נחשפה הגרסה החדשה של סיאט לאון פלאג אין עם מנוע 1.5 ליטר יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 204 כוח סוס וטווח נסיעה חשמלי של עד 100 ק"מ בין טעינות.
עדכון תא נוסעים בנוסח קופרה
סיאט לאון החדשה לא עודכנה בעיצוב החיצוני שלה מלבד האפשרות לשדרג לפנסי חזית מסוג מטריקס לד. בתוך תא הנוסעים היא עברה שדרוג משמעותי ולקחה לעצמה מכלולים של לאון קופרה. כידוע קופרה זאת חברת בת של מותג סיאט בניחוח ספורטיבי וטכנולוגי יותר. כעת סביבת הנהג של סיאט לאון פלאג אין שודרגה עם מסך ללוח המחוונים בגודל 10.2 אינץ'. מסך המולטימדיה המרכזי שהיה עד עכשיו בגודל 8.4 אינץ' כסטנדרט גדל ל-10.4 אינץ'. אבל ניתן גם להגדיל את המסך ל-12.9 אינץ'. לא רק הגודל של המסכים התעדכן, גם מערכת ההפעלה עברה עדכון מקיף והיא כוללת תצוגה גרפית משופרת, עדכוני OTA, אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי, אפליקציה לטלפון הנייד לשליטה על פונקציות שונות ברכב מרחוק ועוד. גם משטח הטעינה האלחוטית לטלפון שופר לביצועי טעינה מהירים יותר.
גרסאות
עד עכשיו ניתן היה לרכוש את סיאט לאון בגרסה מוזלת המצוידת במנוע טורבו בנזין 1.0 ליטר בהספק של 110 כוח סוס. במקומו יש מנוע 1.5 ליטר רגיל, מנוע 1.5 ליטר מיקרו-היברידי, מנוע 2.0 ליטר דיזל ומנוע 1.5 ליטר פלאג אין היבריד.
1.5 ליטר
לגרסת ה-1.5 ליטר טורבו בנזין יש שתי אפשרויות בחירה – עם מנוע עזר חשמלי או בלי. ללא מנוע העזר ההספק המרבי עומד על 115 כוח סוס ו-22.4 קג"מ. הגרסה הזאת תימכר רק עם תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 מהירויות. בגרסה המיקרו היברידית מנוע ה-1.5 ליטר טורבו בנזין מייצר הספק של 150 כוח סוס בסיוע מנוע חשמלי בהספק של 48V. גרסה זו נקראת eTSI ואותה תוכלו לקנות רק עם גיר אוטומטי-רובוטי כפול מצמדים בעל 7 הילוכים המוכר של פולקסווגן.
TDI
למעוניינים בהנעת דיזל, לא שכחו אתכם. גרסת הדיזל מונעת על ידי מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר. מנוע ה-TDI מייצר הספק של 115 כוח סוס ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.6 שניות.
סיאט לאון פלאג אין
סיאט לאון לא תשווק יותר עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר. במקומו תהיה סיאט לאון פלאג אין עם מנוע 1.5 ליטר משודך למנוע חשמלי בהספק של 204 כוח סוס. את המנוע החשמלי מזינה סוללה בקיבולת של 19.7 קילוואט. סוללה זו גדולה באופן משמעותי מזו שראינו בדור הקודם ויחד עם זאת טווח הנסיעה המרבי על חשמל בלבד נוגע ב-100 ק"מ. את הסוללה של סיאט לאון פלאג אין ניתן להטעין משקע ביתי בעוצמה של 11KW או בעמדת טעינה מהירה במהירות של 50KW.
סיאט לאון האחרונה?
קבוצת פולקסווגן הודיעה כי סיאט לא תציג יותר דגמי רכב חדשים. המשמעות היא שברגע שהדגמים הנוכחיים של סיאט (כמו סיאט איביזה והארונה) יסיימו את מחזור חייהם, לא יהיו להם מחליפים. במקום סיאט, קבוצת פולקסווגן תתמקד בקופרה, שהייתה בעבר גרסת הביצועים של סיאט והפכה בשנים האחרונות למותג עצמאי. קופרה נחשבת רווחית יותר מסיאט ובעלת תדמית יוקרתית יותר, ולכן פולקסווגן רואה בה פוטנציאל גדול יותר. סיאט תמשיך להתקיים כנראה תחת שירותי תחבורה עירוניים, אך היא תפסיק להיות יצרנית רכב כפי שהכרנו אותה.
הסיבות להחלטה:
• סיאט הייתה מפסידה במשך שנים רבות.
• קופרה רווחית יותר ובעלת תדמית יוקרתית יותר.
• פולקסווגן רוצה להתמקד במותגים חזקים ורווחיים.
המשמעות עבור צרכנים:
• לא יהיו דגמי סיאט חדשים בעתיד.
• דגמי סיאט קיימים ימשיכו לקבל שירות ותמיכה.
• קופרה תציע מגוון רחב יותר של דגמים בעתיד.
קופרה לאון – המחליפה
מאחר וייתכן וזאת סיאט לאון האחרונה, כדי להכיר את המחליפה העתידית שלה – קופרה לאון. תא הנוסעים של הקופרה לאון 2024 נותן דגש על איכות וטכנולוגיה. מושבי הספורט נוחים ומחזיקים היטב, וחומרי הריפוד נראים יוקרתיים. ההגה קטן ומתחבר היטב לידיים, והלוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' קל לשימוש ומוצג בצורה ברורה. מערכת המולטימדיה המרכזית בגודל 10 אינץ' מגיעה עם Apple CarPlay ו-Android Auto, ומאפשרת שליטה נוחה בטלפון הנייד, במערכת הניווט ובמגוון פונקציות נוספות. קופרה לאון 2024 זמינה בשתי גרסאות עיקריות:
• 1.5 ליטר: גרסה זו מצוידת במנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר המפיק 150 כוחות סוס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ. היא משלבת ביצועים נאים עם צריכת דלק חסכונית יחסית.
• VZ: גרסת ה-VZ הספורטיבית יותר מצוידת במנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר המפיק 300 כוחות סוס ומומנט מרבי של 40.0 קג"מ. היא מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5 שניות בלבד.
הקופרה לאון 2024 היא מכונית ספורטיבית סופר-מיני מרשימה המציעה עיצוב אטרקטיבי, תא נוסעים איכותי, מנוע חזק ומגוון רחב של טכנולוגיות מתקדמות. היא מהווה בחירה מצוינת עבור נהגים המחפשים רכב ספורטיבי, מהנה לנהיגה ופונקציונלי.
מה אנחנו חושבים על סיאט לאון פלאג אין
סיאט היא מותג שנרכש על ידי קונצרן פולקסווגן הגרמני יחד עם חטיבת המרוצים שלה קופרה. לאחר השקת מותג קופרה הגיעה החלטה לבטל בעתיד את סיאט ולהתמקד רק ברכבי קופרה. סיאט לאון פלאג אין החדשה מציעה חיסכון מטורף בדלק לצד טכנולוגיות מתקדמות. האפשרות לנהוג בכוח החשמל בלבד עד ל-100 ק"מ שמה את סיאט לאון פלאג אין בחזית טכנולוגיות ההנעה בעולם הרכב. יחד עם זאת, החידוש של הדגם לא נגע בעיצוב החיצוני וגם בתא הנוסעים השדרוג כמעט ולא מורגש. מחיר סיאט לאון פלאג-אין צפוי להיות כ-180 אלף שקלים. כאשר המחיר של סיאט לאון FR עם מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר הינו 165,900 שקלים. זהו רכב בעל חווית נהיגה איכותית המבוסס על הפלטפורמה של פולקסווגן גולף שכבר כמעט ונעלמה מכבישי ישראל בגלל המחיר המשתלם יותר של סיאט לאון.