מאזדה MX-30 – סקירה

mazda-mx-30

אם חשבנו שרכבים היברידיים מקטינים את זיהום האוויר במידה מסוימת, מאזדה ממנפים גם את הנושא הזה.

חברת מאזדה מייצרת בימינו את דגם 30-MX, שאמור להקטין אף יותר את זיהום האוויר הנפלט מהרכב. הנה סקירה מלאה על רכב פנאי ושטח היברידי, מאזדה 2021. 

כשמדברים על רכבים אקולוגיים, מדברים על רכבים היברידיים.

רכבים אלו אמורים להקטין את סרגת זיהום האוויר הנפלטת מרכבים, אך בשנים האחרונות הוכח כבר שגם רכבים היברידיים עשויים לזהם את האוויר. ואז מגיעה חברת מאזדה אשרה מייצרת רכב היברידי עם סוללה יחסית קטנה שאמורה להקטין משמעותית את דרגת זיהום האוויר הנפלטת מהרכב. בואו נכיר אותה קצת יותר לעומק, מאזדה 30-MX – סקירה מלאה מאת קפיטל מוטורס – ליסינג פרטי על רכבי פנאי ושטח היברידיים ושאר הרכבים בשוק.

 

סקירה מלאה מאזדה 2021 היברידית 30-MX

מאזדה היא אחד מהקונצרנים של הרכבים, ששמם הולך לפניהם. כשמישהו אומר "מאזדה", הוא באותה הנשימה מדבר על האמינות הבלתי מעורערת שהרכב מפגין לאורך השנים. במבחן הזמן, מאזדה במקרים רבים מתגלה בתור רכב מאוד אמין. כעת, הגיע הדור של מאזדה היברידית. עם מרוצת השנים, הטכנולוגיות השונות התפתחו והשתנו, מה שלא השאיר את מאזדה מאחורה. למעשה, מאזדה היא חלוצה גם כאן בתחום של רכבי פנאי ושטח היברידיים. 

אם אתם מחפשים אחר מכונית פנאי ושטח בתנאי ליסינג פרטי, מאזדה 30-MX היא אופציה מעולה בסוכנות קפיטל מוטורס.

מאזדה MX-30 היא בעצם הכלאה בין קרוס-אובר משפחתית  למכונית היברידית של זמננו הטכנולוגיים. האמת, שהנתונים שלה מעניינים ביותר.

היא מגיעה עם סוללה קטנה יותר מאשר ברכבים היברידיים אחרים. לאחר מחקר שקונצרן מאזדה ביצע בנושא, הגיעו שם בחברת מאזדה למסקנה מסוימת. המסקנה היא שרכבים עם סוללות היברידיות קטנות מספקים יתרונות מסוימים. למשל, יתרון של זריזות.

mazda-mx-30

כשמישהו אומר "מאזדה", הוא באותה הנשימה מדבר על האמינות הבלתי מעורערת שהרכב מפגין לאורך השנים (קרדיט:carsguide.com.au).

 

 

נתונים יבשים על מאזדה 30-MX 2021

האורך של מאזדה 30MX הוא 4,390 מ"מ כאשר הרוחב שלה הוא 1,795 מ"מ. בסיס הגלגלים שלה הוא 2,650 מ"מ, בעוד שהוא למעשה זהה בגודל  לבסיס הגלגלים שיש במאזדה CX-30. אבל לעומת ה-30CX, יש לכם כאן נפח תא המטען קטן יותר. במאזדה 30CX יש לכם כ-425 ליטרים של תא אחסון בבגאז'.

לעומת זאת, במאזדה 30-MX יש לכם תא אחסון בנפח של 365 ליטרים. עם מערכות בטיחות מובנות, אתם יכולים להרגיש בביטחון מלא במהלך נסיעה ברכב הזה. 

כיום כבר נהוג לצייד את כלי הרכב במערכות בטיחות מובנות כמו בקרת סטייה מנתיב, כמו כן התרעות בפני תמרורי עצור והולכי רגל, מערכות בלימה אדפטיביות ועוד. כל עוד אתם מעוניינים להרגיש בבטחה מלאה בעת נסיעתכם, מאזדה ושאר הקונצרנים של הרכבים בימינו דואגים לזה באופן מובנה. כדאי לדעת, במאזדה הזו קיימת מערכת הנעה חשמלית אשר עושה שימוש במנוע היברידי המגיע עם הספק של 145 כ"ס.

mazda-mx-30-concept

עם מערכות בטיחות מובנות, אתם יכולים להרגיש בביטחון מלא במהלך נסיעה ברכב הזה (קרדיט:caranddriver.com).

 

עוד נתונים חשובים על מאזדה 30-MX היברידית 

במאזדה 30-MX ישנו מומנט מרבי של 27.6 קג"מ, מה שמספיק בכדי להביא אתכם מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-10 שניות. ליתר דיוק, 9.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. נתון חשוב שצריך לדעת לפני רכישת המאזדה, קיים כאן מנגנון אשר אחראי על מהירות מרבית מוגבלת-אלקטרונית של 140 קמ"ש. לסוללת הליתיום קיים קירור אקטיבי, מה שבעצם מאפשר את הגדלת טווח הנסיעה המשולב ל-200 ק"מ. 

לגבי טווח נסיעה עירוני, ניתן להנות כאן מטווח נסיעה של 265 ק"מ. זאת, על פי תקן WLTP. עם רכישת מאזדה היברידית זו, הנהג מקבל עמדת טעינה ביתית. הטעינה של הסוללה מצריכה המתנה של 3 שעות, וזאת על מנת להנות מטעינה שאינה מלאה. עבור טעינה מלאה, יהיה צורך להמתין שעות ספורות נוספות. בעזרת שימוש בעמדת טעינה מהירה, תוכלו לקצר את זמן הטעינה החלקית ל-36 דקות.

 

ליסינג פרטי בקפיטל מוטורס על רכבי פנאי ושטח היברידיים 

בין אם אתם מעוניינים לרכוש את המאזדה הזו בגרסתה המפוארת (מנוע 2 ליטרים), או בדגם המאובזר פחות (1.5 ליטרים), אתם נהנים מפינוק גם בעיר וגם בכורכר.

עם מרווח גחון יחסית גבוה ואמינות כמו שרק מאזדה יודעים לייצר, אתם נהנים כאן ממכונית שמייצרת גם יכולות בשבילים וגם נוחות עירונית ובינעירונית. בסופו של דבר, ישנן לא מעט מתחרות בקטגוריה הזו של מכוניות פנאי ושטח, מה שעשוי לבלבל את הבחירה.

ביחס של תמורה אל מול עלות, אתם נהנים כאן ממכונית שהינה משמעותית פחות יקרה מהמתחרות שלה בקטגוריה.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו