קרוסאובר יוקרתי במחיר עממי: הונגצ'י EHS7

הונגצ'י EHS7

הדגל הקומוניסטי עושה את זה שוב: מותג הונגצ'י משיק בישראל 3 דגמים חדשים כשהמעניין מבניהם זה הונגצ'י EHS7. זה רכב פנאי שטח יוקרתי בעל מידות גדולות המציע טווח נסיעה חשמלי של עד 600 ק"מ בין טעינות. יש לו עיצוב שונה ומודרני יותר כאשר הדגש העיקרי על היוקרה נמצא בתוך תא הנוסעים. מחיר: החל מ-229,900 שקלים.

הונגצ'י L5 1967
הונגצ'י L5 1967

דגל אדום

מותג הונגצ'י נולד מתוך הצורך לשנע את חברי המפלגה הקומוניסטית של סין ברכבים שמיוצרים בסין. הם רצו ליצור רכב יוקרתי שיענה על הדרישות הבאות: סגנון עיצוב קלאסי במראה כוחני, מנוע V12 עוצמתי ותא נוסעים מרווח שנותן תחושה של בית סיני כפרי. ככה נוצר הדגם הראשון המוצלח של המותג והם קראו לו Honqi L5. השם הונגצ'י מסמל את המפלגה הקומוניסטית של סין ובתרגום לעברית זה אומר דגל אדום. לכן הלוגו של המותג הוא פס אדום על מכסה המנוע. אחרי שהדגם המפואר נמכר רק עבור אישים חשובים מאוד, הונגצ'י החליטה לחדור גם אל שוק הרכב החשמלי כאשר הביאה אלינו בשנת 2022 את הונגצ'י EHS9.

הונגצ'י EHS9
הונגצ'י EHS9

הונגצ'י EHS9

זה SUV יוקרתי ענק בעל 6-7 מושבים והוא מצויד בהנעה חשמלית לכל ארבעת הגלגלים בהספק מרבי של 551 כוח סוס וטווח נסיעה של עד 441 ק"מ. ל-EHS9 יש תא נוסעים יוקרתי במיוחד כאשר הטכנולוגיה והבידור הן התכונות השולטות של הדגם. בתוך הדשבורד יש 3 מסכים אנכיים, מסך נוסף בקונסולה המרכזית, המושבים בשורה השנייה והשלישית אלה כסאות קפטן (עם כיוונון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי), מערכת סאונד יוקרתית וביצועים יוצאי דופן עבור רכב במשקל כולל של 2.6 טון. היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-6 שניות והיא מצוידת במערך מתלים אדפטיביים.

הונגצ'י EHS7
הונגצ'י EHS7

EHS7

כעת אחנו מקבלים בישראל את הדגם חדש. הונגצ'י EHS7 זה SUV גדול אך לא גדול כמו ה-EHS9. גם העיצוב שלו שונה לחלוטין ולא דומה יותר לרולס רויס. הדגם החדש מעוצב בסגנון דומה יותר לפרמיום-טק של ניו, לינק אנד קו ואקספנג. EHS7 מתחרה בקטגוריה מול אאודי Q8 E-Tron, מרצדס EQE SUV ו-BMW iX. הוא פותח במיוחד עבור השוק האירופי ולכן גם עומד בכל הסטנדרטים המחמירים ובתקנות הבטיחות. הוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית כאשר האורך הכולל הינו 4.92 מטר, רוחב 1.95 מטר ובסיס גלגלים של 3 מטר.

הונגצ'י EHS7
הונגצ'י EHS7

3 גרסאות הנעה לבחירה

הונגצ'י EHS7 נמכרת בישראל ב-3 גרסאות הנעה: הנעה אחורית, הנעה אחורית עם טווח ארוך וגרסת הנעה כפולה. לדגם יש הספק טעינה מהירה של 250 קילוואט בשעה. לכן במידה ותמצאו עמדה התומכת בכך, תוכלו להטעין את הסוללה הגדולה תוך 25 דקות בלבד ואת הקטנה יותר תוך 20 דקות. לגרסה הבסיסית יש מנוע חשמלי אחורי בהספק של 340 כוח סוס ומומנט של 45.9 קג"מ. סוללת LFP בקיבולת של 85 קילוואט מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 475 ק"מ והתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 6.5 שניות. את אותו מנוע אחורי אפשר לקבל גם עם סוללה מוגדלת בקיבולת של 111 קילוואט שעה וטווח נסיעה מרבי של 600 ק"מ. יחד עם הסוללה הגדולה הזאת אפשר לקבל את גרסת הביצועים המוסיפה מנוע חשמלי גם מלפנים וההספק המרבי שמתקבל הינו 610 כוח סוס. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תיקח לכם 3.9 שניות וטווח הנסיעה הינו 540 ק"מ בין טעינות.

הונגצ'י EHS7
הונגצ'י EHS7

תא נוסעים ייחודי

המותג הראשון ששינה את ההסתכלות על תא נוסעים כמשהו גנרי שלא צריך לשנות הוא טסלה. הם העלימו את כל הכפתורים, שמו מסך ענק במרכז הדשבורד ועשו הכל מינימליסטי במיוחד. המותג השני ששינה את התפיסה בנוגע לאיך שתא נוסעים מודרני צריך להיראות זה BYD עם האטו 3. תא הנוסעים שלה כולל המון אלמנטים מיוחדים ושונים שלא תמצאו באף רכב אחר בתעשייה. כעת, תא הנוסעים של הונגצ'י EHS7 מרגיש לנו כמו שילוב בין השניים – גם אלמנטים ייחודיים וגם מינימליזם קיצוני. על הדשבורד של EHS7 יש אלמנט מהמם הכולל בתוכו מסך מרכזי לשליטה על מערכות שונות ברכב בגודל 15.5 אינץ', מסך בגודל 6 אינץ' המשמש כלוח מחוונים ומשטח מגע לשליטה על פונקציות שונות עבור הנהג כמו תאורה ושליטה על התצוגה העילית. האלמנט הזה מדמה מסך ענק בגודל 63 אינץ' ומזכיר מעט את האופן שבו מרצדס עיצבו את שלושת המסכים ברכבים החשמליים שלהם. מלבד המסכים האלו, יש מסך נוסף לשליטה על בקרת האקלים ומתחתיו משטח טעינה אלחוטית ל-2 טלפונים. הונגצ'י לא חסכו גם על המושבים של EHS7 כאשר הם עשויים מעור בעיצוב מיוחד, יש להם כוונון חשמלי חימום ואוורור. דגם Long range מוסיף לרשימה כיוון חשמלי להגה, מערכת שמע עם 19 רמקולים, מערכת בלימה מבית ברמבו, בולמים אדפטיביים ומוטות מייצבים אקטיביים, מערכת בישום ומפתח חכם מורחב.

הונגצ'י EHS7

בטיחות אקטיבית ופאסיבית

הונגצ'י EHS7 מצוידת במערך אבזור בטיחות מתקדם ומקיף, המיועד לספק רמות גבוהות של בטיחות ונוחות בנסיעה. הדגם כולל 7 כריות אוויר המספקות הגנה מרבית לנוסעים במקרה של תאונה. מערכת הבלימה האוטונומית (AEB) מתערבת באופן עצמאי למניעת התנגשות או להפחתת עוצמתה. בקרת השיוט האדפטיבית (ACC) שומרת על מרחק בטוח מהרכב שלפנים ומאפשרת נהיגה נינוחה בנסיעות ארוכות. בקרת הסטייה מנתיב האקטיבית מסייעת לשמור את הרכב במרכז הנתיב, בעוד שניטור שטח מת אקטיבי מזהיר את הנהג מרכבים שאינם נראים במראות הצד ומסייע להימנע מתאונות. מערכת היציאה הבטוחה מתריעה במקרה של סכנה בעת פתיחת הדלתות. כמו כן, ניטור תנועה חוצה מאחור מזהה כלי רכב מתקרבים בעת נסיעה לאחור, ובשילוב מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניתן למנוע תאונות בתמרונים צמודים. בנוסף, תאורת אור גבוה אוטומטית מתאימה את עצמה לתנאי הדרך, מבטיחה שדה ראייה מיטבי מבלי לסנוור נהגים אחרים.

הונגצ'י EHS7

רכבים שיכולים לעניין אותך