יונדאי חשפה תמונות רשמיות של איוניק 6 מחודשת. זאת מכונית חשמלית בתצורת סדאן-קופה המבוססת על אותה פלטפורמה של יונדאי איוניק 5 וקיה EV6. בזמן שהקרוסאובר החשמלי של יונדאי מצליח להימכר יפה מאוד ברחבי העולם, גרסת הסדאן הנמוכה סובלת ממחסור של פופולאריות. לדעתנו ולדעתם של מומחי רכב ברחבי העולם מדובר באחד מהרכבים החשמליים המוצלחים ביותר בשוק. אז מה חסר לה בשביל להצליח והאם עכשיו, אחרי עדכון אמצע החיים, יונדאי איוניק 6 החדשה תזכה להערכה שמגיעה לה גם מצד הלקוחות?

מה מיוחד באיוניק 6?
הדגם החשמלי המלא הראשון שגם בנוי על פלטפורמה חשמלית ייעודית מבית יונדאי היה האיוניק 5. זה רכב במרכב קרוסאובר משפחתי שמציע תא נוסעים מודולרי, חווית נהיגה טכנולוגית מתקדמת והספק כוח מרשים כמקובל ברכב חשמלי. בנוסף לכך, הוא בנוי בארכיטקטורת 800 וולט וזה מבטיח טעינה אולטרה מהירה בעמדה תומכת. מעבר לכך, היא מציעה טווח נסיעה מרשים של עד 570 ק"מ בין טעינות ותא נוסעים מרווח ושימושי במיוחד עבור משפחות. אחרי השקת האיוניק 5, שהפכה להצלחה מסחררת לפי היקף המכירות בארץ ובעולם, יונדאי השיקה את יונדאי איוניק 6. הבנויה על אותה פלטפורמה של 800 וולט, אותה סוללה ואותם מנועים חשמליים. רק שבמקרה של יונדאי איוניק 6, היא נמוכה ואווירודינאמית יותר. היא מציעה את טווח הנסיעה הארוך ביותר בקטגוריה שלה עם 614 ק"מ רשמיים. מדובר במוצר חלומי למי שמעוניין לעבור לרכב חשמלי מכיוון שהיא מציעה הרבה יותר כוח, שימושיות, עיצוב וטכנולוגיה במחיר דומה לזה של יונדאי סונטה יחד עם טווח נסיעה של רכב בנזין.

למה אין לה ביקוש?
הסיבה העיקרית שבגללה אין ביקוש גבוה ליונדאי איוניק 6 כמו לאחותה הגבוהה, יונדאי איוניק 5, בגלל שהיא פחות אופנתית. מרבית הנהגים בישראל (והאמת שגם בעולם) מעדיפים רכב SUV גבוה ואופנתי בעל נוכחות. ליונדאי איוניק 6 יש עיצוב מעט קשה לעיכול ובנוסף לכך היא נמוכה. היא מלכתחילה מאבדת את האטרקטיביות שלה מול כל ה-SUV החשמליים המוצלחים מאוד שתוכלו לבחור מהם. מי שמעוניין לשדרג לרכב חדש רוצה כבר לשדרג לרכב גבוה ומרווח יותר למשפחה, וזה לא אומר בהכרח שהוא צריך לרדת אתו לשטח. זה בסך הכל עניין של טעם וזאת האופנה העכשווית.
שינוי בעיצוב
יונדאי מציגה יונדאי איוניק 6 מחודשת. מלבד גרסאות 'רגילות', היא מבטיחה גם לשווק בקרוב גרסה ספורטיבית של חטיבת N כמו יונדאי איוניק 5 N. אבל לפני שנפרט על מכונת הנהיגה מבית N, נתחיל מהעיצוב החדש של יונדאי איוניק 6. השינוי הבולט ביותר הוא בפנסים כאשר העיצוב ממשיך לכלול את סגנון הפיקסלים מלפנים ומאחור אבל כעת הם דקים יותר והפנסים הראשיים מוסתרים בצורה אלגנטית בתוך הפגוש הקדמי. הפגוש עצמו עבר גם הוא עיצוב מחדש עם פתחי אוורור נוספים וקווים חדים ומודגשים בהתאם לעיצוב החזיתות מהדגמים ההיברידיים של יונדאי – אלנטרה וסונטה. מכסה המנוע קיבל בליטות בשני הצדדים כדי לשפר את האווירודינמיקה ולחדד את המראה הכללי של החלק הקדמי. ניתן למצוא גם הרבה חלקים בצבע שחור בחלק התחתון של הרכב. גם החלק האחורי עבר שדרוג על ידי ליטוש למראה נקי יותר והוא כולל ספויילר אחורי מוארך המדמה "זנב ברווז".
גרסת N-Line
הדגם שאתם רואים בתמונות זאת גרסת ה-N ליין של יונדאי איוניק 6. הפגוש הקדמי שונה קצת מזה שתראו בגרסה הסטנדרטית. הוא כולל גריל דומה לזה שביונדאי איוניק 5 N החדשה וחצאית הצד מודגשת יותר כדי להעניק לרכב מראה נמוך וספורטיבי יותר. גם מאחור לא חסכו על דיפיוזר מאסיבי ובולט.
איוניק 6 N
נראה שגרסת ה-N הספורטיבית הולכת לקבל ניפוח מסיבי על ידי בודי קיט רחב במיוחד וספוילר ענק כדי שלאף אחד לא יהיה ספק שמדובר בגרסת המסלול. יונדאי לא משתפת אותנו כלום בנוגע ליחידות ההנעה אבל רק נזכיר שהיא בנויה על אותה פלטפורמה כמו יונדאי איוניק 5 N כאשר לזו יש הנעה כפולה בהספק של 641 כוח סוס. לא נופתע אם נגלה נתונים דומים גם באיוניק 6 N. לא נופתע גם אם היא תקבל מערכת סאונד חיצונית להדמיית רעש אגזוזים של מנוע בעירה פנימית ואת טכנולוגיית הדמיית העברת ההילוכים כמו שיש לאיוניק 5 N. למי מכם שלא מכיר את הטכנולוגיה, מדובר בתיבת הילוכים וירטואלית רובוטית כפולת מצמדים עם מד סל"ד שמחייב את הנהג (אם יבחר בכך במצבי הנהיגה) להעביר הילוכים בדיוק כמו ברכב בנזין על ידי ידיות העברת הילוכים מאחורי ההגה.
יונדאי איוניק 6 'הרגילה'
יונדאי עוד לא פרסמה נתונים על מה שקורה מתחת לפני השטח בכל הנוגע לסוללה ומנועים. אבל אפשר להניח שכמו בדגם הנוכחי, שלפני מתיחת הפנים, גם בדגם החדש יהיה ניתן לבחור בין גרסה בעלת הנעה אחורית המצוידת במנוע בהספק של 226 כוח סוס לבין גרסת הנעה כפולה עם שני מנועים בהספק כולל של 320 כוח סוס. שתי הגרסאות צפויות להגיעה עם סוללת 77 קוט"ש.
עדכון בתא הנוסעים
יונדאי דאגה גם לנצל את ההזדמנות לחדש קצת את תא הנוסעים של יונדאי איוניק 6 החדשה. ההגה עוצב מחדש, נוספו חומרים איכותיים יותר וצג בקרת האקלים הוגדל לשימוש נוח יותר. הקונסולה המרכזית עברה ריענון כדי לשפר את השימושיות ויש הרבה יותר כפתורים פיזיים.
מתי היא תגיעה לישראל?
עוד לא נחשפו נתונים רשמיים אודות המחיר ואודות מועד ההשקה הרשמי של יונדאי איוניק 6 החדשה. אנחנו כן יודעים לספר שגרסת ה-N הספורטיבית צפויה להיחשף באופן רשמי ביולי הקרוב ולכן אפשר להניח שגם השקת הדגם הרגיל תהיה בערך באותו תאריך. מתי היא תגיעה לישראל? זאת כבר שאלה של היצע ושל רצונו של היבואן.