בספטמבר אשתקד (2023) חשפה פיג'ו את ה – 3008 החדשה, המבוססת על פלטפורמת STLE Medium מבית קבוצת סטלנטיס. זהו הדור השלישי של דגם 3008, המדגמים הפופולאריים מבית פיג'ו, והפעם ניראה כי הוא מביא עימו הרבה חידושים – לחיוב ולשלילה.
פיג'ו 3008 החדשה תגיע גדולה יותר, מרווחת מאוד, ועם הרכב מנועים מגוון, שיכלול בעתיד גרסאות חשמליות, גרסאות היברידיות ומיקרו היברידיות ואפילו גרסאות בנזין, עם מגוון חבילות טווחי נסיעה וקיבולת סוללה, כאשר בחבילה הבכירה מדובר בטווחי נסיעה נדיבים של עד 700 ק"מ על פי נתוני היצרן.
צוות המומחים מבית קפיטל מוטורס יצא לבסס חוות דעת פיג'ו 3008 החדשה – וכל הנתונים, התגליות, היתרונות והחסרונות – לפניכם.
פיג'ו 3008 החדשה: גדולה יותר, מרווחת יותר, נוחה יותר
כשאנחנו מבססים על הדור השלישי של פיג'ו 3008 חוות דעת, היא צריכה להצדיק את המחיר הגבוה יותר בכמעט 15,000 דולרים (לפי מחירה בחו"ל, לישראל צפויה פיג'ו 3008 החדשה להגיע לקראת סוף שנת 2024) ואת 550 הק"ג הנוספים שהדגם החדש סוחב איתו.
ה – 3008 החדשה מגיעה בממדים נדיבים יותר מאלה של פיג'ו 3008 מהדור היוצא, עם אורך של 4.54 מ' (תוספת של 9.5 ס"מ), רוחב של 1.89 מ' (תוספת של 5 ס"מ) וגובה של 1.64 מ' (תוספת של 2 ס"מ), ועם בסיס גלגלים של 2.74 מ' (תוספת של 6 ס"מ).
חוות דעת פיג'ו 3008: העיצוב החיצוני והפנימי
היתרונות:
- עיצוב חיצוני מרהיב ומודרני
- מרחב פנימי נוח
- רמת גימור מרשימה במרחב הפנימי
- ממשקים נוחים לשימוש של מערכת המולטימדיה
החסרונות:
- תחושה כללית כבדה של הרכב, הפוגעת גם בביצועים שלו
- גלגל ההגה קטן
- גופני מסך המגע קטנים ולא תמיד נוחים לקריאה
העיצוב החיצוני של פיג'ו 3008 מזכיר בהחלט את זה של הגרסה הקודמת, מדובר בקרוסאובר במבנה קופה עם שינויים קלים בעיצוב השבכה הקדמית, יחידות התאורה המגיעות צרות יותר בעיצוב הנוכחי, והספוילר ה"צף" מאחור. העיצוב הפנימי של פיג'ו 3008 החדשה יהיה תלוי במידה מסויימת (כמו למשל בגודל המסך ובעיצוב המושבים) בבחירת רמת הגימור של הדגם.
בחוות דעת פיג'ו 3008 הזו אנחנו מתייחסים לרמת הגימור המהודרת של הגרסה החדשה, היא גרסת GT (לעומת הגרסה הבסיסית המכונה Allure). רמות הגימור ומפרט האבזור הפנימי הם מרשימים גם בסטנדרט של גרסת הבסיס, בגרסה הבכירה, העיצוב הפנימי הוא אסתטי, מהודק וידידותי בצורה מרשימה.
הגרסה הבכירה מגיעה עם מסך ברוחב 21 אינץ' המורכב משני מסכים מאוחדים, הראשון הוא תצוגת נהג והשני הוא מסך מולטימדיה השולט על מערכות הרכב. המושבים נוחים במיוחד ומחוממים, מערכת המולטימדיה מגיעה עם עשרה רמקולים, תאורת האווירה היא מערכת לד נעימה ורבת אפשרויות, והמרווח לנוסעים מלפנים ומאחור מייצר תא נוסעים שמבחינתנו, בכתיבה על פיג'ו 3008 חוות דעת, הוא בהחלט מקבל נקודות.
הנעה וביצועים
יתרונות:
- מערכת מעודנת וביצועים מרשימים במהירות נמוכה
- תכנון עתידי למגוון נרחב של מערכות הנעה וטווחי נסיעה
- מנוע שלושה צילינדרים משופר
- התנהגות מבוססת ונינוחה, תגובות טובות של המנוע וההיגוי
חסרונות:
- חסרה תחושת הדינמיות בנהיגה בשל משקל הרכב
- נהיגה במהירות גבוהה מרגישה פחות נוחה
- רמת רעש גבוהה מהמצופה
פיג'ו 3008 היברידי: 22 כ"ס חשמליים, 136 כ"ס בנזין
נכון להיום, נחשף רק הדגם החשמלי של פיג'ו 3008, המגיע בשלוש גרסאות שונות: גרסת הבסיס עם סוללת 73 קוט"ש, מנוע של 210 כ"ס ו – 35 קג"מ מומנט מרבי בהנעה קדמית בלבד, עם טווח נסיעה של 510 ק"מ; גרסת longRange עם סוללת 98 קוט"ש, מנוע של 230 כ"ס ו – 34.5 קג"מ בהנעה קדמית בלבד; וגרסת הנעה כפולה עם מערכת הנעה שמייצרת הספק מרבי של 320 כ"ס (210 מאחור + 110 מלפנים) ו – 52 קג"מ, עם טווח נסיעה של 525 ק"מ. כאמור, פיג'ו מבטיחים עוד אפשרויות לגרסאות ההנעה עבור ה – 3008 החדשה.
בגרסה ההיברידית שנתונים עליה כבר פורסמו, מדובר במערכת הנעה הכוללת מנוע חשמלי של 22 כ"ס ומנוע בנזין 1.2 ל' בהספק של 136 כ"ס, עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית.
חשוב לציין כי נתוני הרכב לא מספקים חוויית נהיגה רוויית אדרנלין: מדובר ברכב מבוסס, בעל אחיזת כביש טובה ותגובות איטיות. הגרסה הנוכחית הוסיפה 0.2 שניות בהאצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש, כך שהנוחות והאבזור מגיעים בהחלט על חשבון התחושה הספורטיבית בנהיגה.