אורה עם רכב חדש בישראל שמציע טווח נסיעה של 570 ק"מ

אורה 07

אורה (ORA) הגיעה לארץ בתחילת שנת 2023, והיא מוכרת כיום בישראל רק דגם אחד של רכב עירוני, מרווח ויוקרתי, הוא ה – ORA 03 (בעבר – אורה פאנקי קאט). ממש בימים האחרונים נודע כי בקרוב יגיע לישראל מבית אורה רכב חשמלי בעיצוב סדאן מסוגנן ובמראה ספורטיבי ושיקי, הוא ה – ORA 07.

רכב חשמלי אורה – יצרנית ייחודית שעוד לא מיצתה את פוטנציאל המכירה בארץ

בעשור האחרון ראינו עשרות יצרניות רכבים חשמליים מסין משנים את כללי המשחק ומציגות דגמי רכבים ברמות גימור מגוונות, במחירים נמוכים או גבוהים, ועם רשימת אבזור ארוכה. ORA, יצרנית הרכבים החשמליים שלMotor Great Wall (GWM) הסינית, היא חברה צעירה שהשיקה את הדגם הראשון של רכב חשמלי בשנת 2018, ובשנת 2023 מכרה אורה רכב בישראל באמצעות יבואנית הרכב כלמוביל את אורה פאנקי קאט (היא האורה 03). כעת מציגה אורה רכב חשמלי בדגם 07 בעיצוב רטרו ספורטיבי ויוקרתי.

כעת מציגה אורה רכב חשמלי בדגם 07 בעיצוב רטרו ספורטיבי ויוקרתי.

עיצוב מדהים, ביצועים לא רעים

אורה 07, שלפני המיתוג החדש נקראה "אורה לייטנינג קאט" (בתרגום חופשי: "אורה חתול ברק") נראית כמעט כאילו היא לקוחה מאותן סצנות עתירות נופי הרים של נהיגה ספורטיבית בכבישים פתלתלים אירופאיים מסרטי ג'יימס בונד, עם גג כיפתי שמזכיר את העיצוב של פורשה 911 ממחצית המאה הקודמת, דלתות בעיצוב ללא מסגרות, חרטום מעוגל עם פנסים אליפטיים מוגדלים, ספוילר אחורי חשמלי אקטיבי עם פנסים אחוריים אליפטיים, וגג שמש פנורמי.

אורה 07
מראה נקי במיוחד, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.3 אינץ' ועוד מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ'

בעיצוב הפנימי של רכב חשמלי אורה נשארה נאמנה למראה הספורטיבי-נוסטלגי החיצוני, עם קווים ישרים, מושבים ספורטיביים ארגונומיים בריפודי עור, ומראה נקי במיוחד, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.3 אינץ' ועוד מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', וקונסולה מרכזית חלולה הממוקמת בין שני המושבים הקדמיים והמכילה את בורר מצבי הנהיגה ואת הפקדים של מערכת בקרת האקלים ברכב.
היא מגיעה בשתי גרסאות, עם מנוע בהספק של 204 כ"ס בשתיהן (33 כ"ס יותר מזה שהאורה 03 מציעה), בגרסה הבסיסית תקבלו טווח נסיעה של 440 ק"מ, ואילו בגרסה הבכירה יותר תוכלו ליהנות מטווח נסיעה של 570 ק"מ. בחו"ל נמכרת אורה 07 גם בגרסה בעלת הספק כפול (408 כ"ס).
ממדיה: 4.87 מ' אורך, 1.86 מ' רוחב, 1.5 מ' גובה, עם בסיס גלגלים של 2.87 מ': ארוכה, רחבה ונמוכה יותר מהאורה 03.

בגרסה הבסיסית תקבלו טווח נסיעה של 440 ק"מ, ואילו בגרסה הבכירה יותר תוכלו ליהנות מטווח נסיעה של 570 ק"מ

אבזור ומערכות עזר לנהיגה

כפי שהתרגלנו לראות בתחום הרכבים החשמליים של יצרניות סיניות צעירות, גם במקרה של אורה רכב המגיע מבית הייצור שלה מאובזר בטכנולוגיות חדישות, במקרים רבים פרי הפיתוח הייחודי שלה. אורה מגיעה עם סייען הנהיגה המכונה ORA Pilot 3.0 ועם מערכת מצלמות ולא פחות מ – 28 חיישנים 3600 ששולחים מידע שוטף למערכות הבטיחות. היא מגיעה עם מערכת ייחודית לבלימת חירות במהירות איטית, מערכת HVA לבלימה בשעת חירום, מערכת זיהוי להולכי רגל ורוכבי אופניים עם בלימה אוטונומית, מערכת התראה לתנועה חוצה מלפנים ומאחור (המזהה, לפי פרסומי החברה, גם עצמים זעירים החל מגודל של 10X15 ס"מ), ומערכת סיוע בחניה. עוד בתחום האבזור: מערכת הנעה אוטומטית עם פתיחת הדלת, מערכת פתיחה אוטומטית של הדלת עם זיהוי הנהג המתקרב, ועוד.

אורה רכב
גם במקרה של אורה רכב המגיע מבית הייצור שלה מאובזר בטכנולוגיות חדישות, במקרים רבים פרי הפיתוח הייחודי שלה

מתי היא תגיע לישראל?

התמחור של אורה רכב 07 בישראל עוד לא נחשף. כיום, נמכרת בישראל אורה 03, שהיא כאמור הפאנקי קאט שעברה מיתוג מחדש וקיבלה שם "רשמי" יותר, סביב מחיר של 140,000 ₪. ניתן להעריך שמחירה של אורה 07 יהיה גבוה יותר, תחזית ריאלית תהיה להערכתנו בסביבות ה – 180,000 ₪ ואף גבוה מזה, עבור הגרסה הבסיסית. אורה 07 צפויה להגיע לישראל לקראת מרץ – אפריל השנה (2024).

אורה 07
מחירה של אורה 07 יהיה גבוה יותר, תחזית ריאלית תהיה להערכתנו בסביבות ה – 180,000 ₪

אורה רכב חשמלי מומלץ

אורה היא רק אחת מהיצרניות המציעות דגמי רכבים חשמליים מפתיעים אולם מגוון הרכבים העומד לרשות מי שמחפשים את הרכב הבא שלהם, הוא רחב ועתיר אפשרויות. אם אתם מחפשים עזרה מקצועית בבחירת הרכב הבא שלכם, אל תהססו לפנות לצוות המומחים של קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל, המציעה קטלוג דגמים עשיר של רכבי אורה ורכבים נוספים – חשמליים, היברידיים ומונעים על בנזין, משפחתיים, עירוניים או רכבי מנהלים, ועוד ועוד. צרו עימנו קשר – ונשמח לעזור לכם בדרך אל הרכב המתאים לכם ביותר!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו