מתיחת פנים? יש – יונדאי טוסון היברידי? אין

יונדאי טוסון היברידי

יונדאי טוסון המחודשת כבר בישראל והמחיר מתחיל ב-184,900 שקלים. יש מנוע טורבו בנזין מעודכן אבל עדיין אין צפי להגעת יונדאי טוסון היברידי כפי שהובטח לנו עוד ב-2022. העיצוב החיצוני ספורטיבי יותר אבל את עיקר השינויים אנחנו פוגשים בתוך תא הנוסעים.

יונדאי טוסון היברידי

עיצוב חיצוני

תאגיד יונדאי גאה לחשוף את הטוסון החדשה, רכב פנאי שטח אשר שומר על האופי הפרוגרסיבי של הדורות הקודמים, לצד שדרוגים רעננים ומלאי סטייל. יונדאי טוסון החדשה מתהדרת במראה ספורטיבי וחדשני, עם פגושים מעוצבים מחדש מלפנים ומאחור הכוללים פלטות מגן חדשות. בחזית, עיצוב "כנפי המלאך" המוכר עוצב מחדש עם פנסי יום גדולים יותר, לצד שימור של "אפקט חצי המראה" המשולב בתוך השבכה, אשר זוכה לטיפולים בלייזר ובגימור יחידות תאורה שטוחות ליצירת תחושה של תאורה מלאה. הדגם מציע גם מגוון מחודש של חישוקי סגסוגת ומציג חמישה צבעים חדשים מרהיבים: ירוק מטאלי (צבע ההשקה), אפור מטאלי, אדום מטאלי, כתום מטאלי וכחול מטאלי.

יונדאי טוסון החדשה

תא נוסעים

תא הנוסעים של יונדאי טוסון החדשה לוקח את הנוחות לשיאים חדשים ומציג שורה של שדרוגים הכרחיים במטרה לשפר את חווית הנהיגה והנסיעה עבור הנהג והנוסעים. תא הנוסעים הפך חדש לחלוטין מההגה ועד למשענת היד המרכזית, הקונסולה, לוח המחוונים, מושבים ודיפון הדלתות. מסך המולטימדיה המרכזי ומסך לוח המחוונים תואמים עכשיו את העיצוב שראינו כבר ביונדאי איוניק 5 החשמלית. הצגים מונחים בשורה בצורה מעוקלת לכיוון הנהג וכל אחד מהם בגודל 12 אינץ'. יש שינויים נוספים בתא הנוסעים כולל משענת יד מסוג חדש וחיפוי דלתות שתואם את צורת הדשבורד. למושבים יש טקסטורה חדשה גם כן וסידור מחדש של כפתורי המגע לשליטה על בקרת האקלים ולשליטה על מערכת השמע.

רמות גימור

יונדאי טוסון 2024 מציעה מגוון רחב של רמות גימור שיתאימו לצרכים ולתקציב של כל נהג עם אבזור נדיב בכל רמות הגימור.

רמת גימור פרימיום:

• צבע דו-גוני עם גג שחור
• חישוקי 18 אינץ'
• בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור
• מערכת מולטימדיה 12.3 אינץ' עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי
• 2 שקעי USB Type-C מלפנים ו-2 מאחור
• בקרת שיוט
• לוח מחוונים דיגיטלי קבוע
• בלם יד חשמלי עם Auto Hold
• מפתח חכם
• חיישני תאורה וגשם
• חלונות כהים
• קיפול חשמלי למראות הצד
• חיישני חניה ומצלמה אחורית

רמת גימור פנורמיק:

• כל האבזור של רמת הגימור פרימיום
• חלון גג חשמלי
• תאורת אווירה
• תאורה פנימית LED
• כיוון גובה למושב הנוסע

יונדאי טוסון החדשה
רמת גימור לקשרי:

• כל האבזור של רמת הגימור פנורמיק
• לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12.3 אינץ' עם תצוגה משתנה
• חישוקי 19 אינץ'
• מוט הילוכים אלקטרוני לצד גלגל ההגה
• שבכה קדמית בגימור כרום כהה
• פנסי LED אחוריים
• קיפול מהיר לשורה השנייה
• דלת תא מטען חשמלית
• מראה מרכזית מתכהה אוטומטית

רמת גימור עילית:

• כל האבזור של רמת הגימור לקשרי
• ריפודי עור
• חימום ואוורור למושבים הקדמיים
• חיישני חניה היקפיים
• מצלמת 360 מעלות
• מושבים קדמיים חשמליים
• משטח טעינה אלחוטי

יונדאי טוסון החדשה

מנוע

הטוסון 2024 מצוידת במנוע בנזין טורבו 1.6 ליטר חדש מסדרת SmartStream של יונדאי, המשלב טכנולוגיות מתקדמות לשיפור הביצועים, היעילות וחווית הנהיגה.

ליבה טכנולוגית מתקדמת:

• טכנולוגיית CVVD (Continuously Variable Valve Duration) – תזמון שסתומים משתנה רציף המאפשר התאמה אופטימלית של פתיחת וסגירת השסתומים בהתאם לתנאי הנהיגה, תוך שיפור היעילות, הפחתת פליטת המזהמים וחיסכון בדלק.
• מערכת הזרקת דלק ישירה GDI – הזרקת דלק ישירה לתוך תא הבעירה מאפשרת שיפור יעילות הבעירה, הפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
• מערכת טורבו – מגדישה את כמות האוויר הנכנסת למנוע, תוך הגדלת ההספק והמומנט לאורך טווח סל"ד רחב.

ביצועים מרשימים:

• הספק מרבי: 160 כ"ס – למרות ירידה קלה בהשוואה לדגם היוצא, (20 כוח סוס) המנוע החדש מספק תחושת כוח זמינה בכל טווח סל"ד.
• מומנט מרבי: 27 קג"מ – זמינות מומנט גבוהה כבר מסל"ד נמוך מבטיחה תאוצה זריזה ותגובות מהירות לדרישות הנהג.
• תאוצה 0-100 קמ"ש: 9.9 שניות – ביצועים נאים המאפשרים השתלבות בטוחה בתנועה ועקיפות קלות.
• מהירות מרבית: 192 קמ"ש – מספקת ביטחון גם בנסיעות ארוכות בכביש המהיר.

צריכת דלק חסכונית:

• צריכת דלק משולבת: 14.5-14 קילומטר לליטר – שיפור משמעותי בהשוואה לדגם היוצא, תודות לטכנולוגיות המתקדמות במנוע ולתיבת ההילוכים היעילה.

תיבת הילוכים DCT כפולת מצמדים:

• תיבת הילוכים 7 מהירויות מסוג DCT כפולת מצמדים מעבירה הילוכים בצורה חלקה ומהירה, תוך שיפור נוחות הנסיעה וחיסכון בדלק.
• תפעול ידני באמצעות ידית הילוכים או גלגלת העברת הילוכים על ההגה מאפשרת לנהג שליטה מלאה בביצועי הרכב.

יונדאי טוסון היברידי

יונדאי טוסון היברידי

בהשקת הדור הרביעי בשנת 2021 יונדאי טוסון הייתה אמורה להיות משווקת גם בגרסה היברידית. זה לא קרה בגלל בעיית שרשרת האספקה העולמית שהשפיעה על הבחירה של חברת יונדאי לאיזה מדינות כן לייצא את הגרסה ההיברידית ולאיזה מדינות לא. עכשיו, לאחר מתיחת הפנים, אמור להגיע לישראל גם יונדאי טוסון היברידי. אבל עוד לא ידוע מתי. כרגע יונדאי בחרו להפסיק לייבא אלינו את הגרסה עם מנוע 2.0 ליטר ולהשאיר רק את הגרסה החזקה אשר מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו. הכוח של המנוע החדש נמוך יותר אבל הוא חסכוני יותר בדלק. אם אתם מחפשים לקנות יונדאי טוסון היברידי האפשרות הכי קרובה לכך זאת קיה ספורטרז' החדשה. ניתן לרכוש אותה עם היצע מנועים רחב יותר הכולל גם הנעת פלאג-אין היבריד חסכונית במיוחד.

 

מה אנחנו חושבים על יונדאי טוסון החדשה

אין ספק שמדובר כאן בקפיצת דרך משמעותית עבור יונדאי טוסון בכל הנוגע לאבזור ועיצוב הדגם המחודש. אבל אנחנו מניחים שבעיני ישראלים רבים, ההפחתה בכוח המנוע עשויה להשפיעה באופן ניכר על החלטתם ברכישת יונדאי טוסון החדשה.

רכבים שיכולים לעניין אותך