צרפתי או אמריקאי? ג'יפ קומפאס 2025 נחשף

ג'יפ קומפאס 2025

ג'יפ קומפאס 2025 זה רכב חדש לחלוטין ואין שום קשר בינו לבין קודמו מלבד השם. כעת ג'יפ קומפאס מבוסס במלואו על פלטפורמת STLA Medium של סטלנטיס, עליה מבוססת גם פיג'ו 3008 החדשה. לכן נשאלת השאלה: מה בדיוק אמריקאי בג'יפ הזה והאם הוא איבד את אופיו?

ג'יפ קומפאס 2025

פלטפורמה חדשה

ג'יפ קומפאס 2025 הוא שילוב מדויק בין המורשת האייקונית של המותג לבין מה שהוא הפך להיות בהתאמה לעידן המודרני. הוא שומר על ה-DNA של מותג ג'יפ אבל שואף קדימה עם שינויים וחידושים שעוד לא נראו אצל היצרנית הוותיקה. הוא בנוי על פלטפורמת SLTA המודולארית של תאגיד סטלנטיס, אשר פותחה במיוחד כדי להתאים את עצמה לכל סוג של הנעה (בנזין, חשמלי, היברידי). זאת פלטפורמה שמשמשת מגוון דגמים של הקונצרן וזה כולל את פיג'ו 3008, סיטרואן C4 ואלפא ג'וניור. אבל, את הדגם של ג'יפ פיתחו והתאימו לשוק האמריקאי בארצות הברית. התוצאה: רכב ששומר על יכולות שטח (כפי שמצופה מג'יפ) אבל עם התאמה לנהיגה יום-יומית, עירונית ונוחה.

ג'יפ קומפאס 2025

עיצוב מלוטש

העיצוב של ג'יפ קומפאס 2025 לא מקרי. כל פרט בו תוכנן כדי לשפר את מקדם הגרר עבור יעילות אנרגטית לצד שמירה על קווי המתאר האגרסיביים של ג'יפ – משימה מאוד לא פשוטה. לפי התמונות, אפשר לראות שזה הצליח מאוד. כך למשל, אלמנטים כמו הגריל בעל שבעת הפתחים, קשתות הגלגלים הטרפזיות והחיפויים הקשוחים מסביב לרכב נשארו ואפילו הובלטו כדי שאי אפשר יהיה להתבלבל שאכן מדובר בג'יפ אמיתי. גם ההגנה שודרגה, זה כולל מגן תחתון מודולארי, פגושים מחוזקים בעלי עמידות גבוהה יותר והמיקום של הרדאר שונה כדי למנוע פגיעות בשטח. ג'יפ קומפאס 2025 מציג עיצוב עוצמתי ונועז ששומר על הזהות האיקונית של המותג, תוך התאמה לרוח העיצוב המודרנית. בחזית ניצב הגריל הקלאסי עם שבעת הפתחים, בעיצוב מלבני וחד יותר מהדור הקודם, מוקף בפנסים דקיקים בטכנולוגיית Matrix LED שמעניקים לו מראה עתידני. הפרופורציות השריריות, קווי המתאר החדים וקשתות הגלגלים המודגשות מחזקים את תחושת הקשיחות, והחישוקים הגדולים (עד 20 אינץ') תורמים לנוכחות הבימתית שלו.

ג'יפ קומפאס 2025

יחידות הנעה

ג'יפ דחסה המון טכנולוגיה לדגם החדש אבל החלק המשמעותי ביותר הוא יחידות ההנעה. לא רק שהדגם החדש ישווק עם גרסאות בנזין ופלאג אין, יהיו גם לא פחות מ-3 גרסאות הנעה חשמליות.

 

היברידית קלה (e-Hybrid)

נתחיל מהבסיס – גרסת הבנזין עם מערכת 48V לחיסכון באנרגיה והפחתה בפליטת המזהמים. המערכת הזאת מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר ולצידו מנוע חשמלי קטן. הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים. ההספק המרבי הינו 145 כוח סוס.

 

פלאג-אין היבריד (e-Hybrid Plus)

גרסת הפלאג אין היבריד של ג'יפ קומפאס משתמשת במנוע טורבו בנזין קטן יותר בנפח 1.3 ליטר לצד מנוע חשמלי גדול וחזק יותר. המערכת הזו שונה מהמקובל מכיוון שמנוע הבנזין מניע את הגלגלים הקדמיים ואילו המנוע החשמלי מניע את הגלגלים האחוריים. בכך מתקבלת הנעת 4X4 חזקה בהספק כולל של 195 כוח סוס.

 

חשמלית BEV בסיסית

הגרסה החשמלית הבסיסית מצוידת במנוע חשמלי קדמי בהספק של 213 כוח סוס. ברצפת המכונית יש סוללה בקיבולת של 74 KW לטווח נסיעה מרבי של כ-500 ק"מ (לפי נתוני יצרן).

 

חשמלית BEV מוגדלת

למי שהספק הכוח וטווח הנסיעה אינו מספיקים, ג'יפ קומפאס 2025 יוצע גם עם מערכת מוגדלת שכוללת מנוע חשמלי קדמי בהספק של 229 כוח סוס וסוללה בקיבולת של 96 קילוואט. טווח הנסיעה המרבי שיתקבל יעמוד על כ-650 ק"מ.

 

חשמלית BEV כפולה

זאת הגרסה החזקה ביותר שמגיעה עם הנעה כפולה בזכות 2 מנועים חשמליים בהספק כולל של 375 כוח סוס. ברצפת המכונית תהיה סוללה בקיבולת של 96 קילוואט וטווח הנסיעה המרבי לפי נתוני יצרן יעמוד על כ-600 קילומטרים.

ג'יפ קומפאס 2025

נתונים טכניים נוספים

מערכת המתלים של ג'יפ קומפאס 2025 עודכנה וכוללת כעת קפיצים, בולמים ומוט מייצב חדשים. מרווח הגחון של הקומפאס יהיה כ-20 ס"מ עם זווית גישה של 20 מעלות, זווית מעבר של 15 מעלות וזווית נטישה של 26 מעלות. אם תבחרו לנהוג הראשון לציון, חלון או יפו בחורף, דעו שאפשר להיכנס למים בעומק של עד 470 מילימטרים. בנוסף, השימושיות שופרה, בעיקר במרווח תא הנוסעים (יותר מקום לרגליים ומקומות אחסון נוספים) ותא המטען תפח לקיבולת של 550 ליטר.

ג'יפ קומפאס 2025

טכנולוגיה

במקום המסך המיושן של ג'יפ קומפאס, כעת תקבלו מסך ענק בגודל 16 אינץ' כסטנדרט, לצידו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ', הם נתמכים בעדכוני OTA (עדכוני תוכנה אוטומטיים אלחוטיים) ויש גם תצוגת הד-אפ דיספליי לנהג על גבי השמשה הקדמית.

ג'יפ קומפאס 2025

האם זה ג'יפ אמיתי

אנחנו חושבים שאתם לא צריכים חוות דעת מאיתנו כדי להבין שאכן מדובר בג'יפ אמיתי. לעומת הדור היוצא של ג'יפ קופמאס, שהוצע בישראל רק בהנעה קדמית, עכשיו אנחנו מקבלים אותו עם הנעות חזקות יותר, אפשרות לבחור בהנעת 4X4 ובעיצוב אגרסיבי יותר. ג'יפ קומפאס 2025 מוצלח יותר בגלל שלמותג JEEP לא היה צורך לפתח את הפלטפורמה ואת יחידות ההנעה בעצמו להשקיע על כך המון זמן וכסף. זה פינה את התקציב ואת עיקר ההשקעה בעיצוב, הטמעת טכנולוגיות חדשות ושיפור טכנולוגיות קיימות שהם קיבלו מסטלנטיס. אנחנו מאמינים שהמחיר יהיה גבוה יותר, אבל, בעבור תמורה כזאת, כנראה שזה שווה את זה. אין ספק שג'יפ קומפאס החדש הוא JEEP אמיתי, יוקרתי, בעל אופי אמריקאי שכדאי לחכות לו. ג'יפ קומפאס החדש צפוי להגיע לישראל בתחילת שנת 2026. המחיר של הגרסה החשמלית הבסיסית טרם פורסם באופן רשמי, אך בהתחשב במחירי השוק הנוכחיים ומיצוב הדגם, ניתן להעריך כי הוא יתחיל בכ-220,000 ש"ח.

מחפשים רכב חדש או יד שנייה?

מתלבטים? קבלו ייעוץ חינם מצוות המומחים שלנו.