מאזדה משיקה בסין את הדגם החשמלי הרשמי הראשון שלה בשם מאזדה EZ-6. נכון לעכשיו אין לחברה כוונה לייצא אותה לשוק המערבי ולכן אנחנו עדיין מחכים לחשיפת מאזדה 6 החדשה. הדור השלישי, הנוכחי של מאזדה 6, משווק כבר 12 שנים עם מעט שינויים שהיא עברה במשך התקופה.
מאזדה EZ-6 זה הדגם הראשון בסדרת הרכבים החשמליים החדשים שפותחו ויוצרו בשיתוף חברת צ'אנגאן. מאזדה EZ-6 זה דגם חשמלי המשלב את שפת העיצוב של מאזדה ואת חווית הנהיגה הייחודית של המותג. היא תהיה זמינה בשתי גרסאות חשמליות וגרסה היברידית נטענת. לרכב יש עיצוב זורם המדגיש תנועה לצד עיצוב מודרני המתאים לרכב חשמלי. הביצועים של מאזדה 6 החדשה מעניקים תחושת אחדות בין המכונית לנהג. זה מתבטא במערכת בלמים חזקה, מתלים נוקשים ליציבות במהירות גבוהה וחלוקת משקל של 50:50. הגרסה החשמלית הבכירה מציעה טווח נסיעה של 600 ק"מ בין טעינות ובגרסת הפלאג-אין היבריד יהיה ניתן להגיע לטווח נסיעה של 1000 ק"מ על מיכל דלק אחד.
מה הקשר למאזדה
כפי שכבר ציינו, מי שפיתחה ותייצר את מאזדה EZ-6 היא חברת צ'אנגאן הסינית. זוהי חברה הנמצאת תחת בעלות הממשל הסיני ודגם ראשון שלה צפוי להגיע לישראל ממש בקרוב. לדגם קוראים — והוא שם על הכוונת שלו את טסלה מודל Y. הדגם עליו מבוססת המאזדה החדשה הוא צ'אנגאן SL03. זה כמובן רכב סדאן חשמלי. צ'אנגאן זו יצרנית גדולה שמשתפת פעולה עם מגוון יצרניות בעולם, ביניהן גם מאזדה. שיתוף הפעולה ביניהם הוליד את הדגם החשמלי החדש של מאזדה אבל ככל הנראה הוא יהיה מיועד רק לשוק הסיני. לא ברור מה הכיוון אליו החברה הולכת והאם זה אומר שנראה עוד דגמים של מאזדה בעתיד אשר יהיו מיוצרים על ידי יצרניות סיניות.
נתונים טכניים
מאזדה EZ-6 היא בתצורת ליפטבק (סדאן-האצ'בק כמו סקודה אוקטביה) עם אורך כולל של 4.92 מטר, רוחב של 1.89 מטר, גובה של 1.48 מטר ובסיס גלגלים של 2.89 מטר. העיצוב החיצוני שלה מינימאליסטי מאוד, אפילו ביחס למאזדה ומקנה תחושה מאוד מודרנית, לטעמנו היא יותר מודרנית מספינת הדגל של מאזדה – CX90. גם בתוך תא הנוסעים יש תחושה מאוד נקייה בזכות העיצוב הסולידי והוא שונה ממה שנמצא בשאר דגמי מאזדה. המרכז הקונסולה יש מסך מולטימדיה בגודל 14.6 אינץ' אשר משמש לשליטה על כל מערכות הרכב. מול הנהג יש לוח מחוונים דיגטלי ובנוסף יש אבזור מפנק כמו מערכת שמע בעלת 14 רמקולים, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מסך מגע ליושבים מאחור לשליטה על בקרת האקלים, חלון בגג מושבים מפנקים ועוד.
יחידות הנעה
מאזדה EZ-6 תשווק עם 3 יחידות הנעה לבחירה. תהיה הנעה 100% חשמלית ממנוע אחורי בהספק של 258 כוח סוס. הסוג השני הוא הנעה חשמלית עם מאריך טווח. זה אומר שבנוסף למנוע החשמלי יש גם מנוע בנזין שמשמש לטעינת הסוללה כגנרטור להארכת טווח הנסיעה החשמלי ולה הספק מרבי של 218 כוח סוס. ההנעה השלישית היא פלאג-אין היבריד. אם הדגם לא רק דומה ל-SL03 Changan אלא גם מצויד באותן יחידות הנעה, אז לא מדובר ברכב חשמלי מסעיר שכן לגרסה החשמלית של SL03 מנוע חשמלי אחורי בהספק של 258 כ"ס ולגרסת מאריך הטווח מנוע חשמלי אחורי בהספק של 218 כ"ס.
מאזדה 6 החדשה נותרה ללא שינוי כבר 12 שנים
הדור הנוכחי של ה-6, הדור השלישי, משווק כבר 12 שנים. הוא הושקה בשנת 2012 ומאז עבר רק מתיחת פנים מקיפה אחת בשנת 2019. נכון לעכשיו היא עדיין זמינה למכירה בישראל והיא מוצעת בשתי רמות גימור: בלאק אדישן וסיגנצ'ור. רמת הגימור הראשונה היא הבסיסית יותר. היא מצוידת בכל מערכות הבטיחות המתקדמות, מלבד תאורה אדפטיבית, ויש לה שפע של אבזור יוקרתי כמו מושבים בריפוד עור, וילון חשמלי לשמשה האחורית, גימורי פנים בצבע שחור ועוד. בגרסה הבכירה האבזור עשיר במיוחד והוא כולל בקרת אקלים עם פתחי יציאה מאחור, תאורת LED אדפטיבית עם מנגנון הפניה בסיבוב, כוונון חשמלי למושבים עם זיכרונות, מצלמות חניה היקפיות, מערכת שמע של מותג BOSE עם 10 רמקולים ועוד. לשתי הגרסאות מנוע הבנזין הוותיק, בנפח 2,500 סמ"ק. המנוע אטמוספרי והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. ההספק המרבי הינו 195 כוח סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים והמהירות המרבית היא 223 קמ"ש. חווית הנהיגה היא מה שהופכת את מאזדה 6 לייחודית בנוף. יש לה הגה עם המון פידבק מהגלגלים ואחיזת כביש גבוהה כדי לאפשר ליהנות מהכוח שתמיד זמין מתחת לדוושה הימנית במהירות נסיעה גבוהה. מאזדה חייבת להציג בקרוב דור חדש ל-6 בגרסת הבנזין שתימכר לאירופה, ארצות הברית, וכמובן ישראל. אם זה לא יקרה בקרוב, זה יכול להעיד על כך שהיצרנית אינה מעוניינת להמשיך לייצר את מאזדה 6 לשוק המערבי ותתמקד בעיקר בקהל הנהגים הסיני שממשיך לגדול ללא הרף.
השוואת דגמים
מאזדה EZ-6 מציגה תפנית משמעותית עבור החברה היפנית, ומסמלת את כניסתה הרשמית לתחום הרכב החשמלי. בעוד מאזדה 6 החדשה ממשיכה לייצג את הדור הקודם של מכוניות הסדאן המסורתיות של מאזדה, ה-EZ-6 מסמלת את העתיד, עם עיצוב מודרני, טכנולוגיה מתקדמת והתמקדות בנהיגה חשמלית.
ההבדלים העיקריים בין שני הדגמים:
• הנעה: ה-EZ-6 מציעה הנעה חשמלית בלבד או היברידית נטענת, בעוד ה-6 2024 מציעה מנועי בנזין מסורתיים.
• עיצוב: ה-EZ-6 בעלת עיצוב מודרני וזורם יותר, המדגיש את אופייה החשמלי, בעוד ה-6 2024 שומרת על שפת העיצוב המסורתית של מאזדה.
• טכנולוגיה: ה-EZ-6 מציעה מגוון רחב יותר של טכנולוגיות מתקדמות, כולל מערכות נהיגה אוטונומיות, ממשק משתמש מתקדם וחיבוריות משופרת.
• טווח נסיעה: ה-EZ-6 מציעה טווח נסיעה משמעותי יותר בגרסה החשמלית, מה שהופך אותה לבחירה אטרקטיבית לנהגים שמחפשים פתרון תחבורה ירוק ויעיל.
מאזדה EZ-6 מייצגת את חזונם של מאזדה עבור העתיד, המשלב בין עיצוב יפני מסורתי לטכנולוגיות מתקדמות. היא מציעה חווית נהיגה שונה לחלוטין ממאזדה 6 החדשה, ופונה לקהל לקוחות המחפש רכב חשמלי מודרני ויעיל.
הבחירה בין שני הדגמים תלויה בהעדפות האישיות של כל נהג. מי שמחפש את חווית הנהיגה המסורתית של מאזדה, ימשיך להעדיף את ה-6 2024. לעומת זאת, מי שמחפש טכנולוגיה מתקדמת, ביצועים חשמליים וטווח נסיעה ארוך, יימשך אל ה-EZ-6.