אלפא רומיאו

מציג 3 דגמים

סקירה קצרה לאלפא רומיאו

אלפא רומיאו

בתחילת המאה הקודמת נוסדה אלפא רומיאו. אלפא רומיאו הייתה מייצרת מכוניות גם למרוצי הפורמולה 1 ואילו הנהג אנזו פרארי שהיה חלק מקבוצת המרוצים שלה ובהמשך מנהלה, הצליח באופן יוצא דופן במסלולי אליפויות הפורמולה 1. למעשה, אלפא רומיאו זכתה בשתי אליפויות הפורמולה הראשונות בשנות החמישים של המאה הקודמת. בהמשך דרכה של אלפא רומיאו היא פנתה אל קהל המעוניין במכוניות נוסעים ספורטיביות. בהתחלה סבלה לקסוס מדימוי שלילי בקרב ציבור קוניה משום טענות על איכות ייצור רעועה. בסוף שנות השמונים נקנתה אלפא רומיאו על ידי פיאט על מנת שתשמש כמותג הספורט שלה אך הדגמים שיוצרו באותה העת לא היו מוצלחים וכך גם המכירות של רכבי אלפא רומיאו. בשנת 2008 אלפא רומיאו החלה לחזור לעצמה עם 8C בעלת העיצוב המושך והנעה אחורית ובהמשך הוציאה אלפא רומיאו גם את ה C4 שהייתה קטנה בממדיה. ומכירות אלפא רומיאו החלו לעלות בעקבות דגמים מוצלחים, אמינים ובעלי עיצוב מרהיב. בסוף 2016 שווקה בישראל מכונית האלפא רומיאו ג'וליה. מכונית זאת התהדרה ומתהדרת בהנעה כפולה או אחורית, גימור ברמה גבוה והספק כוח סוס של כ- 510 כ"ס. כמו כן אלפא רומיאו משווקת כיום מגוון דגמים מוצלחים ביניהם רכבי פנאי ומכוניות משפחתיות גדולות ולמעשה, אלפא רומיאו מוצאת את עצמה מצליחה שוב.  

אלפא רומיאו ג'וליה

הג'וליה נחשבת ממשיכת דרכה והמחליפה של האלפא רומיאו 159 שייצורו הופסק ב- 2011. לאחר עשרות שנים, אלפא רומיאו חוזרת לייצר מכוניות בעלות הנעה אחורית. בישראל ניתן להשיג את האלפא רומיאו ג'וליה במגוון סוגים של מנועים החל מ- 2.0 טורבו בעל הספק של 200 כ"ס ותיבה של שמונה הילוכים ועד למנוע טורבו בנזין 2.9 בעל הספק של כ- 510 כ"ס בו ניתנת לרוכשים הבחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית של שמונה הילוכים לידנית בעלת שישה הילוכים. בין יתרונותיה של האלפא רומיאו ג'וליה ניתן למצוא מערכת הנעה אחורית, עיצוב מרשים, אזור נוח לנהג, מערכו מתקדמות וביצועים טובים. החסרונות העיקריים שלה הן שהמכונית פחות מערבת את הנהג ממה שצפוי מיצרנית שזכתה בעבר במרוצי הפורמולה 1 ושהיכולות הדינמיות שלה מוגבלת.  

אלפא רומיאו מיטו

האלפא מיטו נחשבת למכונית המיני הקטנה ביותר מבין מכוניות אלפא רומיאו השונות. נפחי המנוע המוצעים בישראל נעים בין כ- 1.2 ליטר ל- 1.4 וכוח הסוס המוצע נע בין 105 ועד ל- 170 לדגם זה. כצפוי לרכבי אלפא רומיאו, המיטו הינה מכונית מעוצבת יפה מבפנים ומבחוץ. בודקי מכוניות מצאו את פנים הרכב כעשוי מחומרים לא איכותיים אך אין ספק שהעיצוב הספורטיבי ניכר גם בתא הנוסעים. כמו כן במיוחד על רכב זה מומלץ לבצע נסיעת מבחן ארוכה מפני שבקרת היציבות איננה מתנתקת ולמי שאיננו מנוסה ברכב כזה זה יכול להפריע במעט. כמו כן רכב זה איננו מתאפיין בבידוד רעשי רוח וכביש במידה טובה, הרכב מאפשר נהיגה דינמית אך ההגה חד ורגיש. בין החסרונות של דגם זה ניתן למצוא מחיר גבוה מידי בעבור רכב חדש מיני, תיבה רובוטית שאיננה מעודנת במהירויות נמוכות ושניכר שאיכות הפלסטיקה שבפנים הרכב איננה מאפיינת כראוי את אלפא רומיאו.      

מאמרים על דגמי אלפא רומיאו