עם שם בעל משקל היסטורי, מערכת הנעה היברידית מתקדמת, מרחב פנימי מושקע ויוקרתי, עיצוב שקשה
להישאר אדישים אליו, ושאיפות גבוהות (מאוד) –קבלו את רנו ראפאל, שהושק לאחרונה מבית רנו כרכב שלישי
(לצד רנו אוסטרל ורנו אספאס) מעל פלטפורמת CMF-CD, והמיועד לשוק הפרמיום העממי.
כל מה שחשוב לדעת על הקרוסאובר קופה המפתיעה של רנו, שיש שיגידו שהיא מתוכננת להפוך לספינת הדגל
של החברה – לפניכם.
רנו מכוונת לשוק מותגי הפרימיום הבסיסיים
ברנו מספרים כי מדובר ברכב בעל מאפיינים עשירים,רמות גימור מדוקדקות ואבזור מגוון מעבר לכל דגם אחר של היצרן עד
כה, כאשר הרכבים המתחרים בסגמנט צפויים להיות למשל פיג'ו 408, סיטרואן C5-X, אאודי 5Qספורטבק, ואפילו מרצדס GLC קופה.
שמו של הדגם אגב מתכתב עם מטוסי הקרב הצרפתיים משנות ה – 30, בעלי אותו השם, שצוידו במנועים מבית רנו.
בשנת 1934 קבע מטוס מסוג זה שיא עולמי במהירות טיסה במרוץ אווירי: 455 קמ"ש.
מימדים דומים לרנו אספאס, בעלת 7 מקומות
הרנו ראפאל מתוכננת לספק חוויית נהיגת פרמיום, וברנו יספרו כי ההשקעה בעיצוב, בחירת החומרים ואבזור תא הנהג והנוסעים מוקפדים
יותר מבכל דגם קודם של החברה. כאמור, פלטפורמת המרכב ברנו ראפאל היא זהה לזו של רנו אוסטרל ואספס, אולם הרנו ראפאל מתמקם
בקטגוריה D של רכבי ה –SUV, עם 471 ס"מ אורך, 186 ס"מ רוחב ו – 274 ס"מ בסיס גלגלים. על אף שמדובר ברכב של חמישה מקומות,
ממדי הראפאל כמעט זהים לאלה של הרנו אספאס, בעל 7 המקומות, עם אותו בסיס גלגלים. המשמעות היא רכב גדול, מרווח ומפנק,
עם תא מטען מרווח (647 ליטרים) וללא פשרות עיצוביות בתאי הנוסעים.
מנועים היברידיים ומגוון מערכות מתקדמות
הראפאל נהנית משילוב של מערכות הנעה פרמיום, החזקות יותר בסדרת E-Tech מבית רנו. לפי המידע שנחשף עד כה, רנו ראפאל תגיע
עם מערכת של מנועים חשמליים ומנועי בנזין: מנוע היברידי של שלושה צילינדרים בנפח 1200 סמ"ק, שני מנועים חשמליים עם הספק
של 200 כ"ס ביחד, ומנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1300 סמ"'ק ו – 140 או 160 כ"ס. לפי הערכות החברה (לא מדובר בנתונים רשמיים),
טווח הנסיעה על סוללה בלבד יעמוד על כ – 70 ק"מ וצריכת הדלק צפויה לעמוד על כ – 20 ק"מ לליטר.
תיבת ההילוכים של הרנו ראפאל עם ארבעה הילוכים למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי, רציף ללא הצמדות. לפי דיווחי החברה,
מערכת ההנעה תאפשר לבצע עד 80% מכלל הנסיעות העירוניות –תוך שימושבכוח המנועים החשמליים בלבד.
רדיוס הסיבוב של הראפאל צפוי לספק יכולת תמרון נהדרת (רדיוס סיבוב של 10.4 מטרים), בזכות מערכת היגוי אחורי אקטיבי של 5 מעלות.
חוויית הנהיגה בעיר, יכולות התמרון ותחושת הכביש, מתוכננות להיות טובות בצורה מפתיעה.
ברשימת אבזור הבטיחות שכבר פורסם עבור הרנוןראפאל נמצא מערכת שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית,
מערכת בלימה אוטונומית, מערכת זיהוי תמרורים, מערכת התרעה על שטחים מתים, זיהוי תנועה חוצה מאחור ומערכת התרעה בפתיחת דלתות.
עיצוב פרימיום ללא ספק
ראפאל מעוצבת במראה ספורטיבי ומוקפד, עם מושבי ספורט מרופדי אלקנטרה עם תפרים בשלושה צבעים,
וסמלי אלפיין מוארים המוטמעים במשענות הכיסא. תקרת זכוכית פנורמית בעלת שקיפות משתנה תאפשר להבהיר ולהכהות את גג הרכב
בלחיצת כפתור–מאפיין ייחודי יאפשר לשלוט על השקיפות רק בחלקים מהגג, על מנת לייצר אפקט דמוי וילון.
דגם הבסיס צפוי להגיע עם לוח מחוונים מוקרן של 9.3 אינץ' ועוד מסך מולטימדיה של 12 אינץ' המבוסס על טכנולוגיית אנדרואיד
אוטומוטיב ומאפשר קישוריות ואנדרואיד אוטו או לאפל קארפליי. תצוגה עילית נוספת בגודל 9.3 אינץ' היא אופציונאלית.
לצד האבזור הסופר טכנולוגי רנו שילבו כפתורים פיזיים בתחתית מסך המגע לשליטה על בקרת האקלים – לשם הפשטות.
תאורת לד אדפטיבית המשתנה לפי שעות היום, שקעי USB ובסיסים להחזקת סמארטפונים וטאבלטים מוטמעים במרחב הנוסעים.
המחיר של רנו ראפאל– עוד לא פורסם
יש עוד פרטי מידע רבים שמעניין לשמוע על הראפאל, כמו למשל הדגמים השונים שיוצעו (ברנו מבטיחים גם דגם 4X4),
נתוני צריכת דלק ועוד. גם מחיר הראפאל עוד לא פורסם, אולם על פי הערכות מגורמים מקצועיים, מחירהבצרפת צפוי לעמוד
על כ – 42,000 אירו (שהם כ – 170,000 ₪) אולם ההערכות בישראל הן כי הראפאל, הצפויה להתחיל הפצה בארץ לקראת
המחצית השניה של שנת 2024, תימכר סביב תג מחיר של כ – 240,000 ₪. לשם ההשוואה: הרנו אוסטרל מוצעת בישראל תמורת
כ – 175,000 ₪.