נהיגה בטוחה: כך אפשר להציל חיים

נהיגה בטוחה: להציל חיים

נפתח בעובדה – הקטל בדרכים גובה פי כמה וכמה קורבנות יותר משגובה הטרור הפוקד אותנו. הגורמים לתאונות עם נפגעים, רבים. בראש וראשונה הגורם האנושי. את מרבית התאונות ניתן למנוע על ידי התנהלות זהירה שהיא הגורם המרכזי שמגדיר נהיגה בטוחה.

אבל יש גורם נוסף שגם עשוי למנוע תאונות ויותר מכך, מהווה גורם מכריע בשמירה על יושבי הרכב כאשר תאונה מתרחשת – תקינות הרכב ואיכותו. במאמר מוסגר נבין כי רכב תקין ומטופל יחסוך לכם המון בהוצאות הרכב, תוכלו לקרוא על זה בהרחבה במדריך המלא.

רכב ישן עלול להתגלות כ'פצצת זמן'

מצב הרכב, המערכות המורכבות בו ואיכותו יכולים לעשות הבדל בין חיים למוות. אם בעבר מנגנון הביטחון המרכזי של הרכב היה חגורת הבטיחות, הרי שבשנים האחרונות תפיסת הבטיחות בעולם הרכב ביצעה קפיצת מדרגה.

לצד חגורות בטיחות, הסטנדרט הנוכחי כולל כריות אוויר, מערכות ניתור ובקרה והגנה מרחבית שמתקבלת מתכנון חכם של השלדה, שאמור לספק מעטפת הגנה נוספת. גם מערכות הבלימה המודרניות הרבה יותר מתקדמות ומרחק הבלימה מרגע התגובה הראשונית של הנהג מאוד התקצר.

הערכות מדברות על כך ששדרוגי הבטיחות שהוזכרו לעיל מצילים ממוות ומפגיעה קשה ונכות, בכל שנה, מאות אלפי נהגים ונוסעים ברחבי העולם.

נהיגה בטוחה: תאונת דרכים
תאונת דרכים

הבעיה היא שככל שהמערכות מתקדמות יותר וכוללות יותר רכיבים ממוחשבים ואלקטרוניים, כך סכנת הבלאי עולה. פתרון ראשון קשור לאחזקה – טיפולים שוטפים במוסך מורשה, הקפדה על לחץ אוויר בצמיגים, הכנת הרכב לחורף וכו'. אבל יש צד נוסף במשוואה.

איך שלא תסובבו את זה רכב צובר בלאי. במדינות מתקדמות כמו יפן לא תמצאו רכבים בני למעלה מעשר שנים על הכביש. מומחים טוענים כי באופן אידיאל, כאשר בטיחות הנהג והנוסעים עומדת על הפרק, כדאי להחליף רכב אחרי 5 שנים על הכביש.

בשלב הזה אתם בטח חושבים לעצמכם: "יופי, איך בדיוק אני אחליף רכב חדש כל 5 שנים? מאיפה, בדיוק, אני אביא את הכסף?"

רכב חדש במימון מלא

רכב חדש במימון מלא

התהייה בהחלט במקום. מאחר שרכב הוא מוצר שמאבד מהר מאוד מערכו, ורכב שרכשנו לפני 5 שנים בעלות של 100,000 ש"ח יימכר היום בשליש המחיר, מדובר בשאלה לא טריוויאלית. לשלם שישים או שמונים אלף ש"ח עבור רכב חדש כל 5 שנים זה לא דבר של מה בכך.

במציאות הישראלית רק מעטים יכולים להרשות לעצמם הוצאה כזו בלי למצמץ. החדשות הטובות הן שהיום אפשר להתקדם לרכב חדש בלי להוציא שקל מהכיס אודות לתוכנית רכב חדש במימון מלא.

באמצעות תכניות המימון של 'קפיטל מוטורס' כמעט כל אחד יכול להרשות לעצמו לנהוג ברכב חדש, לשלם עליו במשך 3 שנים ב-36 תשלומים נוחים, וליהנות מחוויית נהיגה בטוחה באמת.

 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך