יונדאי פליסייד 2025 – מתאימה לשוק הישראלי?

יונדאי פליסייד 2025

בשוק רכבי הפנאי הגדולים, יונדאי פליסייד תמיד הייתה סוג של אנדרדוג חכם. לא הכי נוצץ, לא הכי יוקרתי – אבל נתן הרבה תמורה למחיר. עכשיו, יונדאי פליסייד 2025 עם מתיחת פנים מקיפה והוספה של גרסת היברידית לראשונה, יונדאי מכוונת גבוה. מאוד גבוה. אבל האם כל מה שהם מבטיחים באמת מתאים למה שהלקוח הישראלי צריך ורוצה? בדקנו.

יונדאי פליסייד 2025

שני מנועים חדשים

החידוש המשמעותי ביותר הוא בתא המנוע. יונדאי פליסייד 2025 מציע לראשונה גרסה היברידית עם מנוע 2.5 ליטר טורבו ובשילוב שני מנועים חשמליים. יחד הם נותנים הספק של עד 329 כ"ס ומומנט מרשים של 33.9 קג"מ – שזה כמעט מה שרכב חשמלי משפחתי מציע היום. הביצועים צפויים להיות טובים מאוד, וצריכת הדלק על פי יונדאי תעמוד על מעל 13 ק"מ לליטר בשימוש מעורב. תיאורטית, מדובר בטווח נסיעה של מעל 1,000 ק"מ, אבל בפועל – בישראל, עם מזגן חזק ונהיגה לא מתונה – סביר שהמספרים יהיו נמוכים משמעותית.
מי שמעדיף את הגישה הקלאסית, יוכל לבחור במנוע בנזין חדש בנפח 3.5 ליטר V6, עם 287 כ"ס ו-36 קג"מ. המנוע הזה מגיע עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית וטוען לגרירה של עד 2,270 ק"ג. לא רע בכלל, במיוחד למשפחות שאוהבות לצאת לקרוואן או לגרור אופנועי ים. הבעיה? מדובר במנוע שצמא לדלק, ולא ברור אם יצליח להתחרות ביעילות מול מנועים מודרניים אחרים בשוק כמו טויוטה היילנדר או קיה קרניבל.

יונדאי פליסייד 2025

גרסת ה-XRT PRO

למי שמרגיש הרפתקן במיוחד, יש גרסת XRT PRO החדשה. מדובר בגרסה שנועדה לשדר קריצה לעולמות השטח, עם מראה שרירי, וו גרירה מוסתר, פגושים מעוצבים ומסילות גג. לפי יונדאי, יש גם שיפורים טכניים במערכת ההנעה ובמצבי הנהיגה – כולל מצבים לנסיעה בחול, בוץ ושלג. אבל חשוב להבהיר – זו לא לנד קרוזר ולא ג'יפ רנגלר. ה-XRT PRO הוא בעיקר עיצובי, עם כמה תוספות פרקטיות. אם אתם באמת מחפשים רכב לשטח קשה, תצטרכו לחפש במקום אחר. פה מדובר בעיקר במראה שמרשים את השכנים.

יונדאי פליסייד XRT PRO 2025
יונדאי פליסייד XRT PRO 2025

נוחות, שקט ואבזור

בתוך הרכב, יונדאי פליסייד 2025 משיכה את המסורת של יונדאי של לארוז כמה שיותר אבזור בכמה שפחות כסף. בין היתר תמצאו מושבים בריפוד נאפה (בדגמים הבכירים), מושבים מתכווננים חשמלית, מערכת מולטימדיה עם מסך גדול וחד, וחומרי דיפון שמרגישים טוב יותר ממה שתמצאו אצל חלק מהמתחרים היפניים. יונדאי גם עבדה קשה על הבידוד האקוסטי, כולל זכוכית כפולה בחלק מהאזורים ובידוד מתחת למכסה המנוע. התוצאה היא נסיעה שקטה ונעימה – משהו שמורגש במיוחד בכבישים המהירים של ישראל. גם מערכת המתלים מרגישה בוגרת ונוחה, לפחות לפי ההבטחות – נחכה לנסיעת מבחן מקומית כדי לוודא שזה עומד גם בתנאים שלנו.

יונדאי פליסייד XRT PRO 2025
יונדאי פליסייד XRT PRO 2025

טכנולוגיה מתקדמת

כצפוי, יונדאי פליסייד 2025 מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות, וזו רשימה די מרשימה. בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, ניטור שטחים מתים, התרעה ביציאה מרכב, בקרת שיוט אדפטיבית עם ניווט, מערכת לשמירה על נתיב ועוד. החידוש כאן הוא מערכת Forward Attention Warning שמנטרת את רמת הקשב של הנהג – רעיון מעניין, אבל לא בטוח עד כמה זה באמת אפקטיבי בשימוש יומיומי, או שמדובר בעוד מערכת שתצפצף בלי סיבה. גם מערכת החניה האוטונומית מרחוק (Remote Smart Parking Assist) נראית על הנייר מרשימה – אבל נשאלת השאלה כמה ישראלים באמת ישתמשו בזה דרך השלט? זה גימיק מגניב, אבל לא בהכרח פרקטי ביום-יום.

יונדאי פליסייד 2025

בטיחות פסיבית

הדור החדש כולל 10 כריות אוויר כסטנדרט, כולל כאלה למושב האמצעי בשורה השלישית – שזה לא מובן מאליו. גם מבנה המרכב חזק ומבוסס על שימוש בפלדות קשיחות במיוחד. אלה תוספות מבורכות, במיוחד לרכב שנועד להסיע משפחות.

יונדאי פליסייד 2025

עיצוב ונוכחות

מבחוץ, פליסייד 2025 קיבלה עיצוב יותר מרובע ו"קשוח", עם גריל מודגש ותאורת LED חדשה. הדגם נראה הרבה יותר בוגר ומחוספס מהדגם הקודם – וזה כנראה יעבוד טוב בשוק האמריקאי. בישראל, זה עניין של טעם – יש מי שיאהב את זה, ויש מי שיעדיף את הקווים הרכים יותר של קיה סורנטו או סקודה קודיאק.

יונדאי פליסייד 2025

שורה תחתונה

יונדאי פליסייד 2025 הוא ללא ספק שדרוג משמעותי מהדור הקודם. יש פה שיפור במנועים, שקט בנסיעה, טכנולוגיה ובטיחות – וזה עדיין אחד הרכבים היחידים בקטגוריה שמצליח לשלב עיצוב, אבזור ותמורה למחיר באופן יחסית מאוזן.
אבל לא הכל ורוד: המנוע ההיברידי נשמע חזק על הנייר, אבל ספק אם יעמוד בהבטחות בטווח הארוך; הביצועים של מנוע הבנזין נראים טוב, אבל עלולים להגיע עם צריכת דלק גבוהה; והגרסה השטחית יותר (XRT PRO) היא בעיקר הצהרת עיצוב ולא כלי עבודה אמיתי. אם יונדאי תצליח לשמור על תג מחיר תחרותי (סביב 300-320 אלף שקל לגרסאות הביניים), יש לה פה קלף חזק ביד. אבל אם המחיר יטפס יותר מדי, היא תתקשה לשכנע לקוחות לעזוב מותגים כמו טויוטה או סקודה.

יונדאי פליסייד 2025

רכישת יונדאי פליסייד 2025

אם אתם שוקלים לקנות רכב פנאי גדול עם 7 מקומות – כדאי לעקוב אחרי השקת יונדאי פליסייד 2025. הוא נראה מרשים ומשודרג, ויכול להיות מתמודד רציני בקטגוריה כאשר יתחיל להימכר בישראל. אבל כמו תמיד, לפני שקופצים על עסקה – חשוב להבין את כל התמונה: אילו גרסאות באמת מתאימות לצרכים שלכם? מה היתרונות מול המתחרים? ומה לגבי אחריות, תנאי טרייד-אין או מימון?
כדי לעשות סדר ולקבל החלטה שקולה – המומחים של קפיטל מוטורס כאן בשבילכם. הם מכירים את כל הדגמים, יודעים מה באמת משתלם בשוק, ומציעים ליווי אישי שיעזור לכם למצוא את הרכב שמתאים בדיוק לכם – בלי טריקים, בלי אותיות קטנות ועם כל המסלולים האפשריים במקום אחד.

מחפשים רכב חדש או יד שנייה?

מתלבטים? קבלו ייעוץ חינם מצוות המומחים שלנו.