פולסטאר 2 קטנה מידי? הכירו את האחות הגדולה: פולסטאר 4

חברת פולסטאר השוודית-סינית חשפה קרוסאובר חדש בממדים גדולים. ה-SUV החשמלי, פולסטאר 4, מציע מגוון מערכות חדשניות, עיצוב פורץ דרך וביצועים ספורטיביים במיוחד כמקובל במותג.

עיצוב ייחודי

כעת, כשוולוו התאחדו עם חברת ג'ילי והיא זאת שאחראית על פיתוח הפלטפורמות ויחידות ההנעה, לוולוו יש יותר זמן ותקציב להשקיע בפיתוח ובעיצוב דגמי פולסטאר. פולסטאר 4 שוברת מוסכמות ומציגה עיצוב מקורי וחסר גבולות. למעשה, נתחיל מזה שאין לה שמשה אחורית. החלון בגג ממשיך עד לחלק האחורי של הרכב ומסתיים במיקום מאוד גבוה ביחס לשמשה אחורית רגילה. מאחור יש גם דיפיוזר בתחתית הפגוש לשיפור ההצמדה במהירויות גבוהות ויחידת התאורה היא פשוטו כמשמעו פס לד המשתלב בתוך הספויילר.

פולסטאר 4
החלון בגג ממשיך עד לחלק האחורי של הרכב ומסתיים במיקום מאוד גבוה ביחס לשמשה אחורית רגילה

מלפנים יש שתי יחידות תאורה נפרדות בכל צד בצורת סכינים – זאת למעשה שפת העיצוב החדשה של פולסטאר. בצד הרכב ניתן לראות את המראות המיוחדות של פולסטאר (ללא מסגרות). דבר נוסף ייחודי בעיצוב של פולסטאר 4 זה חיתוך עמוק ואגרסיבי בחלק התחתון של הדלתות שמקנה סגנון עיצוב של מכוניות על כמו מקלארן או פרארי.

פולסטאר 4
מלפנים יש שתי יחידות תאורה נפרדות בכל צד בצורת סכינים

דגש על קיימות

פולסטאר מצהירים שבכל הנוגע לדגם החדש, שזה כולל את שרשרת האספקה, אופן המחזור של הסוללות והחומרים בהם הם משתמשים לייצור, נועדו כדי להפחית את טביעת הפחמן. מרבית החומרים בתוך תא הנוסעים עשויים מחומרים ממוחזרים. החומר שמרפד את המושבים עשוי מעור נאפה טבעוני, הטקסטיל של התקרה עשוי מ-100% פוליאסטר ממוחזר ובדיפון הדלתות נעשה שימוש בפוליפרופילן (פלסטיק ממוחזר).

החומר שמרפד את המושבים עשוי מעור נאפה טבעוני, הטקסטיל של התקרה עשוי מ-100% פוליאסטר ממוחזר

ביצועים

פוסלטאר 4 זאת המכונית המהירה ביותר של המותג עד כה. היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות. ההפסק המרבי של הדגם הוא 400 קילוואט (544 כ"ס). כמו כן, היא בנויה לנהיגה דינאמית ומרגשת מבחינת תגובות הגה, כיול המתלים ועוצמת בלימה כמו הפולסטאר 2 שכבר ביצענו לה מבחן דרכים. הגרסה החזקה ביותר, עם 2 מנועים (אחד מלפנים ואחד מאחור) תגיע עם סוללה בקיבולת 102 קוט"ש וטווח מרבי של 560 ק"מ בין טעינות. במצב נהיגה Eco, כדי לחסוך בצריכת החשמל, המנוע הקדמי יתנתק. לרשות הנהג הבחירה דרך מחשב הרכב כיצד בדיוק הוא רוצה לכייל אותו מבחינת ביצועים מול חיסכון באנרגיה. פולסטאר 4 תשווק גם בגרסה מוזלת עם מנוע אחורי בלבד והספק של 272 כ"ס.

במצב נהיגה Eco, כדי לחסוך בצריכת החשמל, המנוע הקדמי יתנתק

טכנולוגיה

כמו בדגמי פולסטאר אחרים, פולסטאר 4 תשתמש במערכת ההפעלה של גוגל בגרסה העדכנית ביותר. עדכוני תוכנה יבוצעו מרחוק דרך האינטרנט של מערכת המולטימדיה ללא צורך הגעה למרכז שירות. כמו כן, ב-4 תהיה מערכת שמע יוקרתית של Harman Kardon עם 12 רמקולים ומגבר בעוצמה של 1,400 וואט. מעבר לכך, המסך המרכזי יהיה בגודל 15.4 אינץ', לנהג לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגת 'מפות' של גוגל ותצוגה עילית על השמשה.

עדכוני תוכנה יבוצעו מרחוק דרך האינטרנט של מערכת המולטימדיה

שיווק Polestar 4

השיווק של פולסטאר 4 כבר התחיל, אבל רק בסין. במהלך השנה הוא צפוי להתפרש למדינות המערב וכנראה לקראת סוף שנת 2024 גם לישראל. נכון לרגע זה, מחיר ההשקה הצפוי באירופה לדגם הבסיסי הוא 60,000 אירו שהם כ-240,000 ₪.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך