סיאט לאון 'קופרה קופר' עולה כיתה

לאון קופרה החדשה

סיאט לאון 'קופרה קופר' החדשה במרכב האצ'בק היא אחת המכוניות הלוהטות של החברה הספרדית סיאט שמגיעה במהדורה מיוחדת הנקראת 'קופר' (Copper). יצרנית הרכב סיאט לא שכחה להראות (למי שפספס בטעות) שאכן מדובר במהדורה מיוחדת, כזו שהלוגו שלה מוטמע על גבי דלת תא המטען, חזית הרכב או סמל סיאט שמקשט את חישוקי הסגסוגת בקוטר 19 אינץ'.

וזה לא מקרי, בשנה שעברה סיאט החליטו להוציא תת מותג ספורטיבי וחדש לחברה שאמור לכנס לתוכו את כל גרסאות הקצה של כל דגמי החברה השונים תחת השם 'קופרה', צעד זה ננקט על מנת לתת מענה נגדי לכל מותגי יצרניות רכב אחרות בעלות תתי מותג אחרים דומים. 

הדגם, שישווק מעתה במרכב 5 דלתות בלבד מציג מספר אלמנטים ספורטיביים לעומת העבר כמו אותם קליפרים שחורים או אדומים ובולטים מבעד לחישוקי הרכב שהשם CUPRA מוטבע בתוכם, כאלו שמשווים לה מראה אגרסיבי ובעל מראה ספורטיבי יותר. אם חשבתם על בחירת השם 'קופרה' ומה משמעותו, ובכן מדובר למעשה בשם קיצור לשתי מילים: Cup Racing (מרוצי הגביע) כאשר לוגו השם הוא שילוב של צמד האותיות C. 

סיאט לאון החדשה

 

גרסת מנוע משודרגת

אחד הדברים שקופצים מיד כאשר באים לבחון את ביצועי המנוע בסיאט לאון החדשה הוא הספק מרבי מרשים שמביאה איתה הקופרה, 290 כ"ס שמקפיצים את תצורת ההאצ'בק בקלילות כזו הם אינם דבר של מה בכך, מדובר על כוח מתפרץ שהופך את הלאון קופרה לאחת המכוניות המפתיעות מבחינת יכולת מכאנית.

תוסיפו לכך את העובדה שסיאט כיום היא חלק מקבוצת פולקסווגן הגרמנית ותקבלו איכות חומרים איכותית יחד עם מיתוג ספורטיבי של קבוצת פולקסווגן. סיאט לאון קופרה מגיעה עם הנעה קדמית לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים למנוע בנזין טורבו.

המנוע בנפח 2.0 ליטר מצליח להקפיץ את המכונית לכ"ס של 290 עם הספק מרבי של 5400 סל"ד. מבחינת יכולות תאוצה, הלאון מצליחה לספק תוצאה לא רעה בכלל עם זמן של 6 שניות ממצב עמידה ועד להגעה למהירות 100 קמ"ש. המהירות המרבית – 250 קמ"ש.  

 

הקופרה בעיצוב ואבזור במהדורה ייחודית

אם דיברנו על ה'קופרה קופר' כתת מותג ספורטיבי שבא לתת מענה ראוי למתחרים, סיאט השכילו להכניס כחלק מאבזור הרכב חבילת עזרי נהיגה אווירודינאמיים, דוגמה לכך היא הבחירה בארבעה מצבי נהיגה: קיימת בחירה במצב 'אינדבידואל' שמאפשר לנוהגים ברכב לבחור באופן ייחודי את מצב מתלי הרכב וההיגוי. מצב 'קומפורט', מצב 'ספורט' ומצב 'קופרה'. 

פנים הרכב מספק מושבים עם ריפוד 'אלקנטרה' וכיוון חשמלי למושב הנהג על מנת לספק תנוחת נהיגה אופטימלית. כמובן שישנה אפשרות בחירה לשדרוג למושבי ספורט מחוממים בתוספת תשלום. 

למעשה הסיאט לאון 'קופרה קופר' היא מהדורה מוגבלת וכראוי לאחת שכזו סיאט הכלילו בתוכה מספר פיצ'רים שחובה שיימצאו בכל רכב מותגי: תאורת LED מלאה, לוח מחוונים דיגיטלי, שלדת רכב אדפטיבית, הנעה ללא מפתח וכאמור חישוקי סגסוגת מקוריים 19 אינץ' ומנוע TSI 290 כ"ס. 

פיצ'ר נוסף ולא פחות משמעותי הוא דיפרנציאל קדמי מכאני עם פיקוד מהמושב שפועל כל העת למקסם את הורדת הכוח לכביש. הרעיון כאן הוא העברת כוח בטוחה לכביש בכל תנאי הדרך. 

ואם בעיצוב עסקינן, אחד השיפורים היפים שנעשו בקופרה הוא סמל החברה שעבר שדרוג לצבע נחושת, ניתן למצוא אותו גם בעיצוב הפנים ברכב כמו סמל סיאט שממוקם במרכז ההגה או בסמל הקופרה על גבי ריפוד המושבים הספורטיביים. אמנם נראה כי מדובר בשינויים קטנים אך הם משמעותיים בהחלט, גם כאשר סמל החברה מנחושת מציץ מבעד למפתח הרכב. 

נראה שבעתיד הלא רחוק תשווק הקופרה תחת חבילת 'קרבון', תוספת של 7000 שקלים תקנה לכם בתי מראות וספויילר העשוי סיבי פחמן. אך עד אז הקופרה החדשה כבר מציעה הרבה מעבר למצופה.

 

שיפור בהיבט הבטיחותי

למרות שמערכות הבטיחות בסיאט לאון עד להיום היו בהחלט מספקות, כעת, עם הוצאת הדגם קופרה מתווספות לה מערכות בטיחות נוספות, בהן: בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטונומית. 

שאר מערכות הבטיחות האקטיביות מביאות אותה כבר לטכנולוגיית קצה עם סריקת הסביבה ושליטה אוטונומית במידת הצורך: התרעת רכב בשטח מת, מערכת התראה על סטייה מנתיב כולל תיקון היגוי אקטיבי, התרעת עייפות לנהג, מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת לבלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת תנועה חוצה מאחור, החלפה אוטומטית בין אורות דרך לאורות גבוהים, תאורה עוקבת פניה, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים ובלם יד חשמלי כולל פונקצית Auto-Hold. 

 

סיאט עם הפנים לעתיד

מדובר כאן רק על תחילת הדרך עבור תת המותג קופרה אשר מיועד לכלל סדרות הרכבים בחברה. כך לדוגמה כבר בתחילת שנה שעברה הציגו בסיאט את המותג החדש תחת גרסת רכב הפנאי הראשון של סיאט, הסיאט אטקה שישתמש ביחידת ההנעה של הלאון קופרה עם אופציה לנסיעת שטח ובחירה במצבי נהיגה מותאמים לכך.

כל דגמי החברה תחת מותג קופרה יהיו בעלי רמת גימור גבוהה מאוד עם אופי ספורטיבי. עד שנת 2020 מייעדים בחברה להשיק תחת מותג קופרה עוד ארבעה דגמים נוספים כאשר דגמי הסיאט ארונה וסיאט איביזה שייהנו מכך נמצאות כבר בשלבי תכנון והשלישית תופנה לדגם רכב הפנאי המיועד לשבעה נוסעים, הסיאט טראקו.  

נכון להיום הסיאט לאון קופרה מגיעה עם רמת גימור אחת בעלת שתי חבילות אבזור שרק אחת מהן משווקת בישראל והיא חבילת אבזור Carbon. תמורת סכום של 230,900 תוכלו ליהנות ממהדורה ייחודית שמבטאת את המהות של קופרה. נסיעה מהנה!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו