אופל קורסה הדור השישי, מגיעה לישראל

אופל קורסה

אופל קורסה הצליחה לקפץ בקלילות ולעלות מדרגה תחת חסות הבעלים החדשים, קבוצת פיג'ו-סיטרואן. שינוי זה בא לידי ביטוי בפלטפורמה חדשה, מנוע וגיר וגם בעיצוב החיצוני ותא הנוסעים. הכירו את הקורסה החדשה והמשודרגת.  

נראה כאילו הבעלים הצרפתיים הנוכחיים של אופל (קבוצת PSA, הבעלים של פיג'ו וסיטרואן) שרכשו אותה ב- 2017 וביססו את האופל קורסה על הפלטפורמה החדשה CMP, זו שמשמשת גם את ה- 208 של פיג'ו, בחרו בה באופן לא מקרי לחלוטין, נוכח העובדה שמדובר במכונית הנמכרת ביותר של אופל מאז ומעולם. 

פלטפורמה זו ייחודית במסוגלותה לשאת מספר יחידות הנעה שונות (חשמלית או בעלת בעירה פנימית), משפרת את צריכת הדלק ברכב וחיסכון במשקל הרכב. 

הדור הקודם, החמישי במספר, מכר בשנת 2019 ברחבי העולם 190 אלף קורסות, נתון שמראה שרבע מכלל הייצור של חברת אופל נתון לחסדי דגם הקורסה. כעת, עם הגעתו של הדור השישי של רכב הסופר-מיני של קורסה לישראל נראה שגם השיל מספר קילוגרמים לעומת הדור הקודם (40 ק"ג בסה"כ), מה שיכול להצביע גם על נתוני ביצוע טובים יותר.

אופל קורסה

לעומת הדור הקודם, הדור השישי ארוך יותר עם 405.5 ס"מ, הרוחב נשאר זהה עם 175 ס"מ, גובה 143 ס"מ ובסיס גלגלים שגדל מעט ב- 2.8 ס"מ וכעת עומד על 254 ס"מ. נפח תא המטען הוא 309 ס"מ.    

 

עיצוב ספורטיבי וצעיר

ניכר שינוי בעיצוב החיצוני שבא לתת דגש יותר על המראה הספורטיבי כאשר לעומת הדור הקודם והמעוגל יותר, כאן העיצוב חד וזוויתי אך עדיין כזה ששומר על צביון הנראות המוכרת של האופל קורסה. 

את השינוי המהותי ביותר ניתן לראות ביחידות התאורה הקדמיות שזכו להצרה בפנסי LED ייחודיים, גם הגריל נראה שהצטמצם מעט יותר ופח הרכב זכה לעיצוב קפלים חדש, האחד בוצע את מכסה המנוע לחצי והשני עובר לאורך כל צדדי הרכב. 

אופל קורסה

הצד האחורי של הרכב זוכה לעיצוב ייחודי ונאה ביותר שכולל יחידות תאורה אחוריות שהוגבהו. כאשר מחלקים את הקורסה לשני צבעים נפרדים בין צבע הגג ושאר הרכב (מוצע כאופציה), מצליחים לקבל עוד יותר את תחושת הרכב בעל המראה הספורטיבי והצעיר.

גם עיצוב פנים הרכב זוכה לעדכונים ושינויים מרעננים. זה בא לידי ביטוי בעיקר בנראות חומרי הגלם ברכב, באיכות הפלסטיקה ובגימור הריפוד שנראה שעלה מדרגה לעומת דורות קודמים. על גבי הדשבורד ממוקמת הקונסולה המרכזית, בעלת מסך מגע שמרכזת את כל המידע והנתונים השונים ברכב. 

בכל הקשור לתפעול בקרת האוויר, כאן ביקשו מהנדסי הרכב לעשות זאת באמצעות כפתורים פיזיים ולא באמצעות כפתורי נגיעה על גבי מסך המולטימדיה, מה שבהחלט יכול להיות הגיוני כיוון שהדבר היחיד שהנהגים לא אוהבים להתחיל ולהסתבך איתו באמצע נהיגה הוא כוונון עוצמת הטמפרטורה וכיוון האוויר באופן דיגיטלי שבהחלט מאתגר. כפתורים פיזיים בהחלט מפשטים את כל הפעולה הזו. 

 

יחידות הנעה

האופל קורסה מציגה גרסה בעלת מנוע בעירה פנימי וגרסה כל חשמלית. מנוע הבעירה הפנימי מחולק לשתי גרסאות. הראשונה מציעה מנוע 1.2 ליטר טורבו, שלושה צילינדרים, עם 100 כ"ס על 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ כאשר ביצועי המנוע מציגים נתון של 10.8 שניות ממצב עמידה למהירות 100 קמ"ש ועם מהירות מרבית של 192 קמ"ש. 

הגרסה המחוזקת יותר, גם היא עם מנוע 1.2 ליטר טורבו אולם כאן מקבלת שדרוג עם 130 כ"ס, נתוני סל"ד דומים שמציגים גם הם 5,500 סל"ד, מומנט מרבי של 23.4 קג"מ. תאוצת מנוע מרבית עומד על 8.7 שניות ממצב עמידה למהירות 100 קמ"ש ועם מהירות מרבית של 208 קמ"ש. שתי גרסאות המנוע מגיעות עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית, שמונה הילוכים. 

בגרסה החשמלית שלה, הקורסה מספקת מנוע חשמלי עם 136 כ"ס וסוללה חשמלית בגודל 50 קילוואט שמצליחה לספק טווח נסיעה שעל פי נתוני יצרנית הרכב מגיע ל- 330 ק"מ. 

 

רמות גימור

האופל קורסה מציעה שתי רמות גימור. רמת הגימור ההתחלתית היא 'אדישן פלוס' (EDITION PLUS) שכוללת בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בורר מצבי נהיגה, מצלמת רוורס 180 מעלות, תאורת LED מלאה, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינצ', בלימת חירום אקטיבית עד 85 קמ"ש ועוד. 

ברמת הגימור הגבוהה יותר, GS LINE, נקבל בלימת חירום אקטיבית עד מהירות 140 קמ"ש, חישוקי 17 אינצ', בקרת שיוט אדפטיבית, מושבי ספורט, דוושות אלומיניום, כניסה והתנעה ללא מפתח, חלונות אחוריים כהים, אגזוז כפול, פגוש בעיצוב ספורטיבי ועוד. 

 

אחריות ומחיר 

אופל קורסה מתחילה את הדרך החדשה שלה תחת שיווק מחודש שאמור להביא אליה קהל רוכשים חדש שלא היה לה עד היום. קבוצת PSA (פיג'ו-סיטרואן) ביצעה זאת בעבר עד דגמי רכביה והצליחה להגדיל את מכסת המכירות שלה, כעת היא מבקשת לעשות זאת גם עם הקורסה החדשה.

אחד הדרכים לעשות זאת היא הגדלת תקופת האחריות הניתנת על הרכב שכעת נמכרת תחת ארבע שנו אחריות או 120 אלף ק"מ, הראשון מביניהם. דרך אחרת היא בהתחייבות לרכישת דגמי אופל במחיר מחירון בעסקאות טרייד-אין עתידיות על ידי יבואנית הרכב הרשמית בארץ. 

תמחור הקורסה החדשה מתחיל ב- 106 אלף שקלים כאשר מדובר ברמת הגימור הבסיסית 'אדישן פלוס' (EDITION PLUS), אם נצפין במחיר לכיוון ה-  119 אלף שקלים נזכה לקבל את רמת הגימור GS LINE שמציעה גם אבזורים נוספים ושלל מאפיינים שאינם קיימים בגרסת הבסיס.

חשוב לומר כי מחירים אלו נמצאים בטווח העליון למכוניות בסגמנט הסופר-מיני כאשר מתחרות נוספות לאופל קורסה כמו הטויוטה יאריס, סיאט איביזה או פולקסווגן פולו, גם הן מסוגלות לספק סחורה דומה, אולם לדברי יבואנית הרכב כאן מדובר במוצר שלם שמכסה את הכל ומעניק תמורה מלאה לכסף. 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו