מוצלח או מגוחך? 5 רכבים מומלצים לצעירים (ואחד לא)

מאזדה MX-5 החדשה

משום מה קיים מיתוס שיש רכבים שרק אנשים מבוגרים אוהבים, רכבים בעיצוב 'נשי' או רכבים שפותחו במיוחד לצעירים. אנחנו לא מאמינים בזה מהסיבה הפשוטה שכל יצרן, כאשר הוא מתכנן ומעצב רכב, הוא מתכנן אותו עבור כולם כדי לממש מטרה אחת ברורה – למכור כמה שיותר. זה נכון, שאחרי שהרכב יוצא אל השוק ומתחילים להתקבל נתונים סטטיסטיים על זהותם של הרוכשים, היצרן יכול לשנות מעט את הכיוון אליו הוא תיכנן ללכת מלכתחילה. ככה בעצם מתקבלים דגמים שלכאורה מותאמים יותר לקהל יעד נשי, לקהל יעד שמרני או קהל יעד צעיר.

סיאט איביזה החדשה

אבל האמת היא, שקהל היעד המועדף על היצרנים אלה הצעירים. בגלל שקודם כל, מי שיהיה נאמן למותג עוד מגיל צעיר, יכניס עוד הרבה כסף ליצרן בעתיד. סיבה נוספת היא, שבסופו של דבר, כולם, כולל נשים, מבוגרים ואפילו ילדים, רוצים רכבים בעלי מראה צעיר, מגניב וספורטיבי. אז הכנו עבורכם רשימה קצרה, מהזול ליקר, עם קצת מידע בסיסי על 5 רכבים מומלצים לצעירים, ואחד שאולי כדאי להימנע ממנו.

סיאט איביזה החדשה

סיאט איביזה

סיאט איביזה החדשה מציבה רף חדש בסגמנט הסופר מיני בעיקר בזכות דגם ה-FR בעל מנוע עוצמתי ואבזור ספורטיבי. מאז ומעולם האיביזה ייצגה את רצון הקהל הצעיר הגלל העיצוב הספורטיבי שלה והמחיר הנמוך. לכן, סיאט איביזה נמנית כמובן ברשימה של רכבים מומלצים לצעירים. הדור החדש של איביזה FR בנוי על הפלטפורמה והמכלולים של פוקלסווגן פולו אבל המחיר שלה נמוך יותר והעיצוב צעיר יותר. לאיביזה FR יש מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בהספק של 150 כוח סוס המשודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 מהירויות וביצועים מרשימים ביחס לסופר מיני אחרות. המתחרה המרכזית שלה בקטגוריה זאת אופל קורסה החדשה. גם לה יש חבילת עיצוב ספורטיבית המגיעה כסטנדרט ומנוע טורבו בנזין עוצמתי בהספק של 130 כוח סוס.

מאזדה 3 החדשה

מאזדה 3

מאזדה 3 נקראה בעבר מאזדה 323 והייתה לאחת מהמכוניות המשפחתיות היפות ביותר שנמכרו בישראל. עד היום אספנים רבים מחזיקים בגרסאות LANTIS ו-.F אבל האמת היא, שמלבד העיצוב, לא היו לה שום תכונות מיוחדות. כעת, הדור החדש של מאזדה 3, בגרסת האצ'בק 5 דלתות מנסה להחזיר את התחושות מהעבר ולהיות רכב מומלץ לצעירים. יש לה ישבן גדול ועסיסי עם יחידות תאורה ספורטיביות המזכירות את אלה של פרארי, חזית ארוכה ומחודדת המדגישה את האופי הספורטיבי שלה, ולעומת הדורות הקודמים, גם מנוע בנזין אטמוספרי שמוסיף המון לחוויית הנהיגה. מאזדה 3 החדשה מאכלסת בין שני הגלגלים הקדמיים מנוע בנפח 2.0 ליטר בהספק של 165 כוח סוס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות. מעבר לכך, גם תא הנוסעים מאובזר ומרגיש יוקרתי מאוד. זה נעשה כחלק מהחזון של מאזדה להפוך למותג פרמיום, יוקרתי יותר, ממה שהיא נחשבה בעבר.

מאזדה 3 החדשה

סובארו BRZ

סובארו BRZ היא השריד האחרון שנשאר מהמורשת המפוארת של סובארו בכל הנוגע לרכבי קופה ספורטיביים. אם תרצו, היא נמכרת גם עם תיבת הילוכים ידנית, יש לה מנוע אטמוספרי בנפח 2.4 ליטר וההספק המרבי שעובר לגלגלים האחוריים עומד על 228 כוח סוס. יש לה עיצוב ספורטיבי מאוד עם צללית נמוכה במיוחד וחזית מחודדת. בתוך תא הנוסעים הכל עטוף באלקנטרה שחורה בדיוק כמו ברכבי מרוץ רשמיים ומושבי הבאקט בנוסף לחתך צמיגים נמוך, מאפשרים לגלוש על הצד בקלות ובבטיחות. אמנם היא לא הכי מהירה במסלול אבל היא בהחלט מהנה מאוד לנהיגה. מולה בקטגוריה מתמודדת מאזדה מיאטה (MX-5) אך הדגם המחודש שלה עוד לא נמכר בישראל, נכון לרגע כתיבת שורות אלו.

סובארו BRZ החדשה

טסלה מודל 3

נראה שטסלה מודל 3 וסיאט איביזה הם הרכבים היחידים ברשימת רכבים מומלצים לצעירים שבאמת מיועדים באופן מובהק עבור צעירים. מודל 3 מכונה גם "אייפון על גלגלים", ולא בקטע רע, בגלל הקדמה ואופן השימוש בה. התפעול שלה שונה לחלוטין ומותאם לדור הצעיר יותר, דור הסמארטפון, שיודע לתפעל מסכים בקלות ולהתעכב על הפונקציות המיוחדות הרבות שקיימות ברכב. גם אנשים מבוגרים יכולים ליהנות מכך אבל רובם ככולם בוחרים פשוט לנהוג בה, ולא מעבר. יש 3 גרסאות הנעה, כאשר לכל אחת מחיר אחר. ההנעה המומלצת היא כמובן זו עם טווח הנסיעה הארוך ביותר – LR. יש לה 2 מנועים חשמליים להנעה כפולה והספק מרבי של 498 כוח סוס. נתונים כאלה מצריכים יכולות נהיגה שלא תמיד מצויות אצל צעירים ולכן צריך להיזהר בלחיצה על דוושת התאוצה.

טסלה מודל 3

לקסוס IS

זה נכון שלקסוס נחשבת למותג רכב עבור נהגים מבוגרים, אבל IS החדשה היא לא לקסוס רגילה. זאת הלקסוס היחידה שנמכרת ללא הנעה היברידית. במקום זה יש לה מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר שמעביר את 241 הסוסים שלו אל הגלגלים האחוריים. מה שמעניין יותר, היא העובדה שלקסוס IS נמכרת רק בגרסה הספורטיבית והקיצונית שלה בשם F-Sport. יש לה מתלים ובולמים אדפטיביים, גימורי F-Sport חיצוניים, מושבים ספורטיביים, דוושות אלומיניום והגה ספורט. לכן ברור שזה רכב מומלץ לצעירים אבל המחיר שלה גבוה מידי ביחס למה שרוב צעירים יכולים להרשות לעצמם.

לקסוס IS
לקסוס IS

אאודי A7

אאודי A7 זאת גרסת הקופה של אאודי A6. בקרוב היא תוחלף על ידי דגם חדש, אבל כל עוד היא נמכרת, צעירים פשוט יעופו עליה. מדובר ברכב מנהלים קיצוני בעל מנוע טורבו עם 340 כוח סוס והנעת קוואטרו לכל הגלגלים. יש לה את כל האבזור שאפשר לבקש ברכב יוקרה והיא מספקת חווית נהיגה מהנה מאוד. אאודי A7 זה לא רכב מומלץ לצעירים, גם אם יש לכם את התקציב לרכישה, בגלל עלויות התחזוקה הגבוהות ובגלל שבסקרים רבים ברחבי העולם היא מדורגת נמוך מאוד ברמת האמינות שלה.

אודי A7 החדשה