אאודי Q5 הוא אחד מרכבי הפנאי-שטח הפופולאריים ביותר בישראל בקטגוריית הפרמיום בגודל בינוני. כעת אאודי מציגה את הדור האחרון בגרסה מודרנית, דינאמית וחסכונית יותר. זה ה-SUV הראשון של אאודי המבוסס על פלטפורמת PPC החדשה של פולקסווגן והוא ישווק בישראל בגרסת טורבו בנזין בטכנולוגיית MHEV PLUS חסכונית יותר.
15 שנות הצלחה
גרט נוט דולנר, יו"ר הדירקטוריון של AUDI ערב להצלחה של Q5 החדשה: "אאודי Q5 היה הדגם המוצלח והחשוב ביותר עבורנו בקטגוריית ה-SUV ב-15 השנים האחרונות. עכשיו, בדור החדש, עם דור שני של מנועי הבעירה הפנימית שלנו, הוא מסמן את אחד הצעדים החשובים ביותר בהתחדשות שלנו. אני בטוח ש-Q5 החדשה, כרכב ספורטיבי, דינאמי, רב-תכליתי בתצורת SUV, ימשיך את סיפור ההצלחה שלו." הדור החדש, השלישי ממשיך את המורשת של הדגם הראשון שיצא אל העולם בשנת 2008. מאז השקת הדגם הוא הפך לרב מכר של אאודי.
פלטפורמה מתקדמת
כמו אאודי A5 החדשה, גם Q5 עבר להשתמש בפלטפורמה החדשה של אאודי. הפלטפורמה נקראת PPC (ראשי תיבות של Premium Platform Combustion) והיא מאפשרת ליצרנית להשיק דגמים גדולים עם נפח טכנולוגי גבוה יותר אשר מוטמע בה. ב-8 השנים האחרונות עבר הייצור של הדגם למקסיקו והחשיבות לקרבה לאמריקה הצפונית היא גבוהה. כעת עם הפלטפורמה החדשה אאודי מבטיחים שיהיו גם גרסאות פלאג-אין לדגמי ה-SUV שלה ואאודי Q5 היא החלוצה.
שימושיות משופרת
הדור האחרון של Q5 שם דגש ניכר בהגדלת המרחב הפנימי כדי לספק יותר מרווח ראש ומרווח רגליים. המושב האחורי מתכוונן במלואו וזה אומר שאפשר להגדיל או להקטין את נפח תא המטען בהתאם לצורך ולמידות של הנוסעים היושבים בספסל האחורי. כאשר הספסל מקופל מתקבל נפח תא מטען של 1,473 ליטר וניתן להכניס את כיסוי תא המטען לתא ייעודי מתחת לרצפת תא המטען. תאי אחסון נוספים שקיבלו דגש הם משענת היד המרכזית בין הנוסע לנהג שהפכה לגדולה יותר ממה שיש בדור הנוכחי, נוספו תאי אחסון למשקפי שמש ופריטים יומיומיים אחרים, מגש מקורר לטעינה אלחוטית מהירה לטלפון, 2 שקעי USB-C מקדימה ו-2 נוספים מאחורה. השקעים מגיעים להספק של 100 וואט וזה אומר שאפשר גם להשתמש בהם לטעינת מחשבים ניידים בקצב גבוה בזמן נסיעה.
עיצוב חיצוני
הדור השלישי עשוי להיראות דומה לקודמו אבל הוא הפך לספורטיבי יותר ומציע פרופורציות מושלמות. קו הכתפיים המתוח והגבוה יוצר תחושה של עוצמה, מחבר את האורות הקדמיים והאחוריים באותו קו ומעניק לרכב מראה ארוך יותר. קו העולה מעל קשתות בתי הגלגלים מעניק לרכב מראה דינאמי גם בעת עמידה במקום. הפנסים עוצבו מחדש באופן חד וממוקד יותר ומציגים את חזית הרכב כספורטיבית. בתוך הסבכה המוגדלת ממוקמים הרדארים של מערכות הבטיחות. החלק האחורי של אאודי Q5 החדשה מינימליסטי יותר בעיצוב שלו. מהחלון האחורי ועד לקצה התחתון של פס האור המעוצב בתלת ממד יש משטח חלק המוגדר על ידי פס האור עם חתך חד במיוחד הממשיך לכל אורך הרכב. לכל הנעה תהיה צורה ייחודית לסופיות של האגזוזים כאשר בגרסת הדיזל הן יהיו כפולות ומרובעות ובגרסת הבנזין, זאת שנראה בישראל, תהיה עם יציאות פליטה מלבניים מימין ומשמאל. הדגם הספורטיבי (SQ5) יהיה עם צינורות עגולים וכפולים בכל צד.
מיילד היבריד מדור חדש
מערכת MHEV plus החדשה עם מערכת חשמלית של 48 וולט תומכת במנוע הבעירה, מפחיתה את פליטת ה-CO2 ובו בזמן מגדילה את הביצועים ואת נוחות הנהיגה. גם תמרון וחניה חשמליים בלבד אפשריים במידה מוגבלת.
מחולל המנוע (PTG) מייצר מומנט הנעה נוסף של עד 24 כוח סוס. מערכת ה-48 וולט מאפשרת גם שימוש במדחס מיזוג אוויר המונע חשמלית. זה מציע את היתרון שגם כאשר המנוע כבוי – למשל בעת גלישה או ברמזור אדום – מערכת המיזוג ממשיכה לפעול בעוצמה מלאה ושומרת על הטמפרטורה הנוחה בפנים.
סוללת ליתיום-יון של הרכבים עם MHEV plus מבוססת על כימיה של ליתיום ברזל פוספט (LFP) ובעלת קיבולת אחסון של 1.7 קילוואט שעה. המשימות העיקריות של מחולל ההתחלה של הרצועה הן להפעיל את המנוע ולספק אנרגיה חשמלית לסוללה. מחולל המנוע החדש (PTG) מאפשר נהיגה חשמלית, מפחית את העומס על מנוע הבעירה ומסייע להפחית את צריכת הדלק. בעת האטה, מחולל המנוע (TSG) מזין עד 25 קילוואט של אנרגיה חזרה לסוללה (רגנרציה). פלטפורמת PPC מאפשרת גם להטמיע בעתיד מערכות חשמליות יותר כמו פלאג-אין היבריד. מאוחר יותר במחזור החיים של אאודי Q5 החדש, יגיעו גם דגמים היברידיים פלאג-אין עם סוללה גדולה ואפשרות הטענה חיצונית.
שלושה מנועים בהשקה עולמית
באירופה, דגמי Audi Q5 SUV יוצגו בשלוש גרסאות, כאשר גרסאות הנעה נוספות יבואו אחריהן. בהשקה לשוק, כל הגרסאות יהיו מצוידות בטכנולוגיית MHEV plus, שיכולה לספק עד 18 קילוואט (24 כ"ס) של הספק נוסף לטווחים קצרים. כל המודלים משתמשים בתיבת ההילוכים כפולה עם מצמד 7 הילוכים S tronic.מנוע הכניסה הוא ה-2.0 TFSI. הוא מספק 204 כ"ס ומצויד בהנעה קדמית. כאופציה זמינה גם הנעה כפולה quattro.אאודי Q5 זמין עם ה-2.0 TDI מדור ה-EA288 evo. הוא מספק 204 כ"ס וזמין רק עם הנעה כפולה quattro. אודי מציעה את ה-Audi SQ5 כדגם העליון בסדרה בהשקת השוק. ה-V6 TFSI עם נפח של שלושה ליטרים מייצר 270 קילוואט ובעל מומנט מרבי של 550 ניוטון-מטר.
חוות דעת
לדעתנו אין ספק שגם הפעם אאודי Q5 תהיה מלכת הקטגוריה שלה בעולם. אבל, אנו בספק בנוגע למה שיהיה איתה בשוק המקומי שלנו. אנחנו ערים להתקדמות מאסיבית של לקוחות הדורשים הנעות היברידיות מלאות ורכבים חשמליים כאשר רכבי הבנזין המסורתיים ואלו עם הנעת מיילד-היבריד נדחקים לאחור. אך כמובן מה שתמיד ישפיע על הבחירה של הלקוחות הישראלים זאת רמת האבזור אל מול המחיר שבה תגיעה אאודי Q5 החדשה.