מאזדה מיאטה MX5 מתעדכנת לשנת 2024

מאזדה מיאטה

הנעה אחורית, משקל גוף נמוך, מראה חד וספורטיבי, תיבת הילוכים ידנית, תגובות מהירות ומנוע של 181 כ"ס – את כל אלה ועוד הרבה יותר, מציעה מאזדה מיאטה (Mazda Miata) מאז שנות ה – 90. ממש עכשיו, בשנת 2024, מגיע אלינו הדור השלישי של מכונית הספורט הנמכרת ביותר בעולם, והוא מציג מתיחת פנים קלה ושינוי קל במחיר. צוות קפיטל מוטורס מביא לכם את כל הפרטים על Mazda MX5 Miata Roadstar, הרואודסטאר האהובה בעולם.

מאזדה מיאטה
אין עוד רכב ספורטיבי, בוודאי לא בתג מחיר כזה, שיודע להציג אחיזת כביש, תגובתיות במערכת ההיגוי וההילוכים

היסטוריה של הצלחות

מאזדה MX-5, המוכרת גם בשם מיאטה, היא הגרסה המכאנית לחלום הרטוב של כל חובב נהיגה. על אף שהיא מגיעה עם נתונים ממוצעים לקטגוריה, היא מציעה משהו שאנחנו לא מוצאים ברכבי ספורט אחרים – זה אותו חיבור שקשה להסביר במילים בין נהג למכונה, וזה נובע ככל הניראה מיכולתה המופלאה של המיאטה להיענות לגחמות הנהג המקצועי כמו גם לתוואי הדרך. אין עוד רכב ספורטיבי, בוודאי לא בתג מחיר כזה, שיודע להציג אחיזת כביש, תגובתיות במערכת ההיגוי וההילוכים והנאה מהנהיגה – כמו מאזדה מיאטה.
בשנת 2024 נכנסת מיאטה לשנת הייצור התשיעית שלה בדור ה – ND. הדור הנוכחי מכונה 3ND, וגם הוא כמו כל דגמי מיאטה לפניו, מונע באמצעות מנוע 2 ליטרים ו – 4 צילינדרים שמספק 181 כ"ס ומומנט מרבי של 151 קג"מ. המיאטה מגיעה עם תיבת הילוכים ידנית של שישה הילוכים בגרסאות הספורט והקלאב, עם אפשרות לתיבת הילוכים אוטומטית, גם היא של שישה הילוכים, בגרסת גרנד טורינג הבכירה.

מאזדה מיאטה
כמו כל דגמי מיאטה לפניו, מונע באמצעות מנוע 2 ליטרים ו – 4 צילינדרים שמספק 181 כ"ס

עיצוב ומראה

מאזדה מיאטה היא פנתרת כבישים מעוצבת מאז שנת הייצור הראשונה שלה. בגרסה החדשה שנראה ב – 2024, אנחנו רואים שינויים עיצוביים קלים, כמו למשל אלמנטים חדשים של תאורת לד בתאורה הקדמית ובתאורה האחורית, ועיצוב חדש ומרובה חישורים עבור גלגלי ה – 17 אינץ'. היא מגיעה בצבעים ייחודיים אופייניים: שחור מבריק, לבן פנינה, חול – זירקון (אנחנו משערים שמדובר בגוון זהבהב), אדום מטאלי, או גוון חדש וייחודי של אפרפר.

מרחב פנימי ואבזור

בעיצוב הפנימי, מאזדה משמרים היטב את תחושת הפאר והאדרנלין. הקונסולה המרכזית מכילה כעת מסך דיגיטלי בגודל 8.8 אינץ' עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו מובנים. לצד אלה, תמצאו במערכת השליטה של הרכב התקנה מובנה של אלכסה מבית אמזון, לשליטה קולית גם במערכות הרכב וגם במכשירי הבית החכם שמחכים לכם בבית והמחוברים לאלכסה. מי שהתרשמו מן המערכת החדשה של מיאטה תיארו אותה כידידותית, בעלת כפתורי ניווט גדולים וברורים, ונוחה במיוחד לשימוש. עיצוב המושבים נשאר ספורטיבי ונמוך, המושבים הקדמיים מחוממים. הגג, כמובן, רך ומתקפל.

מאזדה MX 5
קרדיט: Alanis King

השדרוגים המכאניים של מאזדה מיאטה 2024

מבחינת חוויית הנהיגה, חשוב להזכיר את העדכון למערכת ההיגוי במיאטה 2024, שכעת היא מונעת בחלקה אלקטרונית. מערכת חדשה של מתלים מאפשרת תחושה חלקה אפילו יותר, גם במהלך נהיגה בכבישים משובשים, ומערכות חשמליות נוספות מטרתן לשפר בתכנון הרכב את הדיוק, המרכוז, אחיזת הכביש והתחושה הכללית במהלך הנהיגה. מערכת משופרת שומרת על אחיזת הכביש גם בכביש חלקלק ומונעת החלקה, כך שתחושת היציבות המתקבלת היא יוצאת דופן, גם בעיקולים חדים, וגם בתוואי כביש מאתגרים.
בגרסאות "קלאב" ו"גרנד טורינג" מצטרף דיפרנציאל מגביל החלקה חדש, המאפשר יציבות משופרת במצבים של בלימת מנוע בכניסה לעיקולים ובמצבים של היגוי יתר. המיאטה מגיעה עם בחירה במצבי נהיגה למצבי רוח ויכולות היגוי שונות, אחד מהם הוא ה – DSC Track המאפשר שליטה מוגברת של הנהג בתגובות הרכב ובמידה מסויימת מבטל את התערבות הדיפרנציאל ומערכות נוספות.

מאזדה מיאטה
קרדיט: Alanis King

חוות דעת

מאזדה מיאטה 2024 מציעה חווית נהיגה ספורטיבית מרגשת, עיצוב קלאסי ואיכות בנייה יפנית. היא מושלמת למי שמחפש רכב קטן וקומפקטי לנהיגה יומיומית או לנסיעות סוף שבוע מהנות. עם זאת, חשוב לציין כי המיאטה אינה מתאימה לכולם. תא הנוסעים צר יחסית, תא המטען קטן מאוד והרכב עלול להיות רועש במהירויות גבוהות.

המאזדה מיאטה 2024 היא רכב ספורטיבי דו-מושבי שמתאים במיוחד לאנשים המחפשים את הדברים הבאים:

חובבי נהיגה ספורטיבית: המיאטה מציעה חווית נהיגה מהנה ומעוררת עם התנהגות כביש מצוינת ותחושת חיבור גבוהה לכביש. היא מושלמת למי שאוהב לנהוג בכבישים מפותלים וליהנות מכל פניה.
מי שמחפש רכב קומפקטי וקל לתמרון: המיאטה היא רכב קטן וקומפקטי, מה שהופך אותה לקלה לתמרון בעיר ובחניונים צרים.
חובבי עיצוב קלאסי: המיאטה שומרת על העיצוב הקלאסי והאהוב של סדרת המיאטה, עם קווים נקיים ויפים.
מי שמחפש רכב אידיאלי לנסיעות סוף שבוע: המיאטה מושלמת לנסיעות סוף שבוע כיפיות בכבישים פתוחים, אך פחות מתאימה לנסיעות ארוכות או לנסיעות עם הרבה מטען.

מאזדה MX5
קרדיט: Alanis King

כמה יעלה התענוג?

המחירים עבור מאזדה מיאטה 2024 בארה"ב כבר פורסמו, והיא תימכר תמורת 30,150$ לגרסת הספורט שהיא הגרסה הבסיסית, 33,650$ עבור גרסת הביניים קלאב, ו – 35,450$ לגרסה הבכירה, היא הגרנד טורינג. אנחנו משערים שמיאטה החדשה תגיע גם לישראל, גרסת 2023 נמכרת בישראל במחיר של 253,900 לפני אגרת רישוי, אם נעתיק את אותם 10% העלאה במחיר ביחס לדגמי 2023 בארה"ב, ניתן להניח כי מיאטה 2024 תימכר בישראל סביב מחיר של 280,000 ₪ – לפני אגרת רישוי בסך של כ – 3,500 ₪.
קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל, תשמח לעזור לכם לאתר, לרכוש ולממן את הרכב הבא שלכם, בין אם אתם מחפשים רכב ספורטיבי ומרגש, רכב פנאי שטח בעל עבירות גבוהה, רכב עירוני קטן וזול או רכב משפחתי בטוח. קטלוג של אלפי רכבים, שיתוף פעולה עם כל הגופים הגדולים בישראל, אפשרויות מימון מגוונות וטרייד אין אטרקטיבי על הרכב הישן שלכם – כל אלה לצד ליווי מקצועי של צוות קפיטל מוטורס, יועמדו לרשותכם על מנת שהרכב הבא שלכם ישרת אתכם בדיוק כפי שציפיתם. פנו אלינו – ונשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו