אורה 07: מבחן דרכים

אורה 07

כשהמתנתי לקבל את אורה 07 לנסיעת מבחן, שאלתי חברת צוות מהיבואן האם גם גברים רוכשים אורה. היא אמרה לי שזה בערך 50% גברים ו-50% נשים. אבל, היא ציינה שגם כשגברים מגיעים לקנות דגמי אורה הם בדרך כלל עושים את הרכישה עבור מישהי מהמשפחה. במילים אחרות, מותג ORA מוכוון בעיקר לקהל הנשי, אבל לא רק.

שאלתי את השאלה הזו בגלל שתי סיבות. הראשונה והפשוטה היא שאין אף יצרנית אחרת בעולם שבוחרת לשווק את הדגמים שלה בעיקר עבור נשים. הסיבה השנייה היא בגלל החוויה שלי עם אורה 03 (פאנקי קאט) שהרגישה מעט יותר "נשית" מכל רכב אחר שנהגתי בו. מלבד העיצוב החיצוני, גם בתוך הרכב יש פיצ'רים שאין לרכבים אחרים כמו למשל מראות גדולות ומוארות בסוככי השמש. כאשר קיבלתי את אורה 07 לנסיעת מבחן ויצאתי ממנו מהחניה לרחוב, הרגשתי קצת מוזר. בגלל שהאנשים שהיו מסביב ממש נעצו בה מבטים.

אורה 07

נתונים טכניים

אורה 07 מגיעה לישראל ב-2 גרסאות אבזור וטווח נסיעה. לשתיהן אותו מנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כוח סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.2 שניות. אני קיבלתי למבחן את הגרסה הבכירה הנקראת PRO+. היא מצוידת בסוללה גדולה בקיבולת של 86 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 570 ק"מ. אורך המכונית הוא 4.87 מטר על בסיס גלגלים של 2.87 מטר (יותר ממה שמציעה טויוטה קורולה), רוחב של 1.86 מטר ומשקל עצמי של 2.06 טון. למרות שמדובר במכונית סדאן, נפח תא המטען קטן יחסית ועומד על 333 ליטר כדי לפנות יותר מקום בתוך תא הנוסעים ובעיקר בספסל האחורי.

אורה 07

ביצועים וחווית נהיגה

אורה 07 משווקת בעולם גם בגרסת פרפורמנס בעלת הנעת 4X4. אצלנו שתי הגרסאות סטנדרטיות מבחינת הביצועים ומציעות את אותן יכולות. בסחיטת דוושת התאוצה היא תזנק די מהר למהירות המקסימאלית המותרת בכבישי ישראל, בערך 11 שניות ל-120 קמ"ש. אורה 07 מצליחה להתמודד גם עם עיקולים חדים לא רע. הבעיה המרכזית שלה היא בהיגוי, או יותר נכון, בתחושות מההגה. ניסיתי להתרגל לזה שהוא מרגיש טיפה מנותק מהגלגלים, כמו סוג של ג'ויסטיק אלקטרוני שמשפר באופן ניכר את חווית הנהיגה בעיר, אבל לא הצלחתי להרגיש מספיק ביטחון. ברגע שהמהירות עולה ומנסים להישאר בין הקו הלבן ולבין הקו הצהוב שבשולי הכביש, מיד מבינים שלא מדובר ברכב לנהיגה ספורטיבית. היא כן מצוידת במושבי ספורט שמאוד אהבתי ואוחזים את הגוף היטב וניתן לפתוח ספויילר אחורי שמתרומם מתוך תא המטען ונותן לוק ספורטיבי מאוד ל-07. המתלים והבולמים שאחראים על נוחות הנסיעה עושים עבודה מצוינת גם בעיר וגם מחוצה לה. נוסיף לזה שהמושבים הם ארגונומיים והחישוקים לא בחתך נמוך מידי, 18 אינץ' – בדיוק באמצע.

אורה 07

מצבי נהיגה

שיחקתי בין מצבי הנהיגה כדי לבדוק את ההבדלים ביניהם. במצב נהיגה ספורט דוושת התאוצה תגובתית ורגישה יותר ואילו במצבי הנהיגה האחרים צריך ללחוץ עליה יותר ולקחת בחשבון שהתגובה תהיה עדינה. משמע שמצבי הנהיגה בעיקר אמורים לשפר את צריכת החשמל ולא מעבר. המתלים הם סטנדרטיים לכן אין כל שינוי בין המצבים בקישחותם וההיגוי רק טיפה יותר כבד בצורה כמעט בלתי מורגשת.

אורה 07

עיצוב

לאורה 07 יש את כל האלמנטים העיצוביים שנשים אוהבות, אבל האמת, שגם אני מאוד מתחבר אליהם. זה כולל את שמשות הדלתות ללא מסגרות, קווים מעוגלים שכוללים גם יחידות תאורה עגולות, צורה תפוחה ושמנמנה שמדגישה את הנוכחות ועיצוב פאסטבק הנותן מראה של רכב קופה ספורטיבי. אבל, יחד עם העיצוב המרשים מגיעה גם נקודה בעייתית. אדם שגובהו מעל 1.80 מטר יתקשה למצוא מקום לראש בספסל האחורי. מצד שני, בזכות בסיס גלגלים ארוך למדי יש המון מקום לרגליים. כמו כן, מאחור יש פתחי מזגן ושקעי USB. העיצוב הפנימי של אורה 07 שואף לייחודיות וזה בולט מאוד. כמעט כל מה שנגעתי בו, מהדלתות, לדשברוד והקונסולה המרכזית, מכוסה בחומרים רכים ונעימים למגע. על הדשבורד ניסו להסתיר כמה שיותר מפתחי המזגן והמתגים כדי לתת תחושה מינימליסטית ומודרנית. גם הצבע של ריפודי העור מקנה תחושה יוקרתית ונותן תחושה של חמימות בתוך הרכב. החיסרון היחיד הוא הניסיון לעשות פאנל דמוי אלומיניום מפלסטיק במרכז הדשבורד שגורם לרכב להיראות מעט זול יותר.

אורה 07

הנדסת אנוש

עיצוב הקונסולה המרכזית מוותר על חלק מהשימושיות בתמורה לעיצוב אטרקטיבי. הקונסולה של אורה 07 שומרת רק על מחזיק כוסות אחד ואינה מספקת מקום נוסף להנחת טלפונים ניידים. עיצוב הטעינה האלחוטית הוא בצורת חריץ, שונה מהעיצובים הנפוצים של משטח טעינה. השימוש בו די נוח, אך ברגע שמניחים את הטלפון בתוכו, הוא עלול להפריע לידיהם של הנוסעים בשורה הקדמית כי משענת היד המרכזית ממוקמת לכיוון האחורי. בנוסף, אין תמיכה ליד. למרות שיש חריץ אחסון ושקע טעינה מתחת לקונסולה המרכזית, שטח האחסון לא גדול והוא יחסית מוסתר, מה שמקשה על שליפת חפצים. במיוחד כאשר נוהגים, שליפת חפצים יכולה להוות סיכון בטיחותי.

אורה 07

טכנולוגיה ומולטימדיה

אורה 07 מצוידת בלוח מחוונים מעוצב באופן יוצא דופן עם 3 מסכים עגולים המדמים לוח מחוונים קלאסי וזאת בנוסף לנתונים המוקרנים על השמשה מול הנהג. המסך המרכזי בדשבורד הינו בגודל 12.3 אינץ' ומציע קישור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי והוא מחובר למערכת שמע יוקרתית של מותג INFINITY בעלת 11 רמקולים. דלת תא המטען היא בפתיחה חשמלית נוחה. כמו כן, למושבים הקדמיים יש פונקציית עיסוי שעובדת לא רע, חימום ואוורור. כמו כן יש פונקציית חניה אוטומטית, בלם יד אוטומטי ושליטה על הבלימה הרגנרטיבית, רק חבל שהשליטה עליהם היא רק דרך תפריטים במסך.

אורה 07

שורה תחתונה

ה-ORA 07 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ובסוללה בקיבולת של 86 קוט"ש, המאפשרת טווח נסיעה של 570 ק"מ. מבחינת חווית הנהיגה, היא מציעה יכולות גבוהות, עם ביצועים מצוינים בעיר ובמהירות גבוהה, אך היגוי לא מאוד מדויק והצורך להתרגל למספר פונקציות טכנולוגיות שמופעלות דרך המסך המרכזי. עבור המחיר שלה היא מספקת תמורה טובה, רק חבל שבאותו מחיר אי אפשר לקבל גרסה בהנעת 4 על 4 חזקה יותר.

רכבים שיכולים לעניין אותך