מחזיקי רכב צמוד היברידי או פלאג-אין ימשיכו ליהנות מהטבת מס שווי השימוש

רכבים היברידיים

בעלי רכבים היברידיים יכולים כעת לנשום לרווחה. וועדת הכספים האריכה בהוראת שעה את הטבת המס למחזיקי רכב צמוד היברידי או פלאג-אין שהייתה אמורה להסתיים בסוף השנה. בתוך כך סוכם כי תבוצע הארכת הוראת שעה נוספת למיסוי רכבי יוקרה ובתוכם רכבי יוקרה היברידיים וחשמליים. 

לאחר האיום על ביטול הטבת המס שהיה צפוי לצאת לפועל בסוף השנה לרכבי היבריד ופלאג-אין המעניקה הטבה בזקיפת שווי השימוש לרכב, הודיעה לאחרונה ועדת הכספים על הארכה בשנתיים נוספות של הטבת המס שתחול עד סוף שנת 2021, כל זאת על רקע המשך מדיניות הממשלה לעידוד רכישת רכבים ירוקים ומניעת זיהום אוויר. 

ההטבה נוגעת למחזיקי רכבים היברידיים ורכבי פלאג-אין חשמליים המחזיקים רכבים צמודים של חברות הליסינג או של מעסיקים ונוגעת לשווי השימוש ברכב שמוטל על העובד, סכום זה מתווסף לשכר הברוטו לצורך חישוב מס ועומד על 2.48% ממחיר הרכב.

כך לדוגמה, עובד המשתמש ברכב מסוג טויוטה קורולה שמחירו נאמד בכ- 120,000 שקלים, יוסיף לשכר הברוטו שלו שווי שימוש של 2,976 שקלים. ההטבה המדוברת זיכתה את בעלי הרכבים הירוקים בסכום של 500 שקלים לבעלי רכבי היבריד סטנדרטיים בדומה לטויוטה קורולה היברידית או 1000 שקלים לרכבי פלאג-אין או חשמליות כדוגמת קיה נירו

קיה נירו החשמלית החדשה
קיה נירו. (צילום: קפיטל מוטורס).

בתוך כך סוכם כי על רשות המיסים יהיה להמציא לוועדה צו חדש להארכת הוראת השעה בכל הקשור למיסוי רכבי היוקרה ובתוכם גם רכבי יוקרה היברידיים וחשמליים. נכון לעכשיו מדובר על הארכה של שנתיים בלבד עבור רכבי יוקרה.

 

אישור למיסוי רכבי יוקרה

כאמור, הוראה זו מכוונת למיסוי על רכבי יוקרה שכוללים בתוכם רכבים היברידיים וחשמליים שעלותם עוברת את סכום ה- 300,000 שקלים. כוונת רשות המיסים הייתה להעביר אישור למיסוי רכבי יוקרה באופן קבוע וזאת לאחר כשש שנים מאז החל מיסוי זה בספטמבר 2013 וזאת בנוסף להגדלת מס הקניה על רכבים אלו שעולה באופן הדרגתי לכל רכב שנאמד במעל ל- 300,000 שקלים. 

במידה ומחיר רכב יוקרה יהיה יקר יותר מעל רצפת 300,000 השקלים שנקבעה, כך גם המיסוי עליו יהיה גבוה יותר. תקרת המס על רכבי יוקרה יכולה להגיע עד 20% מיסוי שגבוה יותר ממס הקניה הבסיסי על רכבים עממיים שנאמד בכ- 83%, זאת אומרת 103% מס. 

עד לפני כשנה רכבי יוקרה ירוקים כדוגמת רכבי פלאג-אין היברידיים או חשמליים לא נכללו בהוראות מיסוי אלו אולם זה כבר שנה שחוק זה תקף גם על רכבים ירוקים מהסיבה כי קיים ייבוא מוגבר ייחודי לרכבים אלו וכי מחירם הגבוה אינו נובע בשל היותם רכבי היבריד חשמליים אלא משום היותם רכבי יוקרה. 

 

מס נסיעה לפי מספר הקילומטרים

המתווה החדש שהוצע כבר על ידי רשות המיסים ונוגע לרכבים בעלי טכנולוגיות הנעה מתקדמות (היברידיים וחשמליים) מתחשב במאפייני הזיהום ברכבים אלו ועל מס נסיעה שיחושב לפי מספר הקילומטרים שהרכב נסע. הרעיון כאן הוא לפצות את הכנסות המדינה על אי תשלום בלו על הדלק ברכבים אלו. מס זה נוסף למס הירוק שיושם בחודש אפריל האחרון שהעלה את מחיר רוב דגמי הרכבים החדשים בסכום שבין 2000 ל- 3000 שקלים לרכבים משפחתיים. 

בוועדה הסבירה מירי סביון, המשנה למנהל רשות המיסים: "המצב החוקי היה שניתנו הטבות במס קנייה עד 2019, אם לא הייתה חקיקה הם היו עוברים למיסוי רגיל. המדיניות היא לתת את העדיפות שצריך לתת. 

לרכבים שווי ערך, ניתנת עדיפות שתיצור כדאיות לרכוש רכבים פחות מזהמים. הדברים מובאים אחרי עבודות כלכליות שנבחנו אצלנו, מה ההטבה הנכונה לתת. קרו כל מיני דברים בשוק הרכב, הפער במחירים מאוד הצטמצם בין הרכבים האלה לרכבי בנזין, לכן לא היה צורך בהטבות מס כל כך גדולות, וגם בהנחות שניתנות כעת, הרכבים האלה יכולים להיות זולים יותר. לא ביטלנו את ההטבות, יש מבנה הדרגתי שמתאים לסיטואציה".

משום המצב הנוכחי בו לא נבחרה עדיין ממשלה מתפקדת החליט יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני על הארכת המס לרכבי יוקרה לשנתיים נוספות ודיון נוסף אמור להתקיים בנושא רכבי ההיבריד והחשמליות בעתיד הקרוב.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך