מאזדה היא יצרנית רכב קטנה יחסית וככזו היא מוכרחת להתחרות ברצינות גם מול רכבי יוקרה בקטגוריות השונות.
באמצע שנת 2022 חשפה מזדה את ה-CX60, רכב פנאי (SUV) האמור להתחרות עם דגמים כגון האאודי Q5,
ה- BMW X3והג'נסיסGV70 . מאזדה CX60 בנויה על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה (העתידה לשמש בדגמי
פנאי נוספים של מאזדה) אולם היא נמכרת גם בגרסאות פלאג-אין היברידי (PHEV) בעלות הנעה לכל הגלגלים.
ה-CX60 (כמו גם ה-CX70) מתוכננת להימכר בגרסאות בעלות 5 מושבים בלבד. את דגם ה-CX80
(הגדול יותר מה-CX60), שוודאי ימצא גם הוא את דרכו לישראל, ניתן יהיה לקבל עם שלוש שורות מושבים (סה"כ 7 מקומות).
דגם | רמת גימור | מחיר באירופה |
CX60 2.5 PHEV | Exclusive-Line | 43,950 £ |
CX60 2.5 PHEV | Homura | 46,700 £ |
CX60 2.5 PHEV | Takumi | 48,050 £ |
CX60 זו מכונית יוקרה?
כאמור, מאזדה עושה צעדים ראשונים בדרך להשקת רכבי יוקרה בקטגוריות שונות
בפלטפורמה החדשה עליה בנויה ה -CX60 המנוע ניצב לאורך, כך גם מתפנה מקום להציב סוללה בין הסרנים, אלה הם מאפיינים
של רכבי יוקרה היברידיים מקטגוריית הפנאי שטח. גם מבחינת מראה ואבזור ניתן לומר שמדובר במכונית יוקרה. עם זאת,
מאזדה טרם הגיעה ליכולת גימור ואיכות חומרים של יצרניות רכבי סאלון ויוקרה וותיקות כגון מרצדס, וולוו ויגואר
(שלא לומר פורשה) ולכן, עבור מי שמוכן לשלם את ההפרש במחיר, דגמי SUV של יצרניות כאלה ימשיכו להיחשב יוקרתיים
יותר גם מהגרסאות המהודרות ביותר של מאזדה CX60. נראה איפוא שלעת עתה מדובר ב-SUV מפואר שאינו מהווה תחרות
לדגמים כגון היגואר F-PACE, הלנד רובר ריינג' רובר MSRP, הפורשה Cayenne ורכבי פנאי שטח מתוצרת למבורגיני,
רולס רויס ומזראטי. מובן שתג המחיר של ה-CX60 הוא נמוך משמעותית מזה של רכבי הפנאי שטח היוקרתיים ביותר
(כגון אלה שהזכרנו) אולם הוא גבוה מזה של רכבי פנאי שטח "עממיים" כגון הסקודה קודיאק, היונדאי סנטה פה, הסובארו XV,
המיצובישי אאוטלנדר ועוד.
עיצוב חיצוני
לרכבי מאזדה עיצוב ייחודי וה-CX60 שומרת על השפה העיצובית כך שכבר במבט חטוף ניתן לזהות שמדובר במאזדה
(ייתכן שעובדה זו תקשה על התחרות מול רכבי פנאי שטח יוקרתיים, שהרי רובנו רוצים לא רק ליהנות מן היוקרה אלא גם מכך
שברור לכולם שאנו נמנים על מי שיכולים להרשות לעצמם רכבי יוקרה). יש להודות שה-CX60 דומה מאוד לרכב הפנאי שטח
המוכר של מאזדה, ה-CX5, אולם כשבוחנים את השניים זה לצד זה ברור שה-CX60 גדולה ומפוארת יותר.
תא נוסעים
תא הנוסעים של ה – 60CX הוא ללא ספק המפואר ביותר שמאזדה ייצרה עד היום. איכות החומרים משופרת,
וניכרת תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. בגרסאות המפוארות יש פינוקים כגון זיהוי פנים המכוון את המושב ומיקום גלגל
ההגה בהתאם. תיבת ההילוכים המשוכללת (אוטומטית, 8 הילוכים). בגרסאות המפוארות הריפוד עשוי עור (Nappa leather),
נעשה שימוש בעץ מייפל ויש כיסוי דשבורד תפור ידנית שמזכיר את אומנות הכריכה היפנית "מוסובו" (Musubu).
מסך המולטימדיה המרכזי (12.3 אינץ'), הוא ארוך וצר, מסך המחוונים גם הוא דיגיטלי. שדה הראייה טוב, המושב האחורי
מתאים לשלושה ילדים או שני מבוגרים (לשלושה מבוגרים יהיה קצת צפוף).
מנוע וביצועים
מאזדה CX60 היברידית פלאג-אין (PHEV) מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי בהספק של 100 קילוואט.
שני המנועים יחד מספקים 327 כוחות סוס (מומנט מרבי של 50.9 קג"מ). האצה מאפס למאה אורכת 5.8 שניות, המהירות
המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש. סוללה של 17.8 קילוואט/שעה מאפשרת לגמוע עד 63 קילומטרים בכוח חשמלי בלבד.
כושר הגרירה של ה-CX60 (הרכב החזק ביותר של מאזדה עד היום) עומד על 2,500 קילוגרם.
ההנעה היא אמנם לכל ארבעת הגלגלים אך הדגש הוא על צמד הגלגלים האחורי, מערכת Kinematic Posture Control בולמת
את הגלגל הפנימי בפניות (בקרת מומנט) ושומרת על יציבות גם בעקומות חדות.
מחיר מאזדה CX60 2023
עדיין לא ברור כמה בדיוק תעלה מאזדה CX60 פלאג-אין היבריד 2023 בישראל אך ידועים מחירי גרסאות CX60 השונות באירופה
ומסתבר שהמחיר בהחלט משקף את העובדה שמדובר ברכב המתחרה בדגמי יוקרה בקטגוריה. מחירה של CX60 ברמת גימור בסיסית
בצרפת עומד על כ-43,000 יורו, ברמת הגימור הבכירה המחיר מטפס ל-48,050 יורו. מדובר במחיר דומה לזה של המרצדס
GLC(ושל רכבי פרימיום דומים) הנמכרת בישראל עבור כ-470,000 שקלים.