לנד-רובר דיפנדר החדש – סקירה מלאה

Land Rover Defender

קפיטל מוטורס שמחים להציג בפניכם סקירה מלאה על לנדרובר דיפנדר החדש, בואו נדבר על כל מה שאתם צריכים לדעת על הג'יפ החדש. אמנם העיצוב הקלאסי של הדיפנדר השתנה, אבל איך אומרים, הכול לטובה. בואו נכיר את חיית השטח הקלאסית הזאת, שקיבלה חתיכת מתיחת פנים קרבית ב-2020. 

אם אינכם מכירים את ההיסטוריה של לנדרובר, ועוד של לנדרובר דיפנדר, יש סיכוי שחזרתם מטיול ארוך של 20 שנים בערך באיזשהו חלק מאוד נידח של העולם. לנדרובר נמצאים כאן מאז ומתמיד, משיקים עבורנו דגמים מאוד מוצלחים של ג'יפים, ככה שמאוד קשה לפספס את הקונצרן הזה על הכבישים. יחד עם זאת, עוד יותר קשה לפספס אותו בשטח!

 

קצת רקע על דיפנדר החדשה 2020

הדיפנד היא בעצם המשך לסדרת 3 של לנדרובר, מה שהופך אותה למכונת שטח מאוד קשוחה ואגרסיבית, אבל בעלת מתלים מאוד נוחים שאינם גורמים לקפיצות וטלטולים בתוך הרכב ובזמן הנסיעה. גם בשטח, אתם תרגישו באיכות נסיעה גבוהה ביותר. 

כיום אנחנו מסתכלים על הדיפנדר החדש, ואנחנו פשוט מסתכלים על אייקון אמיתי. חשוב לדעת, מהרבה בחינות מדובר כאן בדגם אחר לגמרי אשר כולל מערכות יציבות שונות ומערכות טכנולוגיות שונות, אבל הרכב הזה מטפס שטחים ומתנהל בתוך תוואי שטח באמת מורכבים.

 

עד כמה יציבה לנדרובר דיפנדר החדשה?

הרכב יציב ביותר גם בשטח וגם על הכביש העירוני, וכאן אתם מקבלים בעצם גם אופי וגם יופי. למי שזוכר, בזמנו, ה"ריינג' רובר" נוצרה בתור מכונית מאוד חזקה, ובסופו של דבר הגיעה אלינו הדיפנדר החדשה שאמנם מאוד מזכירה את הריינג' רובר, אבל יש לה לחלוטין אופי משלה. 

אם יורשה לנו לפשוע מעט ולא לדייק במילותינו, אנחנו נגיד שהדיפנדר החדשה היא מעין שדרוג מפלצתי של אותה ריינג' רובר מימים עברו. מבחינת צמיגים, אתם מקבלים כאן 20 אינץ' עם חתך 60, כאשר ניתן לרכוש את הדיפנדר עם מידה של 19 אינץ' ג'אנט.

לנד-רובר דיפנדר
מעין שדרוג מפלצתי של אותה ריינג' רובר מימים עברו. (קרדיט: landrover.com).

 

מערכת הבולמים והמתלים בלנדרובר דיפנדר 2020

מערכת הבולמים והמתלי אוויר בדיפנדר החדשה, בהחלט מרגישים משודרגים. שימו לב לאחד הפרטים החשובים ביותר. כאשר מדברים על המתלים של הדיפנדר החדשה, מדברים על מתלים מתכווננים. כן, לא פחות מכך. 

אם למשל אתם מחנים את הרכב שלכם בחניון תת קרקעי, אתם לחלוטין יכולים להנמיך את המתלים ולנעול אותם על מרווח גחון של 16 ס"מ! מדהים! אתם נועלים את גובה המתלים, נכנסים לחניון בלי לגרד את הגג של הרכב וכולם מרוצים. 

 

נעילת המתלים בלנדרובר דיפנדר החדשה

שימו לב, ברגע שמורידים את מרווחה הגחון, הרכב מקבל גובה של פרייבט לכל דבר (רכב משפחתי). עכשיו שימו לב לעוד פרט מדהים לא פחות.

דיברנו הרגע על כך שמרווחה הגחון יכול לרדת ולהינעל עד 16 ס"מ. בניגוד לכך, אם אתם מעוניינים להגביה את המתלים, אתם יכולים להרים אותם עד לגובה של 36 סנטימטרים! מדהים, זה פשוט מטורף בשטח. 

בואו נגיד ככה, אם אתם מחפשים אחר ביצועי השטח של הדיפנדר של פעם, אתם לחלוטין מקבלים כאן חתיכת חיה מפלצתית אשר יכולה לכבוש שטחים קשוחים, תוואי שטח הרריים, סלעיים ועוד. בואו כעת נעבור לדבר על חוץ הרכב.

 

קצת על ה"בחוץ" של דיפנדר 2020

מראות הצד כוללות מצלמות קטנות והיקפיות, שניתן לראות בעזרתן את כל הזוויות האפשריות על הכביש, למעלה, למטה, לצדדים. מדהים. אתם יכולים לראות אפילו (במצלמה שמורכבת על המראת הצד) על מה אתם נוסעים בשטח.

 יש סלע בולט? אתם רואים את זה בלייב תוך כדי הנסיעה. יש לכם בחוץ כונסי אוויר אשר פולטים החוצה את חום המנוע בצורה יעילה יותר, מאחורה הפרופורציות באמת יפהפיות והרכב די קצר מאחור.

במילים אחרות, כשרכב שטח קצר מאחור, אתם מקבלים בעצם מה שנקרא זווית נטושה מצוינת. כלומר, במהלך הנסיעה בשטח, יהיה לכם הרבה יותר קל "להיחלץ" מכל מיני תוואי שטח מסורבלים ומורכבים.

 

האם דיפנדר היא מתחרה של דיסקברי?

למעשה, אתם מקבלים כאן מעין מתחרה לדגם הדיסקברי, אבל דגם הרבה יותר משודרג. בזנב הרכב אנחנו עדים לשינוי משמעותי מבחינת הפנסים של הרכב. מאחורה ישנם פנסים מרובים ובעיצוב חלל אמיתי. האמת? הדיפנדר החדשה נראית מאחורה ממש כמו חללית. 

כשאתם נכנסים לתוך תא הנוסעים ותא הנהג בדיפנדר החדשה, אי אפשר להתבלבל, כאן מקבלים את רמת הגימור הכי מפנקת שיש. שלושה מבוגרים יכולים לשבת בכיף מאחורה ובלי להצטופף, מרווחי הרגליים מעולים והראש שלכם בחיים לא ייגע בגג הרכב (מאוד גבוה).

 

דיפנדר 2020 מרגישה ומתנהגת אחרת לגמרי מאשר דגמי העבר

אין ספק, דיפנדר החדשה נראית ומרגישה אחרת לגמרי מהדגמים הקודמים שהקונצרן ייצר. בפנים יש לא מעט ידיות אחיזה ברכב, ולא בכדי. מאחר שהדיפנדר בנויה לשטח אמיתי, ואנשים אכן נוסעים עם הדיפנדר בשטחים רציניים, הקונצרן החליט לפנק בלא מעט ידיות אחיזה בתוך הרכב, מה שיסייע לכם להחזיק חזק בזמן שהנהג כובש שטחים הרריים. 

מבחינת מה שקורה מתחת למכסה המנוע, אתם מקבלים כאן גרסאות שונות של הדיפנדר החדשה. ישנו דגם עם 240 כוחות סוס, אך גם דגם עם 200 כוחות סוס. בכל מקרה, מדובר ברכב מאוד-מאוד חזק גם בשטח וגם בכביש העירוני. לידיעתכם, הדגם המפואר מאיץ מ-0 ל-100 ב-9 שניות (במנוע הסולר).

בהחלט נתונים כמעט ספורטיביים. כמובן, מדובר על הדגם עם ה-240 כ"ס.

עכשיו, שימו לב, אם אתם רוצים את הדגם הזה בבנזין, אתם מקבלים לא פחות מאשר 400 כוחות סוסים מתחת למנוע שדוהרים קדימה ב-6.1 שניות מ-0 ל-100! וואו! דגם הבנזין מגיע עם סופר-צ'רג'ר חשמלי ומערכת הייברידי. מדהים. אם אתם צריכים ייעוץ נוסף, הצוות של קפיטל מוטורס עומד לשירותכם! בהצלחה! 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו