהיה כנראה מאוד פופולארית באירופה. לישראל אנחנו מקבלים רק את גרסאות הדיזל והבנזין ובזה גם טמון החיסרון שלה: מנוע חלשים ומעט מיושנים ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה. אבל עצם זה שהיא מגיעה בגרסאות 4X4 ו-7 מושבים בנוסף לאיכות תא נוסעים מוקפד ושימושי מאוד – קשה למתחרות שלה בסגמנט לעמוד מולה כאשר המחיר לגרסה הבכירה עם הנעת 4X4 ו-7 מושבים הינו כ-270 אלף שקלים. לצורך השוואה, גרסה דומה של קיה סורנטו 2024 מתחילה ב-275 אלף שקלים והיא בהנעה קדמית בלבד.

סקודה קודיאק 2024 במימון

אם אתם מעוניינים לרכוש סקודה קודיאק 2024 במימון, קפיטל מוטורס מציעה את התנאים הנוחים ביותר. ככה תוכלו להתחדש ברכב שאתם רוצים, וצריכים, מבלי לדאוג למחיר. למידע נוסף על תנאי הרכישה חייגו 3580* או לחצו כאן.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך